/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forret til julefrokost.
Fra : classic26
Vist : 3881 gange
500 point
Dato : 02-12-09 14:03

Hej
forslag til forret til julefrokost, hvor der serveres and/ribbensteg og ost/frugtsalat....så nok ikke alt for tungt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-09 14:06

En rejemad/laksemad ligger ikke tungt i maven, og tager ikke lang tid at forberede

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-12-09 14:09

Suppe

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-12-09 14:32

Avocado med rejer eller torskerognsdip (torskerogn og cremefraiche smagt til med citron) og et lille stk. brød

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-12-09 14:50

- en let sneøllebrød...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-09 14:53

Hej med dig.
Næææ nej......du skal da servere en laksetatar ...lavet af røget laks.
Du hakker laksen.. former en lille "bøf"....lægger det på en tallerken med et lille stykke ristet brød.
Pynter med rå hakket løg og kapers.
Husk en æggeblomme til at hælde over.
Det går du ikke galt i byen med .

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 02-12-09 14:56

sneøllebrød...

Pia--lyder els godt!

hold gryden i kog... er tilbage i morgen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-09 16:12

Citat
Pia--lyder els godt!

Ja det gør og det ER godt.
Har selv lavet det mange gange.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 02-12-09 17:42
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-12-09 17:57

http://www.anjasopskrifter.dk/showRecipe.asp?recipeID=1767

Denne bliver lige tilført min liste- det kan da laves dagen i forvejen

Accepteret svar
Fra : lexusmerlot

Modtaget 500 point
Dato : 03-12-09 05:34

I ALDI kan du lige nu købe Foie Grais til ca. 40 kr. pr. dåse - og den rækker langt.
Tynde skiver, 2 skiver, sammen med små fine salatblade, mørke, med lidt reven gulerod henover, samt små hakkede drueagurker. Dejligt groft brød i små udskårne trekanter. Det ser festligt ud, er velsmagende, ikke tungt og en velset spise til små penge - hvilket ikke er normalt.
Glædelig jul.

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 04-12-09 12:05

Tror dælme jeg prøver at lave Foie Grais!

Tak til i andre for deltagelse, flere skal prøves!
Glædelig jul