/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
BÆRBAR/start problem
Fra : føroyar
Vist : 2504 gange
200 point
Dato : 02-12-09 16:42

------Er der én dygtig der måske kan hjælpe:
Min bærbar-ACER ASPIRE 3050-/norton/vista/ ovs.
efter forskellige problemer foreslog ACER at jeg recovery den til fabriksindstilling efter deres skriftlige vejl./fint-Nu er der så blot det at den ved opstart ikke viser det sædvanlige opstartsbillede.
Den er sort-- /Dog ved opstart trykker jeg F10 / ecs= så kommer jeg ind i opstarten. Maskinen er opdateret med alle Vista´s opdateringen-nu- Men stadig er maskinen sort ved opstart.
Måske???? Endelig ikke for teknisk - OOOOOG jeg skal nok svare og give point og alt det- det tager bare lidt mere tid- skægget skygger:-D
Hilsen og god dag.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 02-12-09 18:07

Prøv at gendanne pc en helt fra ny igen så bliver den som da du modtog den da den var helt ny,...

ALT og F10 ved opstart....

hvis det ikke hjælper kan det værre den hardisk er stået af eller noget andet.

Accepteret svar
Fra : steffen15

Modtaget 200 point
Dato : 02-12-09 18:08

Laptop Recovery Instructions

--------------------------------------------------------------------------------

Here is the standard Acer Recovery Instructions

1. Power on the machine
2. At the white ACER BIOS screen, hold the “Alt” key and press the “F10” key simultaneously to start Acer eRecovery
3. Once eRecovery has loaded, click “Restore to Factory Default Settings”
4. Click “OK” to continue
5. From here, the eRecovery process will update all the data on the C: drive and restore a fully functional factory image (approximately 10 minutes).
6. Once eRecovery has run, press “OK” to reboot unit

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 02-12-09 18:31

prøv at gøre det igen.. der kan værre en fejl ved installation første gang

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-09 21:50

Hvad sker der under opstart? Hvilke fejl får du? Hvis du er interesseret vil jeg gerne fejlsøge onsite, jeg arbejder i dell's hardware support så det er noget jeg laver tildagligt og så stor forskel er der ikke på om det er en dell eller en acer.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-12-09 23:26

Kan vista starte i fejlsikret tilstand, Kan det ikke lyde som et grafikkort problem, evt. driver fejl

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 03-12-09 15:18

indtil nu - jeg forsøger og kommer tilbage--

spørgsmål til : webnoob

Dato : 02-12-09 21:50
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad sker der under opstart? Hvilke fejl får du? Hvis du er interesseret vil jeg gerne fejlsøge onsite, jeg arbejder i dell's hardware support så det er noget jeg laver tildagligt og så stor forskel er der ikke på om det er en dell eller en acer.
--
hvad mener du med at du kan fejlsøge onsite-??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-12-09 16:11

at jeg kommer hjem til dig eller du kommer til mig og så fejlsøger jeg fysisk på computeren.

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 03-12-09 17:04

Nå, nu har jeg så FORSØGT ----dvs.: ved start er der sort skærm ! og intet sker.
Ved fornyet start trykker jeg ALT+F10 ooooog efter den grå ACER skærm kommer meddelse:
**
Rediger startindstillingerne til Windows for: Microsoft Windows Vista
Sti: \Windows\system32\winload.exe
Partion: 2
Harddisk: bd14c84d

( /NOEXECUTE=OPTIN
**

Hvad kan jeg dog ha levet fejl.??
Er der nogen der dog kan give vejl.?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-12-09 12:58

umiddelbart lyder det som en fejl i windows, dette kan være forsaget af en harddisk fejl. Det kan rettes ved at køre en checkdisk. Har du prøvet om du kan komme ind i bios? Har du prøvet om du kan komme ind i en BOOT menu? OG til sidst, har du prøvet om du kan komme ind i en Advanceret windows startup menu?

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 04-12-09 17:30

PROBLEM TILSYNELADENDE LØST NU.

Jeg fandt frem til problemet NU.

Jeg har en løs mus via usb. Og når jeg havde den sat i startede den IKKE op. Men når jeg fjernede den FØR opstarten- så starter den bærbare op / derefter kan jeg så sætte den i-og bruge musen..

Sag afsluttet, og tak til alle.Jeg prøver at tildele point om lidt.

1000 tak.

Godkendelse af svar
Fra : føroyar

Dato : 04-12-09 17:31

Tak for svaret steffen15.