/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Spam og æøå problemer
Fra : Sandvad261
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 29-11-09 11:30

Jeg får meget tit en mail, alså SPAM, hvor der i afsender feltet bare står <> <> og under emne, står der " besked fra sandvad-studio- " og Sandvad Studio, det er alså mig, hvad er det for noget, for jeg har sat den til at smutte ned i spam mappen, men nej den smutter ind i indbakke, og for mig er der alså også det mærkelige at, der i selve mailen ikke er skrevet nogen tekst, der står intet skrevet, disse mail får jeg både på min MAC men også på Windows.

På min elskede MAC støder jeg også på hjemmesider hvor der er problemer med ( æøå ) er der en brist i min opsætning ?.

Hej

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-09 12:25

grunden til at du modtager den slags spam skal findes på din hjemmeside.

på din hjemmeside står din mailadr jo og det er den spambotterne "høster"

anbefaling, skjul din mailadr. eller bedre endnu, Fjern den fra siden, du har jo allerede en kontaktformular, den bør dog opdateres med CAPTCHA for at modvirke spam

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-09 12:38

checkede lige din formular, hvis man trykker på send uden at skrive noget sender den jo en tom mail til dig.
Tilføj kontrol af felterne, f.eks en regex der checker om det ligner en gyldig email adr.
den kan naturligvis ikke checke om adressen findes, men den kan kontrollere om adressen er mulig. hvis den ikke er mulig afvises beskeden.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-09 12:46

Jeg undskylder lige for at have spammet dig via din kontaktformular, men det forklarer bedre problemet når du kan se det i din indbakke

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-11-09 19:31

Hej
Nå det er der hunden ligger begravet, tak skal du ha' det var et svar der gik lige ind, så jeg skal lige finde en der kan slette den mail adresse på min side.

Har du så også et lige så godt svar til mit æøå problem, eller skal jeg afslutte dette spørgsmål, og så skrive et nyt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-09 20:45

nu skriver du ikke hvilken browser det drejer sig om, så gætter på safari.

du har mulighed for at vælge hvilken tekstkodning der skal bruges på siderne, prøv at sætte den til standard

men det kan jo også være selve siderne der er kodet forkert.
har du lige et eksempel på en side med fejl?

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-11-09 21:11

Ja det har jeg prøv denne her

www.ricambi.dk

Hej

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-09 21:33

ÅHHHH NEJ, Frontpage !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

prov lige at manuelt vælge kodning ISO latin 1

Menu --> Oversigt --> Tekstkodning --> ISO Latin 1

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-11-09 21:46

Menu --> Oversigt --> Tekstkodning --> ISO Latin 1
Hvor gør man det, er det under system ???????

Hej

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-09 21:48

nej i safari

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-11-09 21:55

Så går det da' helt galt, også hvis jeg vælger den neden under

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-11-09 22:01

Det kører fint,som du har beskrevet, hvis jeg er på hjemmesiden, men hvis jeg så åbner min mail, så går det helt galt der, så skal den stå i standard.

Hej

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-09 22:06

jeps, problemet er at den opfatter hjemmesiden som om den har en anden tekstkodning, når du så vælger den manuelt vises siden rigtigt. (men kodningen passer jo ikke nødvendigvis til andre sider)

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-11-09 22:15

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Havde der kunne gives 10 stjerner, så havde du fået det.

God vind

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-11-09 22:18

det var da så lidt, skulle det være en anden gang.