/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Hvilken vitaminpille?
Fra : BilalKinali
Vist : 837 gange
200 point
Dato : 02-12-09 16:23

Hey

jeg havde engang sådan ngogle multi-vitaminspiller.

Jeg har dog ingen nu, men jeg ved heller ikk hvad jeg skal købe, der er jo så mange :S

Jeg er 19 år, og det skal være, det bedste folk kan anbefale, har slet ikk forstand på piller :/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-09 16:27

Spar du pengene hvis du i forvejen lever sundt

Vitaminpiller tager man kun hvis ikke man får vitaminer nok i det daglige

Citat
det bedste folk kan anbefale

Det kan kun besvares hvis du fortæller hvilke vitaminer du mangler....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-12-09 16:32

Glem det og spis sundt.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 210 point
Dato : 02-12-09 16:41

Skal du købe, så køb nogle der hedder OMNIMIN hos Matas eller Apotek

de er vandopløselige og optages nemt i kroppen.... rigtig OK

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 02-12-09 16:41

ved ikke om jeg mangler, selvom jeg spiser sundt, får jeg ikk meget frugt osv med. Er det ikke altid godt at tage pille hver dag alligevel?

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 02-12-09 16:56

Hvad koster Omnimin 360 tabletter på nettet, den billigste?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-12-09 16:59
Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 02-12-09 17:03
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-12-09 17:04

troede godt du selv kunne blade ned...., men ok...

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 02-12-09 17:06

nå, men venter lige med at købe så. tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : BilalKinali

Dato : 02-12-09 17:07

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-12-09 17:08

Selv Tak

resten bestemmer du

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 03-12-09 01:59

Citat
de er vandopløselige og optages nemt i kroppen....

Nej, multivitaminpiller er ikke vandopløselige, de indeholder A-, D-, E- og K-vitaminer, som er fedtopløselige, så hvis du skal have glæde af en multivitaminpille, skal du spise den i forbindelse med et måltid, der indeholder fedt.

I øvrigt vil jeg anbefale dig multivitaminpiller uden jern, hvis du er af hankøn og jævnligt spiser kød.
Jern kan man få for meget af.
Fx BioVinci Classic.

At spise en multivitaminpille dagligt virker ellers fornuftigt.