/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
toyota corolla dx hb 12v kaburator.
Fra : truelsdal
Vist : 419 gange
38 point
Dato : 23-04-03 18:46

Er der nogle der ved hvad de fejler når de ikke vil gi ordentlig gas og hopper, den trækker kun godt ved høje omdrejninger?

Hvad gør jeg?

Er der evt en der ved hvor jeg kan se hvordan mine vaccum slanger skal side, ville lige tjekke dem.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-04-03 23:11

Det er noget skidt når man skal til at skrue i dem...Men kontroler din vackumdåse på din strømfordeler til at starte med, når bilen står i tomgang, og du tager en vackumslange af, må den ikke suge i gennem vackumdåsen. Gør den det skal den skiftes (kan kun fåes orginal og er dyr). Når den er ok skal du til at se på din kaburator. Og det er her det bliver træls. Der sider 1 eller 2 små vackum dåser under din luftfilter kasse(Hvid&Grøn), den tager du af en af gangen og mærker op, og der må kun være gennemgang i et hul... er de ok skal du se bag på kaburatoren (ind mod kabinen) Der sidder der en Co skrue og en hovdedyse. Hovdedysen er dækket af et lille dæksel det tager du af og skruer hovdedysen ud. HUSK at tælle hvor mange gange du drejer den rundt. Der efter renser du hullet og skruer hovdedysen i igen. det vil altid være enb god ide at få målt Co efter du har haft den ude, er du i tvivl lad et Toyota værksted gøre det. VH Toyota tekniker

Accepteret svar
Fra : 1april

Modtaget 38 point
Dato : 23-04-03 23:31

Hvad årgang er bilen ? Som du sikkert har fundet ud af benytter Toyota sig af en del vaccum ventil så det er svært at fortælle hvor de forskellige slanger samt ventiler skal sidde. Men Jeg er i besiddelse af "Haynes Owners workshop manual 1980 -1985" som er fyldt med tegninger samt fejlfindings tips. Så skriv hvis din bil er inden for denne årgang. Du kan evt.erhverve bogen for en flaske rødvin eller lign.
Venlig Hilsen 1april

Godkendelse af svar
Fra : truelsdal

Dato : 24-04-03 08:49

Tak for svaret 1april.

Den bog er jeg interseret i, da min er fra 1985.
Jeg kan kontaktes på 23694388.

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 24-04-03 15:06

Har sendt en SMS til dig med mit tlf.nr , da du ikke tog tlf. da jeg ringede.

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 16-08-04 15:29

Jeg står med samme problem. Har du funbdet en løsning på problemet?

Hans Lambert Pedersen