/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hp 6317 EA
Fra : maxikurt
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 30-11-09 17:34

En der har et link hvor jeg kan se hvor meget jeg skal skille på sådan en maskine for at adskille den så jeg kan skifte cpu og så lige hvor får jeg fat i kølepasta til den

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-11-09 17:55

Er det en stationær eller en bærbar PC, du snakker om?
Og hviket mærke drejer det sig om.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 30-11-09 17:58

Hp bærebar den hedder dv6317ea

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-11-09 18:03

Hvorfor vil du skifte CPU?
Er den gået i stykker eller forventer du, at du kan installere en hurtigere CPU.

Kølepasta kan du helt sikkert købe samme sted, hvor du har købt CPU'en.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-09 18:13

God fornøjelse med det projekt, det er ikke bare lige det man selv gør, hvis man ikke har kendskab til det.

Så hvorfor skal du bruge kølepasta og hvorfor vil du skifte cpu?

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 30-11-09 18:17

det er en brugt cpu bare en str så der kan jeg ikke få kølepasta men ville bare gerne vide hvor meget jeg skal have skilt helst den letteste måde

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-11-09 18:22

Citat
det er en brugt cpu bare en str

Hvorfor tror du, at du kan bruge denne cpu. Chancen for, at en anden CPU passer i den bærbare - er der ikke stor chance for.

Kølepasta kan normalt købes hos en seriøs PC forhandler, hvor de sælger reserve dele. (D.v.s. ikke El-giganten m.m.)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-09 18:52

Hvis du ikke har prøvet at skille en bærbar ad, så find en i din nærhed der kan hjælpe dig og som har prøvet det. Du skal enten fjerne tastaturet eller skærmen og tastaturet for at komme til det indre af en bærbar. Og hvordan ved du om den nye cpu passer til dit motherboard?
Ved du hvilket motherboard du har i maskinen?

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 30-11-09 19:16

jeg har tjekket maskinen med z cpu og i manualen står der at den kan køre med den som jeg har fået den er org 1,73 og den nye er 2,0 jeg har skam haft skilt pc mange gange men har ikke haft en hp skilt har før i tiden selv bygget mine maskiner op men det var jo de stationære og jeg har rodet med pc de sidste 15 år
skal lige siges at jeg jo bare kunne skile den ad i stumper men ville gerne have det gjort på den letteste måde
jeg mener at kølepasta vil være godt da den blir ret varm nu det gjorde den ikke før den blev sendt til rep gennem tdc

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-09 20:04

Se det kunne du have skrevet lidt før. Hvis du har mod på det så skal du se efter skruer i tastaturet, hvis du er heldig så skal de bare skrues ud. Så kan tastaturet tages af. Måske skal du fjerne skærmen for at få tastaturet løst, jeg ved ikke hvilket der gælder for din maskine. Når tastaturet er væk så kan du komme til indmaden.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 30-11-09 22:10

har fået det svar jeg sku bruge men har sat cpu en i min Zepto 3215 istedet for så den blev opgraderet fra en 1,6 til 2,0

Godkendelse af svar
Fra : maxikurt

Dato : 30-11-09 22:10

Tak for svaret granner01.