/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Undervisning
Fra : vestergade
Vist : 672 gange
200 point
Dato : 01-11-01 00:30

Hej KD
Er der nogen, der kender et program eller programpakke som kan bruges til at optage og redigere windows sekvenser, der senere kan bruges til undervisning via CD eller Intranet? Low cost naturligvis.

Med Hilsen
Vestergade

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 210 point
Dato : 01-11-01 00:39

Ja, det kan Lotus ScreenCam, som indgår i kontorpakken Lotus SmartSuite. Når det skal være billigt, så prøv om du kan finde en lidt ældre version af kontorpakken, f.eks. 9.0. Den indgår ofte i software-bundle-pakker til næsten ingen penge.

Mh
Basses

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 00:56

Wed, 31 Oct 2001 23:30:26 GMT, skrev "vestergade"
<vestergade.news@kandu.dk>:

>Er der nogen, der kender et program eller programpakke som kan bruges
>til at optage og redigere windows sekvenser, der senere kan bruges til
>undervisning via CD eller Intranet?

Kender kun camtasia, <http://www.snagit.com/>

>Low cost naturligvis.

Tjah - $149.95
men kan downloades i en (formentlig) fuldt fungerende trial.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 08:07

"vestergade" <vestergade.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%K%D7.4268$Ip2.141406@news010.worldonline.dk...
> Hej KD
> Er der nogen, der kender et program eller programpakke som kan bruges
> til at optage og redigere windows sekvenser, der senere kan bruges til
> undervisning via CD eller Intranet? Low cost naturligvis.
>

Screencorder:
http://www.matchware.net/products/screencorder3/default.htm

Og så er det endda dansk ;)

--
Esben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 08:55

Esben skrev i <Vv6E7.1853$7e4.441562210@news.orangenet.dk>:

>Screencorder:
>http://www.matchware.net/products/screencorder3/default.htm
>
>Og så er det endda dansk ;)

Hmm, den ser ikke ud til at forefindes på dansk.
Hilsen emj

Kommentar
Fra : bannebjerg

Dato : 01-11-01 09:38

På den "gamle" Office 97 er der også et program der kan optage fra skærmen.
Hvorvidt den er i Office 2000/XP aner jeg ikke, men har du en gammel Office,
er der i hvert fald mulighed for et godt og billigt produkt.

Hvad programmet hedder kan jeg ikke huske men kig CDen igennem.

God fornøjelse

Banner

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 09:25

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ptv1ut8h7kpb5kfa58i4c74v936fjs5dqt@4ax.com...
> Esben skrev i <Vv6E7.1853$7e4.441562210@news.orangenet.dk>:
>
> >Screencorder:
> >http://www.matchware.net/products/screencorder3/default.htm
> >
> >Og så er det endda dansk ;)
>
> Hmm, den ser ikke ud til at forefindes på dansk.

Hmm, ja det har du ret i. Jeg mente nu programmets ophav, men det burde jeg
selvfølgelig have skrevet.

--
Esben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 10:18

Der findes et program der hedder Lotus ScreenCam, det er ret fedt, det kan
"optage med eller uden lyd.

Kim Larsen