/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Åbne min mail fra anden comput
Fra : kandu
Vist : 4719 gange
50 point
Dato : 02-12-09 20:45

hy

Jeg mener at vide, at man med en hotmail-adresse kan åbne denne fra alle andre computere. Kan dette lade sig gøre med en "almindelig" e-mail, oprettet som beboer i en boligforening med vort eget domæne?

p.f.t. jørgen

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 02-12-09 20:47

mit spørgsmål er måske lidt novice-agtigt, men jeg vil gerne kunne sidde f. eks. hos min søn og åbne mine email fra hans computer.

jørgen

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 02-12-09 21:38

Det kan man. Du bruger bare dit log in og password

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 21:43

Som Smokie skriver, selvfølgelig kan du det. Hotmail har ikke noget med din mail hos en evt. privat udbyder.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-09 22:00

Det kommer an på hvem din mail udbyder er, har du fx. tdc så kan man ikke, alle mail adresser oprettet på et abonnoment vil ryge ned på samme computer også selv om man laver en mail konto i outlook på en anden computer.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-12-09 22:17

Citat
har du fx. tdc så kan man ikke

det er så ikke rigtigt, hvis du har tdc kan du sagtens

Citat
alle mail adresser oprettet på et abonnoment vil ryge ned på samme computer også selv om man laver en mail konto i outlook på en anden computer

det er så heller ikke rigtigt, de kan sagtens hentes ned på flere computere

men det hele kommer an på hvordan jeres postsystem er lavet.
de fleste systemer har webmail adgang, hvis jeres system har det kan du højst sansynligt bruge det over alt i verden når bare du kan finde en computer med internetadgang.

når jeg skrive højst sansynligt er det fordi webmail godt kan være "låst" på forskellig måde men det er mest brugt af firmaer.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 02-12-09 22:20

[CITAT]Det kommer an på hvem din mail udbyder er, har du fx. tdc så kan man ikke, alle mail adresser oprettet på et abonnoment vil ryge ned på samme computer også selv om man laver en mail konto i outlook på en anden computer.

[/CITAT
Webnoob det kan ikke passe ???.
Min datter har TDC,hun tjekker sin mail på hendes arbejdsplads.
Hun kan gå ind på TDC læse sine mails derinde,men kan ikke ,hente dem ned.
Når hun kommer hjem,åbner autlook,kommer hendes maiel i indbakken.
vvdriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 22:29

Hotmailen ligger på en server hos Microsoft. Den udbyder Jørgen har har en anden serve til mail.

Jeg går ud fra at Jørgen ikke henter mailene ned på hans PC via beboerforeningens net, han går ind på Hotmail og læser mailene der.

Men det er kun Jørgen som kan svare på det.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-12-09 22:33

Citat
Hotmailen ligger på en server hos Microsoft. Den udbyder Jørgen har har en anden serve til mail.

Jeg går ud fra at Jørgen ikke henter mailene ned på hans PC via beboerforeningens net, han går ind på Hotmail og læser mailene der.

øhhh granner01 ???? hvordan skal han kunne læse sine mails fra beboerforeningens mailsystem i hotmail?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-09 22:35

Så har I misforstået mig eller også har jeg ikke udtrykt mig korrekt. Har du et TDC abonnoment så kan du oprette 5 mail adresser, for at kunne hente disse mails ned i fx. outlook, skal du bruge et brugernavn, som som regl er abonnoments nummeret, et kodeord, vælger du selv og så skal du bruge en af de mail adresser du har oprettet hos tdc. Hvis du opretter en konto på to forskellige computere vil man modtage alle emails sendt til disse 5 adresser på begge computere. Logger du ind på TDC's webmail vil du kunne læse alle mails der er sendt til disse 5 adresser. Selvfølgelig kan man vælge og oprette regler i outlook, men de fungere ikke altid efter hensigten. Alt dette har jeg prøvet på kryds og tværs inden jeg oprettede min egen mail server på mit eget domæne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 22:47

Spørgeren har ikke TDC, han går på internettet via en beboerkonto og læser sine mail hos hotmail. Og det kan han også gøre på biblioteket. Og selvfølgelig også hos sin søn.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-12-09 22:52

nej granner01 han har netop IKKE hotmail, om de bruger tdc ved vi ikke men det er ikke sansynligt, det var jo også kun et eksempel, ligesom med hotmail

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-09 22:57

EXTERMINATOR

Undskyld jeg har misforstået hvad Jørgen skrev. Jeg ved hvilket net han har og jeg ved at han ikke kan gå ind udefra og læse mail her. Det er ikke en mulighed vi har hos vores udbyder.
Hvis han skal det så skal han have en hotmailadresse, eller en anden hos en anden udbyder.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-12-09 23:15

Hvis du har mailadresse, password og mailserver navn tror jeg du kan gøre det med hotmail og Gmail.
Tror det skal være en pop3 mail konto.
Jeg bruger selv Gmail til at hente min mail fra mit webhotel, når jeg f.eks er i USA.
Det er meget let at sætte op.
Opret en Gmail konto, så kan du under indstillinger finde et faneblad der hedder Konti og import. Det heler er på dansk og meget nemt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-09 01:42

Du skal ikke bruge pop3 hvis du er ude og gerne vil læse mails, her er kommet mange rigtige svar, desværre også en del som er meget forkerte.
Du kan læse alle mails fra udbydere som har en webmail.

1. Hotmail - Gmail - TDC tilbyder webmail, du skal spørge i boligforeningen om de har mulighed for webmail det kan vi ikke svare på

2. Du kan ikke læse andre mail end Hotmail på Hotmail siden, uanset hvad andre påstår så kan du ikke, start en browser der hvor du er på besøg og gå til : http://dk.msn.com/ klik på Log på og log på med din e-mail adresse og msn kode

3. Hvis du har din mail hos TDC så skal du hjemmefra have oprettet en bruger og et login, så kan du logge på TDC webmail lige som du gør med Hotmail: http://mail.tdconline.dk/ Gmail kender jeg ikke men det er sikkert nognelunde det samme som Hotmail

4. Spørg hos de andre mail udbydere om de tilbyder webmail og hvordan du bruger den

5. Lad være at oprette dine mail konti i andres pop3 mail programmer, brug webmail når det ikke er på din egen computer.

Så jo du kan bruge Hotmail fra alverdens computere, det kræver bare en internet forbindelse og det har alle vist

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 12:22

Jeg har via Jørgens profil fundet ud af hvem han er og jeg ved helt bestemt at han ikke kan have webmail hos nuværende udbyder. Han skal lave en G-mail hvis han vi se dem.

Jørgen, jeg sender dig en mail og hvis du ikke er den jeg tror så kommer mailen tilbage.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-12-09 12:27

Jeg ved ikke med hotmail, men via gmail kan du hente mail fra enhver pop3 server.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-09 12:51

Er det mig eller granner01 som har fået for meget julegløgg granner01 nævner flere gange en Jørgen og det er det eneste om denne mystiske Jørgen, det er vist ikke spørgeren og der er heller ingen Jørgen blandt svarerne
Citat
men via gmail kan du hente mail fra enhver pop3 server.
du vrøvler - det er nemlig omvendt du kan hente Gmail og andre webmail med en pop3 program

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 14:51

o.v.n.

Du må have drukket julegløg, spørgeren underskriver sig Jørgen.

Men du må have det skønt i din julerus.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-12-09 15:20

Citat
men via gmail kan du hente mail fra enhver pop3 server.

o.v.n. den er faktisk god nok, den kan indstilles til at hente mail fra op til 5 pop3 konti, men det er en overdrivelse at skrive "enhver", det er nemlig ikke alle pop3 servere der kan tilgås fra "fremmede" net

se evt. googles beskrivelse her:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&ctx=mail&answer=21288

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-12-09 22:22

Jeg sidder og svarer lige nu fra en mail der er åbnet fra min gmail der har hentet en mail fra min pop3 konto!!!! Jeg har kun gmail på denne netbook.
Jeg bruger den til at checke min mail når jeg sidder foran tv'et. Jeg bruger Outlook på min stationære, som så for øvrigt tømmer min postboks på webhotellet.
Men har du noget glögg o.v.n. kunne det da være helt godt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-09 00:57

Jamen så jeg hellere bøje mig i støvet for jer Gmail brugere, jeg bruger heldigvis ikke den slags selv, der er spærret for Google i hostfilen på min Windows XP computer

Godkendelse af svar
Fra : kandu

Dato : 04-12-09 22:22

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-09 22:47

Selv Tak

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-12-09 23:28

Hvis du skulle vælge at bruge Gmail, så skulle du også tage et kig på deres billed delings program Picasa. Det virker bare.