/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bluetooth giver "blå skærm"
Fra : Lincoln1242
Vist : 586 gange
85 point
Dato : 01-12-09 00:24

Efter et mislykket forsøg på at installere trådløst netværk på min bærbare, så har min pc fået en uvane.... Hvis jeg trykker på knappen til aktivering af Bluetooth, så får jeg straks "blå skærm" i ca. ét sekund, derefter går pc'en totalt i sort og begynder at genstarte. Hvis Bluetooth forbliver aktiv, så vil pc'en kun starte op i fejlsikret tilstand og den 'klikker' fra cd-rom drevet. Slår jeg det fra, så kan den godt starte normalt op.

Det lykkedes mig at tage et billede (!) af den blå skærm. Det meste af teksten ligner standardtekst, men øverst står der: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Og nederst under "Tekniske oplysninger" står der: *** STOP: 0x0000000A 0x4997F15E, 0x00000002, 0x00000000, 0x804D9AFA)

Nogen løsningsforslag?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-09 01:17

Løsnings forslag ? Nej jeg kan kun give min erfaring videre, min bærbare blev også overfølsom over både det ene og det andet, det viste sig at den ene af de to RAM blokke var defekt, jeg tog den defekte blok ud og kørte uden problemer indtil jeg fik købt en ny, prøv at køre RAM tester for at se om der også er problemer med din computer, lad den bare køre længe, der må ikke komme nogen Error i rapporten:
http://cpu.rightmark.org/products/ramtester.shtml

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-12-09 09:01

fjern bluetooth inden fra enhedshåndtering, genstart maskinen. Når den siger der er fundet ny hardware skal du sige nej til at lade windows installere en driver og så skal du installere din egen driver som følger med bluetooth kortet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 10:48

Ingen grund til at blive forskrækket over den blå skærm, det betyder bare fejl og man kan leve med den meget længe.

Gør som webnoob skriver, fjern bluetooth, genstart og lag så maskinen styre resten. Gør som den siger.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-12-09 10:57

granner01, nu stopper du sgu' med det der, man kan sgu' ikke leve med ens computer laver BSOD. Man kan jo ikke bruge sin computer når den kommer med de fejlbeskrivelse. I det her tilfælde kan brugeren ikke bruge sit bluetooth og der er jo en bruge til at det er i computeren, for at man kan bruge det. Håber sgu' ikke du er supporter i en virksomhed, stakkels brugere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 16:05

webnoob
Stik piben ind, mange mennesker lever med den blå skærm, når den kommer så er der en fejl i maskinen, men det behøver skuda ikke være en graverende fejl.
Jeg skriver jo at han skal gøre som du skriver og så ellers ikke gå i panik.
Og hvad er det vigtigste når man er supporter og hjælper folk? Laver en masse de skal betale for eller er ærlig og siger til dem at det kan de leve med?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-09 08:01

Som supporter i et firma er det vigtigste at sørge for brugerne ikke for en masse fejlbeskeder fra tid til anden, det kan betyde spildt arbejdstid, tabt arbejde og ikke mindst stress hos brugeren over at man skal starte forfra.
Som supporter for privat personer er det vigtigste til dels jo nok at vær ærlig ja, men henvender personerne sig til en supporter så er det fordi de har et ønske om at få rettet en fejl for også at slippe for tidspild, om enten det er et dokument man skal starte forfra på, et spil man skal starte forfra på, eller bare surfe på nettet. Lige så meget bliver private brugere irreteret over at have en computer der genstarte hver andet øjeblik.

Min mening er at fejlbeskeder ikke kan leves med, de kan udvikle sig til større og mere fatale fejl og skal rettes med det samme for at lette brugerens hverdag og når der komme en henvendelse herinde fra en bruger så ligger der et ønske hos brugeren om at få rettet fejlen, IKKE et ønske om at få en flad besked om at det kan du leve med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 11:29

Jeg arbejder ikke mere, er på efterløn og hjælper beboere i mit nærområde, det er mennesker med en dyr husleje som ikke har de store penge. De har intet imod at leve med en fejl en gang imellem fordi de venter på at jeg skaffer en reservedel til deres maskine.

Og en ting har det lært mig. Folk har generelt intet imod fejlmeddelelser, især når de får at vide at de ikke betyder noget og at de kan vente på at et eller andet går i stykker eller ikke virker. For den fejl med blå skærm kan være en fejl både til hardware men især en fejl i et program efter en opdatering.

Jeg får selv den blå skærm med jævne mellemrum, og jeg ved jeg skal formatere for at få den væk, men skidt med det, jeg genstarter bare og så virker maskinen igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-09 11:34

det er sgu' sølle support, format så er fejlen løst. skal jeg så bare købe en ny motor hvis der er et tændrør der er gået i stykker i min bil???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 11:56

Det må du da selv om, men en computer er en maskine, og du skifter vel ikke en bil bare fordi udstødninger er rusten.

Folk op i årene er ikke så hysteriske med deres PC.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-12-09 22:24

Stakkels Lincoln1242, der ikke rigtig kan bruge Jeres skænderi til noget. Opret en tråd i Smalltalk og kom videre der. Og kom så tilbage til emnet .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-09 22:37

Jeg venter sådan set bare på at spørger kommer med en tilbage melding på om det virkede. Desuden gider jeg ikke deltage i diskutionen mere da jeg er fuldstændig uenig med granner01.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-12-09 22:58

Hej webnoob.

Det er helt fint at være uenige. Jeg håber bare, at I ikke har skræmt Lincoln væk ! Og nu skal jeg nok trække snotten til mig igen .

Mvh og god nat

Chris

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-09 23:01

Fair nok, men tror nu ikke det er diskutionen der har skræmt spøger væk, han har nok glemt at han har oprettet et spørgsmål.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-12-09 23:12

Se, det vil tiden vise .

Roger, over og ud .

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 07-12-09 23:22

Nejj hans pc er gået i blå eller sort

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 19-01-10 22:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål