/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Arm-muskel problem.
Fra : Hansen4life
Vist : 867 gange
54 point
Dato : 29-11-09 20:39

Hej alle :D

Jeg er 14 år, snart 15, og jeg skal til og styrketræne,
og jeg har lagt mærke til at mine muskler på min venstre
arm er mindre end den på min højre arm..
Det ser lidt dumt ud når jeg spænder dem, så det er min grund til det,
men er der nogen speciel måde jeg skal styketræne på så mine muskler
bliver lige så store?

Tak på forhånd
- hansen4life

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 21:18

Jeg synes du skal tage en snak med din læge, så kan du helt nøjagtigt få at vide hvilke øvelser du skal gøre for at få højre og venstre side lige veltrænet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-11-09 22:11

Det er ikke så ualmindeligt at der er forskel på højre og venstre arm/muskler

Jeg går ud fra at du er højrehåndet?? og på den måde er det den du bruger mest

Accepteret svar
Fra : BilalKinali

Modtaget 54 point
Dato : 29-11-09 23:54

For det første. Du er for ung til styrketræning.

Og så er det normalt at ens muskler ikke har ens størrelse. Det betyder selvfølgelig ikke man er unormal hvis musklerne er ens.. Men næsten alle har lidt større/mindre muskler dit og dat steder. Jeg har f.eks. også større højre arm og bryst, dog man kan ikke se det, men jeg kan selv mærke det.

Det er svært at træne , f.eks kun venstre arm, da højre armen er vokset mere pga du måske bruger den mere til daglig. Det kan du ikke rigtig erstatte det med styrketræning, så vil du få anderledes muskler på venstre arm.

Jeg er nu ikke professionel, det er bare mit syn på det, jeg vil dog råde til ikke at styrketræne i den alder, men måske løbe, da du bruger hele kroppen, eller måske træne let træning med begge arme så de kommer på samme niveau. :)

Godkendelse af svar
Fra : Hansen4life

Dato : 30-11-09 16:20

Tak for svaret BilalKinali :D