/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mistet stemmen
Fra : jysch
Vist : 4900 gange
50 point
Dato : 23-04-03 17:34

Efter at have frosset meget et par dage, blev jeg lidt snottet én dag og fik ondt i halsen om natten og 2 dage efter havde jeg mistet stemmen. Sådan har det været i 2 dage nu - jeg kan kun "kvække"

Gode råd efterlyses - skal til 30 års fødselsdag fredag og konfirmation lørdag, og skulle da gerne kunne sige lidt.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 23-04-03 17:45

Hej jysch

Det kan jo være værterne bliver glade??, nå spøg til side

Prøv at se http://www.kandu.dk/dk/spg/14220

Det råd frieda giver, kan måske også hjælpe på stemmebåndene, når det er så stærkt

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-04-03 17:45

varm te eller mælk med honnung lindrer og smører, og lad så være med at kvække eller hviske, det overbelaster stemmen.

God Bedring
MVH Bente

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-04-03 17:46

Af alt det der ikke hjælper er cognag nok det bedste.

God bedring
ibasa

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-04-03 17:46

Det er selvfølgelig honning jeg mener

Bente

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 50 point
Dato : 23-04-03 19:23

Måske kan mit råd med eukalyptus hjælpe, selvfølgelig sammen med det allerbedste råd: at holde mund!!!!

En meget drastisk metode er astma-indhaleringsmedicin.
Jeg ved, at mange professionelle sangere og skuespillere bruger det.
Men som sagt; det er drastisk og skal kun bruges i nødstilfælde. Desuden kan medicinen kun fås på recept.

Frieda

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-04-03 21:25

Hej jysch

Mit gode råd til dig, er noget jeg selv bruger når jeg ca. én gang om året er blevet forkølet, smittet af mine pragtfulde børnebørn.

Lav dig en rigtig god og stærk kop the. Kom en "god sjat" rom i. Drik den så varm du kan holde ud, uden at brænde din mund, og så hurtigt du kan. Tag 2 Zap panodiler. Tag en "halsklud" på, og gå i seng. Du vil svede af h...... til.
Denne "recept" virker 100% på mig i 8 ud af 10 gange. Når jeg vågner næste morgen, efter at ha' ligget hele natten, badet i sved, er jeg som regel frisk igen og stemmen normal, hvilket er vigtigt for mig, da jeg arbejder som rådgiver i en bank og underviser.
Det gode råd, fik jeg i sin tid, af en tjener på det hotel jeg boede på. Jeg var kørt fra Odense til Ålborg. Havde det rigtigt skidt, ondt i halsen og ingen stemme, men skulle næste dag holde foredrag for 200 mennesker. Han serverede, om eftermiddagen, ovennævnte 2 kopper "THE" på mit værelse, som jeg drak. Næste dag holdt jeg mit foredrag uden "forkølelsesproblemer.
Så, jeg synes du skal prøve det.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-04-03 23:27

Det kan være en virus der kræver antibiotika. Opsøg din læge og lad ham tage en prøve.
hvis du ikke føler, du kan kommunikere med din læge, er det vigtigt du finder en anden. mange mennesker er dårige til at gå til læge, forstået på den måde at de under konsultationen glemmer alle deres spørgsmål. Skriv dem ned...så er du sikker på at få svar. Der er sat et kvarter af til en konsultation, så du har tid til både at spørge og skrive ned, hvis du er i tvivl.
En god læge giver dig en følelse af, at han har al den tid i verden, der skal til.
Mvh, christina (der har en super læge i haverslev!)

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 27-04-03 13:25

Tak for svaret frieda.

Jeg har prøvet at inhalere Pebermyntedråber og de er nok lige så gode - og idag har jeg da lidt stemme - efter en 30 års fødselsdag og en konfirmation.

Jeg overlevede da