/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
discman
Fra : moello
Vist : 3468 gange
100 point
Dato : 23-04-03 17:51

Jeg vil supergerne købe en discman. Jeg vil ikke have en for dyr en, jeg skal bare bruge den til og fra arbejde. Men jeg ville mægtig gerne købe den over nettet. Men jeg synes ikke lige jeg finder de samme butikker for den slags som for eksempel til pc'er, eks.vis pc-netto. Er der nogen der kender nogen? Eventuelt gode råd til købet, mærker, features der er vigtige etc.?
Hilsen Moello

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 23-04-03 18:10

køb en der kan afspille mp3..!

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-04-03 20:21

Min mand har netop købt en discman i Elgiganten. Mærket er aiwa til 499kr. Samtidig havde de en sony discman sat ned fra 799 til 499kr. Vi havde jo hørt at sony skulle være et godt mærke, men medarbejderen sagde at det faktisk er sony som står bag aiwa. Så han endte med at købe aiwa'en da den har lidt flere funktioner. Fx. har aiwa'en længere antishock og så følger der en adapter med (det gjorde der ikke ved sony'en) - det er en fordel hvis du hører musik i nærheden af en stikkontakt - så sparer du en del på batterierne.

Jeg har søgt på elgigantens hjemmeside for dig, men aiwa'en er der ikke, men måske der er en anden du kan bruge.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_BrowseCatalog-Start;sid=qu7oXQ0uvNTodDOIfMYrvA8KJ4OcDrkySqE=?CatalogCategoryID=T1YKBymk7jQAAADswk_v27Ls&filename=productpage_text

Jeg har også søgt på www.kelkoo.dk - med en maxpris på 1000kr (det kan du jo evt. selv gå ind og ændre - så her er nogle flere:

http://dk.kelkoo.com/shopbot/search.jsp?from=shopbot&catPath=dk%2Fhifi&catId=121301&brand=I&type=I&keyword=discman&minprice=&maxprice=1000&x=24&y=11

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-04-03 20:24

hverken aiwa'en eller sony'en, som jeg omtalte, har dog ikke mp3

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 23-04-03 20:41

for 14 dage siden købte jeg en denver i Bilka til 400 kroner. Den kan afspille mp3'er og den er faktisk ganske udemærket!

Jeg bruger min til og fra skole og den passer fint til det formål...

Den er fin til den pris, så jeg syntes du skal kigge i føtex, bilka og kvickly, de plejer altid have dem til en rimelig pris...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-04-03 20:59

Hej moello

Hvis du ikke har brug for at afspille mp3'er, vil jeg som majbritt05, anbefale dig at købe en Aiwa.
Jeg har både en Discman og en Minidisc af mærket Aiwa, som jeg er yderst tilfreds med.

Med venlig hilsen
Franksp

Accepteret svar
Fra : c_lasse

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-03 01:51

Det er selvfølgelig også muligt at gå ind på de forskellige auktioner på nettet, eksempelvis jubii-auktion eller QXL.dk, hvor du kan se priser på nye og brugte discmans og evt. købe derfra... Jeg har selv købt på QXL.dk, og jeg kan kun anbefale det, for der er ingen ugler i mosen overhovedet... En dejlig troværdig side!
Det er også muligt at få en agent til at sende dig mails, hvis der kommer nye discmans på siden, så du hele tiden er up-to-date...! Prøv engang at se siden og bedøm selv!!

Godkendelse af svar
Fra : moello

Dato : 11-09-03 22:16

Tak for svaret c_lasse. det var tip top...