/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Minareter!
Fra : Cathcart
Vist : 990 gange
150 point
Dato : 30-11-09 14:14

Skal der bygges minareter i Danmark ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-09 14:19

Måske - hvis det er til minoriteter...............................men det varer ikke ret længe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 14:22

Kort og godt --NEJ--

Nu stopper festen

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 14:32

OK for mit vedkommende. Det er vel ligesom kirketårne, så hvorfor ikke ...

sober

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-11-09 14:34

Min personlige mening er NEJ, men det bliver nok svært at nægte dem det. Jeg har læst på TTV i dag at de ikke har planer om at kalde til bøn fra tårnene...Endnu!!. Her stopper festen så 100% fra min side. Den slags støjforurening kan de kigge i vejviseren efter.
Hvis de vil deres muslimske probaganda pis, så fis til en muslimsk land, færdig.

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 30-11-09 14:41

Kirkeklokker støjer nogle steder som "ind i helvede" (Ja, jeg kan godt lide lyden).

En gammeldags kirke med kirketårn er hyggelig - især her ved Juletid ...

Og den følese har muslimer vel også til en moske med en minaret ved Ramadan ...

OleBole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 14:54

Når Schweiz kan forbyde dem, ka vi vel også

http://www.bt.dk/udland/schweiz-forbyder-minareter

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 30-11-09 14:58

Det kan vi vel, men det bør vi ikke ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-09 14:58

Det er Danmark vi bor i og det er OK at de vil have moskeer, men ar kalde til bøn fra en minaret, der trækker jeg grænsen. Vores præster står da heller ikke i klokketårnene og tilbeder gud og kalder til gudstjeneste.
Alternativt kunne muslimerne bruge en klokke når de kaldte til bøn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 15:13

[CITATDet kan vi vel, men det bør vi ikke ...

][/CITAT]

Hvorfor bør vi ikke det???

Så længe der er så mange muslimer i DK, som overhovedet ikke respekterer os, syntes jeg heller ikke de skal have lov at vinde mere og mere indpas med alle deres egne regler/holdinger

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-11-09 15:30

nordsted1.
Næe man kan jo undre sig over hvorfor de, som muslimer flygter til et kristent land, når de har så meget at brokke sig over. hovedeparten af alle verdens lande er jo muslimske. men self. er det udelukkende for at nasse på vores rigdom.
man kan også undre sig over at de er kriminelle når de der hjemme får hugget en hånd af, eller får pisk eller noget andet sygt.
Ikke underligt at så mange stemmer på DF, ligesom DDF får stadig flere medlemmer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 15:36

webgun... man kunne få den tanke, at det for det meste er rosset der er kommet hertil, for i deres hjemlande er de sgu ikke så langt fremme i sko'ene med deres kræven ind/råben højt/kritiserer

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 15:37

Nej tak.

At kalde til bøn (adhan) kan tage alt imellem 2 og 15 minutter. Varigheden afhænger af, hvor meget mu´adhdhin vælger at trække det i langdrag. Jeg har personligt oplevet adhan vare i 8 minutter, og jeg tør godt indrømme, at jeg endte med spontant at tænke: "Go fuck yourself" når mine øregange for Gud ved hvilken gang sidste sommer skulle belemres med dette jammer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-09 15:40

Den muslimske pest,spreder sig desværre overalt i verden.Derfor er det trods alt et lyspunkt,at se den Schweiziske afgørelse.

Måtte vi få en lignende afstemning herhjemme. Så er vi færdig med den diskussion.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-09 15:44

Selvom kloden er truet af klimaforandringer,er muslimerne langt den største trussel mod menneskeheden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-11-09 15:56

Nordsted1.
Hørt !

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 16:13

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 16:24

Der er mange synspunkter fra DF og Pia Kjærsgård i særdeleshed jeg er ved at brække mig over. Men hvad angår minareter og stormoskeer, så er jeg så enig at det næsten gør ondt.

Citat
Hvad skal vi med stormoskeer i Danmark?

Det er vist gået de færrestes opmærksomhed forbi, at Danmark er blevet udstyret med et muslimsk mindretal, der i den grad fylder mere i medierne, end deres antal i øvrigt berettiger til. Årsagen er den gammelkendte om, at muslimer har mere end vanskeligt - over en bred kam - ved at lade sig integrere i et moderne vestligt samfund. De integrationsproblemer, vi har her i landet med primært de muslimske mindretal, går igen i alle vesteuropæiske lande, herunder Frankrig, Holland, Storbritannien og en række øvrige lande.

Netop i Storbritannien og den britiske hovedstad, London, har der været store problemer, som følge af de radikaliseringsprocesser, som ofte vil blomstre i en stormoske. Den kendte Finsbury Moske er i årevis blevet benyttet som udgangspunkt for ekstreme islamister, som briterne har haft vanskeligt ved at få udvist af landet trods deres åbenlyse flirt med terror. Og der skal ikke herske den mindste tvivl om, at en stormoske er gefundnes fressen, for en islamist. Kan islamisterne sætte sig på ledelsen og menigheden i en ny stormoske, skal man være mere end almindeligt naiv, hvis man tror, at det ikke vil blive forsøgt.

I det hele taget er det svært at se fornuften bag et stormoskeprojekt i København. Det vurderes, at byen har ca. 50.000 muslimske indbyggere. De skal så fordeles på ikke mindre end 19 forskellige anerkendte muslimske trossamfund her i landet. Dernæst skal man gøre sig klart, at muslimerne her i landet har mange forskellige modersmål, idet de kommer fra mere end 50 forskellige lande. Hvad skal de dog med en stormoske, hvad er det, de kan forene sig om, som er til gavn for det danske samfund?

Islam er en splittet og yderst sekterisk religion. I Irak bomber muslimske ekstremister sågar hinandens moskeer. Det kendteste eksempel er nok forholdet mellem suni- og shiamuslimer, der traditionelt er yderst krigerisk indstillet overfor hinanden. Til trods for den interne muslimske rivalisering og de mange problemer, som den muslimske verden står overfor, synes der ofte at være rigeligt med penge til at finansiere stormoskeer i Vesten.

Det er alment kendt, at det ekstreme islamistiske styre i Saudi Arabien er et land, hvor utro kvinder stenes til døde, hvor sharialoven dikterer, at mænd og kvinder lever fuldstændigt adskilt og hvor det sågar er forbudt at indføre en bibel i landet. Saudi Arabien investerer store milliardbeløb i at udbrede den ekstreme Wahabistiske gren af Islam, som er med til at puste til mange etniske og religiøse konflikter i hele verden. Når de saudiske oliemilliarder investeres i stormoskeer er det mere end forventeligt, at ekstreme fortolkninger af Islam følger med; det er ligesom en del af ”pakken”.

For at smage det hele lidt til for sarte og skrøbelige ganer vil jeg gerne understrege, at jeg ikke har det fjerneste imod et fremmed arkitektonisk islæt i det københavnske gadebillede eller for den sags skyld andre steder. Moskeer er som regel flotte byggerier med farvestrålende ornamentik og slanke minareter. Nej, for mig og Dansk Folkeparti handler det ikke om, hvad der er uden på, men hvad der sker inden i.

Dels bliver moskeer ofte finansieret af fundamentalistiske, muslimske lande som Saudi-Arabien og Iran ad underlige omveje, naturligvis ud fra det klare ønske, at profetens budskaber skal klinge rent og ufortyndet. Dels har moskeer det med – det ved vi fra andre europæiske lande – at blive arnesteder for en særligt fundamentalistisk version af islam, hvis de da ikke ligefrem udklækker egentlige terrorister. En DF-politiker har meget rammende udtalt, at moskeer er som ”sorte huller”, hvis tyngdekraft uvægerligt suger alt muslimsk liv til sig.

Det betyder, at en moské hurtigt bliver omgivet af en skare selvbestaltede politi-folk, som optændt af den hellige ild går rundt og fortæller moderate muslimer, at de ikke er ”gode muslimer”, hvis ikke de overholder ramadanen eller går med tørklæde. Med andre ord: Moskeer er en solid spærrebom på vejen mod en bedre integration – og en motorvej i retning mod dybere kløfter og mere parallelsamfund. Nu hører jeg allerede fra flere sider indvendingen om, at vi har religionsfrihed. Ja, det har vi – men det betyder ikke, at vi nødvendigvis er forpligtede til at fremme andre religioner – og nej, religionsfrihed er ikke det samme som religionslighed!

Der er ikke behov for muslimske prestigebyggeier i Danmark. Det vi sukker efter er ægte integration. Det havde klædt Københavns Borger Repræsentation langt bedre, om de havde promoveret eksempelvis en ny sprogskole eller et jobcenter, frem for en muslimsk stormoske.

Med venlig hilsen

Pia Kjærsgaard

http://www.danskfolkeparti.dk/Pia_Kj%C3%A6rsgaards_nyhedsbrev.asp#again

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 16:25

Citat
Hvorfor bør vi ikke det???

Fordi Danmark, heldigvis, stadig er et tolerant og demokratisk samfund, som garanterer trosfrihed, med alt hvad alt det indebærer.

Desværre bliver vi mere og mere intolerante disse år.

Flertallet af muslimer i Danmark respekterer os, så vidt vides. Og en minoritet af ekstremister gør ikke.

Og fordi de lande hvorfra muslimer flyger fra eller emigrerer fra er udemokratiske og intolerante, så behøver Danmark ikke også at være det.

sober

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 30-11-09 16:25

jeg synes godt man skal have dem, dog er det OK ikke at kalde til bøn. Der er også kirker i nogle muslimske lande, så istedet for at være egoistiske pikhoveder, som nogen her, så kan man lige tænke sig om

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 16:27

Pia Kjæsgaard go home to Gentofte

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 30-11-09 16:31

Dejlig tråd. Får virkelig folk op på lakridserne ...

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 30-11-09 16:32

Citat
så er jeg så enig at det næsten gør ondt

Stakkels dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 16:37

Pia Kjærsgaard.. thumps up

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 16:39

Bilalkinali... husk lige kammertonen... man tager dig altså ikke seriøst, når du ikke taler pænt

Eller vil du gerne have dit indlæg slettet af kandu igen??

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 30-11-09 16:49

er da ligeglad med :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 16:53

Smut over på Arto i stedet... der bliver du muligvis hørt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 17:39

Forklar lige KlapTorsk, sober m.fl. hvorfor du skal bruge flere profiler i den tråd her ???????

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 17:53

Kære bentjuul, Nordsted1 og BilalKinali + m.fl.

Hvis I skal til at skændes i denne tråd, så lukker jeg den skisme med en annullering . Så ikke mere fnidder imellem Jer, tak .

Vh Chris

Accepteret svar
Fra : No1Here

Modtaget 150 point
Dato : 30-11-09 17:59

Så man er simpelthen et "egoistisk pikhoved", fordi man med rette er betænkelig over det faktum, at Channel 4 med skjult kamera afslørede at en STOR % del af moskeerne i Storbritanien er styret af bl.a den ekstremistiske pakistanske organisation Jamaat Islami? (slå det evt. op, hvis ikke du ved hvad det er)

Man er i din indskrænket verden et "egoistisk pikhoved", fordi en 200 siders rapport fra Policy Exchange, tænketank drager præcis de samme konklusioner som dokumentaren "Undercover Mosque": Nemlig at den er rivende gal med ekstremismen i de britiske moskéer, ikke mindst de, der regnes for mainstream, og som er tilknyttet store islamiske institutioner, der samarbejder med både politikere og lokale myndigheder.

Næ du, et pikhoved det er én som dig, der endnu ikke har opfattet at der ikke er den store forskel på muslimer i Storbritanien, og her i Danmark. Tag Klaptorsken under armen og tag endelig bind for øjnene. I vågner vel med et brag den dag det går op for jer, at det i jeres uvidenhed er gået hen over hovedet på jer, at det i troede var moderate, demokratiske bedesteder, som skulle fremme integration i det danske samfund, rent faktisk er det stik modsatte.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 17:59

Der er ingen der skændes og for mig kan du annullere tråden, men jeg syntes det er interessant at høre hvorfor en bruger skal deltage med flere forskellige profiler.

Og hvis du syntes det er at skændes - så har du et problem, fordi jeg skriver hvad der passer mig også uden at skrive "kære"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 18:02

Hvor i tråden skændes jeg?? Jeg forsøger at bibeholde en ordenlig tone

No1Here.... vi er pikhoveder, fordi han selv er af anden etnisk herkomst... mange muslimers holdning overfor os andre

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 30-11-09 18:02

Øhh hvem er det som skal forklare KlapTorsk m.m hvorfor vedkommende behøver at bruge flere profiler, bentjuul?

Hej Chris !

Håber ikke du syntes jeg skændes.

Blev bare i tvilv om hvilken profil bentjuul mente.

Tror KlapTorsk m.m er ligeglad med hvor mange pågældende profil har.

Da det er irellevant for dit spørgsmål.

Og - ak ja - Politiske & religiøse spørgsmål ender altid i fnidder og mudderkastning.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 18:06

Nåh så kom der en mere................

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 18:08

Kære bentjuul

Du bør da lave et selvstændigt spg., om hvorfor der er brugere, der bruger deres mange profiler i samme tråd. Her er det langt uden for emnet .

Kære No1Here.

Stop nu med den ubehagelige tiltaleform. Du får lige det gule kort for usober tale, selv om jeg fundamentalt er enig med dig .

Vh Chris

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 30-11-09 18:09

Jeg har da hele tiden været her i denne tråd. Har du slet ikke set det, bentjuul?

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 30-11-09 18:10

Hvor godtfolk er kommer godtfolk til ...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 18:12

Kære ole-bole.

Se mit svar til bentjuul.
Citat
Og - ak ja - Politiske & religiøse spørgsmål ender altid i fnidder og mudderkastning.
Det har du skisme ret i. Og jeg fatter det bare stadigvæk ikke .

Vh Chris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 18:14

Chris... no1here, skriver bare samme sprog som BilalKinali startede med.... mon ikke det først og fremmest var der du skulle sætte ind

Jeg syntes det er ok, at BentJuul sprøger som han gør, her i tråden... jeg kunne nu også godt tænke mig at høre en forklaring.... måske langt fra emnet, men hvorfor alle de profiler i en tråd??

Jeg er åbenbart ikke så oplyst, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor i den arabiske verden der er kristne kirker

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 18:19

Kære Nordsted.

Det er så OK med mig. Mit største problem er faktisk også, at der bliver brugt "fremmedord", og jeg vil af princip IKKE blackliste nogen, men bare håbe på, at man kan besinde sig .

Var det godt nok ?

Vh Chris

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 18:21

Hvor finder du mudderkastning fra mig Cathcart, jeg spørger om hvorfor en bruger skal deltage med 3-4 profiler i dit spørgsmål - det må da også være interessant for dig at høre Cathcart, for der er faktisk kun 6-7 brugere resten er mangeprofilen og så kan du roligt blacke mig, det gør mig ikke det fjerneste.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 18:22

Citat
Stop nu med den ubehagelige tiltaleform. Du får lige det gule kort for usober tale, selv om jeg fundamentalt er enig med dig

Du kan give alle de gule og røde kort du orker. Hvad vil du med tråden, udover at lege ordstyrer?. Du har ingen mening om emnet, men kan bare godt lide at sidde med den lille magt at du kan annulere tråden?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-09 18:27

Sober:

Citat
Flertallet af muslimer i Danmark respekterer os, så vidt vides.

Godt du fik denne lille sætning med:
Citat
så vidt vides

For jeg tror nemlig at du er en lille naiv teenager,der ikke aner en døjt om,hvad der foregår.

Se,der var engang en krig,kalden den anden verdenskrig.Da gik vi også med bøjede hoveder,og fandt os i alt,hvad nazisterne bød os.Nøjagtigt det samme sker igen.Men det fatter de unge DANSKERE ikke,før løbet er kørt.
Ugræs er føget ind under hegnet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 18:35

Citat
Fordi Danmark, heldigvis, stadig er et tolerant og demokratisk samfund, som garanterer trosfrihed, med alt hvad alt det indebærer.

Hvad får dig til at tro, at trosfrihed er det samme som at vi er forpligtede til at fremme andre religioner?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 18:41

Hvor er jeg enig med No1Here og Mosebaek.... lige som skrevet ud af mit tastatur

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-09 18:55

Tæl mig med under fanen Nordsted, selv om jeg ikke kunne drømme om at stemme på Pias parti.

Vi har da heldigvis et reglement for støjforurening. Så ingen minareter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-09 19:02

Det er dælme svært, at være tolerant overfor alle de intolerante, som syntes, at vi ikke respekterer den middelalderlige tendens som bruser frem i det Danske samfund, med hjælp fra alle som ikke tør fjerne skyklapperne.
Bare vi alle snart kunne lukke øjnene op, og kunne se hvad der er ved at ske.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 19:02

Okay Granner01... du er med under fanen

Alle siger at de ikke kunne drømme om at stemme på Pias parti... er der nogen der har lyst til at fortælle hvorfor

Der er da flere af hendes synspunkter jeg går ind for 100%

Bl.a vil jeg gerne have lukket grænserne, vi kan få stoppet en del af de østeuropæriske bander der kommer hertil, overfald og tyveri i lange baner. Ulovlig menneskesmulig og kamphunde, narko kunne nok også blive minimeret mm

Hun vil gerne dyrevelfærd, og bedre forhold for børn og gamle

Hun bliver sammenlignet med nazisterne, men jeg kan ikke liiige se hvor, havde det været så slemt, havde vi da fået EU på nakken

Og så er hun da til dato en af de meget få politikere der ikke er taget med bilagsrod, dyre middage mm (endnu)

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 19:10

Citat
Vi har da heldigvis et reglement for støjforurening

Hvorfor må kirkeklokker så støje ad h.... til?

Jeg har boet lige ved siden af en kirke og det gør vore to dørtre i dag.
Der er drøn på bimle-lim klangene!

Og der generer hverken mig eller døtrene!

Vi syntes tvært imod det er hyggeligt.

Men støjer gør det da i høj grad.

Og muligvis syntes muslimer, jøder, budister, ateister ikke klokke-lokke-klang er så yndigt ...

Men det er jo deres problem ...

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-11-09 19:13

Citat
Fordi Danmark, heldigvis, stadig er et tolerant og demokratisk samfund, som garanterer trosfrihed, med alt hvad alt det indebærer.

Desværre bliver vi mere og mere intolerante disse år.

Flertallet af muslimer i Danmark respekterer os, så vidt vides. Og en minoritet af ekstremister gør ikke.

Og fordi de lande hvorfra muslimer flyger fra eller emigrerer fra er udemokratiske og intolerante, så behøver Danmark ikke også at være det

Religionsfrihed med begrænsninger.

§ 67
Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.

§ 69
De fra folkekirken afvigende trossamfunds forhold ordnes nærmere ved lov.

Så vores grundlov sætter begrænsninger for hvad der må dyrkes, så en total religionsfrihed giver grundloven ikke.

Problemet er at islam ikke kun er en religion men også en politisk ideologi, der rummer en komplet samfundsopbygning med en komplet lovgivning. Islams grundlægger var både en religiøs leder, en militær leder, og en politisk leder. Endemålet er en verdensomspændende kalifatstat med sharialov, det er vel i direkte modstrid med demokratiet.

Herhjemme har vi allerede set de første tegn, det så vi tydeligt da Hitz ut tahrir gik sammen med islamisk trossamfund, i fælles sag for en afskaffelse af demokratiet og ytringsfriheden og en oprettelse af netop en kalifatstat med sharialov.

Læg dertil alle de voldelige vers der opfordre til kamp imod ikke muslimer, stening, vers der siger bøsser skal skubbes ud fra klippen, kvinden som underlagt manden, drab ved frafald, polygami, børneægteskaber efter muhammeds forbillede osv

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 19:16

Spørg og svar nu om noget som er relevant for dette spørgsmål!

Og opret et nyt spørgsmål om alt muligt andet, som IKKE har noget med minareter i Danmark at gøre!

sober

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 19:21

Jeg bryder mig heller ikke om Hitz ut tahrir, som skal bekæmpes verbalt og med mod-argumenter!

(Ikke forbud efter min ringe mening)

Men disse extreme folk er en lille mininotet i det samlede billede af muslimer.

ALLE kristne eller ateistiske danske er jo heller ikke tilhængere af Indre mission, Dansk Folke Parti, DNSB, Kommunisterne, Jehovas Vidner.
(siger ikke de er magen til hinanden!)

sober

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-11-09 19:22

Citat
Spørg og svar nu om noget som er relevant for dette spørgsmål!

Og opret et nyt spørgsmål om alt muligt andet, som IKKE har noget med minareter i Danmark at gøre!

Hvis mit indlæg ikke har noget relevant for dette spørgsmål, ja så ved jeg sgu ikke hvad det så har

Trosfrihed+Mosker+Minareter +Religionsfrihed =Hvor grundloven kan sætter begrænsninger

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-11-09 19:25

Problemet med minareter er at hvis de ikke kan/skal bruges i henhold til loven om støjgener, men så er der jo ingen grund til at de skal være der, hvis der da ikke er en skjult bagtanke med det og det er der garanteret når det er islam det handler om, muslimer må jo gerne lyve for de vantro og som kulturforeningsformanden Tuncay Yilmaz siger ""i første omgang har vi ingen planer om at kalde til bøn derfra. På længere sigt vil vi måske håbe på at få tilladelse til det"", den lader vi lige stå lidt, ###På længere sigt vil vi måske håbe på at få tilladelse til det####
Og det vil sikkert sige at hvis de IKKE FÅR LOV TIL DET på længere sigt går de 100% til EU`s menneskeret-domstolene og vi ved hvor meget de sutter RØV på islam, sidst man så det, var da de ville forbyde korsene at blive hængende i de italienske klasseværelser

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 19:27

Det var nu slet IKKE dig, jangchr !

Men f.eks bentjuul !

Mere generelt, og så kom det altså efter dit indlæg, sorry ...

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 19:30

Danmark skal naturligvis ikke forbyde kors i klasseværelset (hvis det er en katolsk skole eller lignende) eller i Dannebrog!

Eller afskaffe sparegrisen, som i Holland!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 19:33

Citat
Det var nu slet IKKE dig, jangchr !

Men f.eks bentjuul !

Mere generelt, og så kom det altså efter dit indlæg, sorry ...
hvorfor bruger du mange profiler her i spørgsmålet ???????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 19:39

Sober du skriver

Citat
Spørg og svar nu om noget som er relevant for dette spørgsmål!

Og opret et nyt spørgsmål om alt muligt andet, som IKKE har noget med minareter i Danmark at gøre!

Det er altså ikke dig der bestemme i denne tråd, men trådopretteren, men du er måske også Cathcart/Heller 22 --- noget kunne tyde på det

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 19:40

Citat
Spørg og svar

Det kan da i hvert fald ikke betale sig at spørge dig om noget, du gider jo ikke svare. Eller rodede du dig lige ud i noget vrøvl, og vælger at stikke halen mellem benene når dit vrøvl bliver gennemskuet?

Sober
Citat
Fordi Danmark, heldigvis, stadig er et tolerant og demokratisk samfund, som garanterer trosfrihed, med alt hvad alt det indebærer.

No1Here
Citat
Hvad får dig til at tro, at trosfrihed er det samme som at vi er forpligtede til at fremme andre religioner?

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 30-11-09 19:41

ahah tabere :D

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 30-11-09 19:44

Er det ikke totalt ligegyldigt, lille profil-jager?

Alle ved jo at det er "mig" alligevel. Det gør du jo selv opmærksom på i snart sagt ALLE spørsgmål jeg deltager i !

OK - En forklaring:

Fordi jeg har forskellige profiler på hver sin browser, og så skal jeg jo afprøve om de dur ...

Hvornår holder du dog op med at jage mig og mine få profiler?

Har du ikke noget bedre at foretage dig, bentjuul?

F.eks at svare på essensen i dette udenemærkede spørgsmål ...

Du har da profiler på hjernen !

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 19:44

Citat
men du er måske også Cathcart/Heller 22 --- noget kunne tyde på det

Det må jeg indrømme der også har strejfet mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 19:52

BilalKinali, kunne du ikke nok være så venlig at uddybe dit svar

Citat
ahah tabere :D

Det er for sølle en bemærkning

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 19:54

Citat
Du har da profiler på hjernen !

I det mindste har Bentjuul EN HJERNE. Du har kun en snottet celle at prale af.

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 19:54

Jo da - Jeg er også Cathcart & Heller22 + Eyvind, No1Here, Nordsted1, Mosebaek, granner01, BilalKinali , bentjuul, Krummen & REFI + mange flere !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 19:56

Nå ja, sådan kan man jo også prøve at bortforklare

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 19:57

Nåh, men pøj pøj nu gider jeg sq ikke mere (tror jeg nok) deltage i denne mudderkastnings tråd, som det efterhånden er blevet til, vanen tro ...

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 19:58

Citat
udenemærkede spørgsmål

Siden hvornår er kandu spørgsmål blevet E mærkede?

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 20:00

Citat
Nåh, men pøj pøj nu gider jeg sq ikke mere

Ja smut endelig. Det blev vel for svært for dig?

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 20:01

Citat
Nå ja, sådan kan man jo også prøve at bortforklare

SUK - Sidste så ...

Bortforklare?

Nej jeg er ikke Cathcart & Heller22 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og heller ikke BilalKinali

Heldigvis heller ikke bentjuul + No1Here !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og hvad har det så lige med Cathcarts spørgsmål at gøre ?????????????????

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 20:02

Kære Nordsted og No1Here.

. Kun de 2 stk. Og hvis I er meget skarpsynede, vil I se, at det er samme underskrift og samme Avatar .

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-09 20:02

Engang var der på DR,en daglig udsendelse der hed,"for de 6 til ti årige".
Hvad med om der blev lavet en lignende afdeling,på Kandu. Her kunne Sober + hans profiler,samt andre lignende tomhjerner,så få lov at boltre sig.

Men det ville nok blive en kedsommelig forestilling.
Ville virke hult.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 20:03

Citat
Og hvad har det så lige med Cathcarts spørgsmål at gøre ?????????????????

At du skriver sådan i Cathcarts tråd

Citat
Spørg og svar nu om noget som er relevant for dette spørgsmål!

Og opret et nyt spørgsmål om alt muligt andet, som IKKE har noget med minareter i Danmark at gøre!

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 20:03

Citat
Det blev vel for svært for dig?

Næh, jeg kan blive ved længe endnu. Men det fører jo ikke til noget ...

At diskuterer med intelligente folk som dig ...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 20:04

Citat
Nåh, men pøj pøj nu gider jeg sq ikke mere (tror jeg nok) deltage i denne mudderkastnings tråd, som det efterhånden er blevet til, vanen tro ...
Hvilken mudderkastning ???? Forklar nu hvorfor de mange profiler i samme spørgsmål - jeg tror faktisk det interesserer mange...........

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 20:05

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 30-11-09 20:14

bentjuul :

Som jeg skrev tidligere:

Fordi jeg har forskellige profiler på hver sin browser, og så skal jeg jo afprøve om de dur ...

og nu ...

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 30-11-09 20:17

Citat
andre lignende tomhjerner

Mosebaek f.eks

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-11-09 20:20

Selvfølgelig må de gerne bygger tårne på deres moskeer, så længe de ikke begynder at skrige fra dem. Men de må da gerne ringe med en klokke hvis de har lyst ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 20:21

Citat
Fordi jeg har forskellige profiler på hver sin browser, og så skal jeg jo afprøve om de dur ...

Pudsigt sammenfald, det samme gør heller22 dvs. han er vist gået over til at bruge sine (to) nicks på to forskellige computere, fordi de blev rodet sammen i en tråd

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 20:22

Citat
Fordi jeg har forskellige profiler på hver sin browser, og så skal jeg jo afprøve om de dur ...
Du ved sikkert godt selv hvor hult det lyder..................

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 20:28

Må man forresten skrive: "Ad helvede til med alle og ISÆR stenalder-religioner"? For disse skaber da kun ufred her og nu, og det har de altid gjort .

Mvh Chris

PS! Minareter + lyd hører kun til i de religiøst/politisk tilbagestående arabiske/muslimske lande .

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-11-09 20:30

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 20:32

Citat
Må man forresten skrive:

Nej. Du skal starte dit indlæg med "Kære", ellers kommer Chris med pegefingeren, gult kort, og anklager dig for at være mudderkaster.

Kommentar
Fra : sober

Dato : 30-11-09 20:33

Citat
Må man forresten skrive: "Ad helvede til med alle og ISÆR stenalder-religioner"? For disse skaber da kun ufred her og nu, og det har de altid gjort

Det må du da gerne, for vi lever i et frit land, så hvis det er din mening, så Ok !

Jeg er sq heller ikke muslim, men ateist (kan dog godt lide at komme i kirker til koncerter og julearrangementer m.m og er interesseret i religion, selv om jeg ikke er troende.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 20:34

Kære Nordsted .
Citat
fordi de blev rodet sammen i en tråd
Jeps, og vist nok i 3. Men jeg modsagde ikke mig selv . Og den her kom da også, da det gik op for "os", at "vi" havde lavet g i det .

Mkh Chris

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 30-11-09 20:38

Citat
selv om jeg ikke er troende.

Nej det kan du ikke være, for så ville du vide, at trosfrihed ikke indbefatter at andre lande er forpligtede til at fremme DIN religion. Klaptorsk.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 20:40

Kære No1Here.
Citat
Nej. Du skal starte dit indlæg med "Kære", ellers kommer Chris med pegefingeren, gult kort, og anklager dig for at være mudderkaster.
. Godt nok er jeg selvglad, men jeg vil fanme ikke skrive "Kære" til mig selv . Vedr. det gule kort mm., så efterlyste jeg blot en mere sober tone.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 30-11-09 20:45

HoHo

Hvad dælen er det for en forstyrret tråd?

Fnidder, Fnadder, Sludder, Sladder.

muslimerne må da grine deres r... i laser ...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 20:57

Kære ole-bole.
Citat
muslimerne må da grine deres r... i laser ...
Må de det ?
Citat
Fnidder, Fnadder, Sludder, Sladder.
Jow da, men det var dæleme ikke meningen .
Citat
Skal der bygges minareter i Danmark?
var et seriøst ment spg.

Men vi danskere kan vist kun være seriøse momentvis. Og så skal der grines, skændes og være surmulere . Og meget hellere det, end at være muslim .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 30-11-09 21:09

Hejsa Chris, en slutbemærkning fra ole-bole, sober, KlapTorsk.

Du har ret - Fint nok at man kan grine, skændes, surmule.

Den er jeg da også med på!

Men der nu visse folk her, som mest er til at surmule og hænge sig i petitesser.

Ingen humoristisk sans, desværre.

Og siger man noget, som ikke er deres mening er man naiv, umoden, teenager, tumpe, uden hjerne o.s.v ...

usagligt at diskuterer på det lave niveau !

At have flere profiler er åbenbart den største forbrydelse her.

(selv om mange jo har det, men ikke indrømmer det)

At være grov, chikanerende, forfølgende, uforskammet er meget bedre !

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 21:27

Jamen Sober dog. Er du alle 3 ?

Citat
PS! Minareter + lyd hører kun til i de religiøst/politisk tilbagestående arabiske/muslimske lande
Dette er stadig min ringe mening .

Og så slutter jeg denne tråd her med en stor tak til alle deltagere .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 30-11-09 21:29

Citat
Må de det

Nej - muslimer må INGEN VERDENS TING !

Og dog er dem jeg kender til personligt nogle festlige kvinder og mænd ...

+ et par enkelte dødbidere

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 30-11-09 21:31

Citat
Er du alle 3

Alle 4 !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 21:31

Citat
At have flere profiler er åbenbart den største forbrydelse her
Næh, det er måden du snyder og bruger dem på

Godkendelse af svar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 21:33

Tak for svaret No1Here.

Og lad os håbe, at vi ikke får engelske tilstande her.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 30-11-09 21:37

Tillykke No1Here.

England er ikke Danmark

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 21:38

Citat
England er ikke Danmark

Eller også er det fordi vi ikke har opdaget det endnu

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 30-11-09 21:40

"God shave the Queen"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 21:44

Tror du hun skal barberes?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 30-11-09 22:19

Citat
webgun... man kunne få den tanke, at det for det meste er rosset der er kommet hertil, for i deres hjemlande er de sgu ikke så langt fremme i sko'ene med deres kræven ind/råben højt/kritiserer

Nogle af vores bekendte har lige været på ferie i Tyrkiet, og da sagde flere af de tyrkiske hotelmedarbejdere "tak", fordi vi her i Danmark tog imod netop de tyrkere, som de ikke kunne bruge til noget i Tyrkiet.
Tankevækkende i'kk????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 22:24

Asbjørn, netop det har mine forældre også oplevet i Tyrkiet, derfor min tanke om de øvrige "nydanskere"

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 22:50

Citat
"God shave the Queen"
Ole altså .

Og til Asbjørn:
Citat
Tankevækkende i'kk????
Også i den grad .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 01-12-09 06:52

Citat
Tror du hun skal barberes?

Ja, kender du ikke den "vist"?

Den er ellers gammel !

Lige som
Kong Christian stod ved højen - mast

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 01-12-09 06:52

vist = vits

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 01-12-09 06:57

Citat
Nogle af vores bekendte har lige været på ferie i Tyrkiet, og da sagde flere af de tyrkiske hotelmedarbejdere "tak", fordi vi her i Danmark tog imod netop de tyrkere, som de ikke kunne bruge til noget i Tyrkiet.

Ja, ja - det skal nok passe.

Men her bor aktså også ret mange højt uddannede, arbejdsomme folk fra Tyrkiet, som er integreret og tilpassede i lille Mor Danmark, vort dejlige smørhul.

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 01-12-09 06:58

aktså = altså !

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 01-12-09 06:59

Jeg omgås vist Tyrkere, Pakistanere, Irakkere og Jyder + andre hale-negere lidt for meget, sådan som jeg staver ...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-12-09 10:50

Citat
Kong Christian stod ved højen - mast
Er det ikke: Stod MED højen mast . Og her hos mig, må du altså gerne være Sober, tak

Mvh Chris .

PS! Og det var Nordsted, der blev , da hun hørte, at dronningen skulle barberes .