/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner
Fra : Smukke_Ole
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 03-12-09 09:33

Jeg ved, at min WIN XP PRO tidligere har haft en hel masse ikoner man selv kunne tildele genveje på skrivebordet, men nu har jeg glemt hvor de ligger/kan ikke finde dem.
Er der nogen, der ved, hvor de gemmer sig ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 09:52

Her er der en
C:\WINDOWS\system32\shell32.dll

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 10:05

og
C:\WINDOWS\system32\moricons.dll
C:\WINDOWS\system32\pifmgr.dll

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 03-12-09 10:12

Jeg mener også selv, at det var "på det lav" jeg sidst fandt dem, men nu kan jeg ikke finde nogen af de af dig angivne mapper.
Hvor mon de kan være "smuttet" hen ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 11:23

Åbn stifinder
gå til menuen Funktioner>Mappeindstillinger,fanen Vis,
find punktet Skjulte filer og mapper,
sæt Prik i Vis skjulte filer og mapper
klik OK

Nu skulle du kunne se skjulte mapper og filer

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 03-12-09 18:41

hejsa. mener du det der med, at højreklikke på et ikon, derefter egenskaber, næst skift ikon, så er der da en masse forskellige at vælge i mellem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 18:47

Ja det er jo nok det der menes, så kig efter disse filer i C:\WINDOWS\system32
moricons.dll
pifmgr.dll
shell32.dll

Det er ikke ikoner i sig selv, men de indeholder en masse forskellige ikoner

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 03-12-09 18:48

hejsa igen. eller er det ubenyttede skrivebordsgenveje, min mappe med disse ikoner finder jeg i dokumenter, men har du omdøbt mappen og placeret den et sted du ikke husker, er det detektivarbejde.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-12-09 06:49

-> Klaudi
Der er "prikket af" som du skriver, for vis skjulte filer og mapper.
Alligevel kan jeg ikke se de anførte mapper

-> kolibri2o3
Ja, det er det jeg mener, men når jeg gør det for en program-genvej på skrivebordet, har jeg kun adgang til de ikoner, der "følger" med programmet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-09 07:25

Det er ikke mapper, det er filer i C:\WINDOWS\system32 mappen:

FIler:
moricons.dll
pifmgr.dll
shell32.dll

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-09 07:53

Her kan du se et eks. på hvordan man finder et ikon til en genvej
http://kortlink.dk/howtogeek/77xh

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-12-09 07:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål