/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mangler info om nr-plade-inddeling før 1~
Fra : KimE
Vist : 668 gange
20 point
Dato : 01-11-01 05:44

Hej alle..
Den er nok svær, men jeg prøver alligevel...
Ved at de allerførste nummerplader var HVIDE , (har set foto fra 1911)
Ved at de blev ændret til sorte med 1 bogstav der viste hvilket AMT ejeren boede i. Løbenummeret var specielt, og viste hvilken TYPE reg.afgift det var.
Ved at de blev ændret til sorte med 2 bogstaver der viste hvilken købstad ejeren havde reg. bilen i. Løbenummeret var ganske specielt, der viste hvilken slags bil det var.
Ved at de blev ændret til sorte med 2 bostaver, der startede med AB og IKKE fortalte hvor man boede. Løbenummeret er nogenlunde som idag, der viser hvilken type afgift det er.
Og ved at de i 1976 blev ændret til HVIDE plader med sort skrift.

Jeg mangler et sted der har info om:
1. Inddelingen af klasserne i løbenummeret da der kun var 1 bogstav i nummerpladen.
2. Inddelingen af klasserne i løbenummeret da der var 2 bogstaver i nummerpladen.
3. Inddelingen af klasserne i løbenummeret da man startede med AB-AC mv...
4. Den nuværende inddeling....

På forhånd tak.
Kim...

PS! Er NY så jeg har ikke mange points at gi af..

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 20 point
Dato : 01-11-01 10:08
Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 01-11-01 10:45

Hej Kim,

Har du prøvet motorkontoret?
De må da helt klart kunne hjælpe dig.

laurenzio

Kommentar
Fra : KimE

Dato : 02-11-01 04:28

Takker for de 2 svar...
Svaret fra Hjr kendte jeg. De tre links ER brugt, men der er IKKE de info jeg søger!
Svaret fra laurenzio vil jeg da gøre brug af, nu da der ikke er noget om det bjeg søger på nettet... (Underligt egentligt)..

venligst.. Kim

Kommentar
Fra : klaf

Dato : 22-06-07 21:45

Skal jeg være helt ærlig ved jeg ikke om svaret findes her, men der står i hvertfald MEGET om nummerplader:
http://nrpl.dk/

Klaf