/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor langt er i ?
Fra : piaskov
Vist : 1044 gange
30 point
Dato : 28-11-09 21:11

Hej alle.

Ja som overskriften lyder ................. hvor langt er i med forberedelserne til julen ?

Jeg er ..syntes jeg selv...nået et godt stykke.
Har i dag bagt hvad jeg skal.
Mangler kun at købe 1 gave og dem der er købt er pakket ind og til og fra kort er sat på
Jeg gider ikke stresse over indkøb de sidste dage op til jul.
Rødkålen er kogt og frosset.
Ænderne er købt stegen er købt.
Jeg mangler stort set kun at købe kartoflerne.
Min søster ordner risalamanden og mandelgaven.
Sønnen har vundet rødvin i bowling .

Bare en smalltalk hyggetråd i week-enden.
Hygge til jer og god week-end.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 28-11-09 21:15

Færdig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 21:30

Venter på at det bliver den 23. december - så skal der købes gaver startede i går med den første af de gamle traditioner: Binde advendtskrans, fik også løn udbetalt i går så nu er jeg klar til powershopping

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 21:36

Julebagning øh jeg plejer at liste et dusin tomme kagedåser ind hos lillesøster, de plejer at blive afleveret fyldte til brustepunktet nu håber jeg bare at "plejer" ikke er død siden sidste jul sidste melding fra ande opdrætteren lød på at fuglen trivedes så jeg håber det stadig gælder og ikke ræven har været på besøg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-11-09 21:38

Citat
Julebagning øh jeg plejer at liste et dusin tomme kagedåser ind hos lillesøster, de plejer at blive afleveret fyldte til brustepunktet

Ja du er heldig er du.
Du kommer nemt om ved det og ÆDER ALLE hendes klejner.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-09 21:43

Citat
Ja som overskriften lyder ................. hvor langt er i med forberedelserne til julen ?

Er det snart jul ???????

Her i familien er der lige et par fødselsdage i december, der kommer før juleaften.

Jeg er så heldig, at jeg ikke skal holde/stå for juleaften/maden ... og hvor langt de er nået, der hvor jeg skal holde jul .... det har jeg ingen anelse om

Gaverne har jeg tjek på ... de er ikke købt eller pakket ind Jeg køber selv gaverne, men forretningerne pakker dem ind ... det er så festlig, når det ikke er fra den samme rulle julepapir købt i Netto

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 21:43

Nej nej da hun får lov selv at smage

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-11-09 21:47

Jeg håber da så sandelig hun er bedre til at koge klejner end hun er til at synge.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-11-09 21:49

JUL, ER DET ALLEREDE .......

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-11-09 21:50

Nu igen.

Eller mener du
www.daekonline.dk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-11-09 21:50

Citat
det er så festlig, når det ikke er fra den samme rulle julepapir købt i Netto

Ans...jeg køber det i Fakta................det tager kun 5 min.

Hov...glemte at "sige" at konfekten også er lavet

Spørgsmålet er som om der er mere tilbage d. 24/12

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-09 21:53

Citat
Hov...glemte at "sige" at konfekten også er lavet

Spørgsmålet er som om der er mere tilbage d. 24/12

Du sender det bare til mig, så kan jeg svare dig på om der er mere tilbage den 24.12.09 ... jeg er god til at opbevare konfekt ... det kommer til at ligge det rette sted

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-11-09 21:54

[YOUTUBE]http://xhamster.com/movies/12666/xmas_blowjob.html[/YOUTUBE]
Prøv selv linket, ikke for under ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 21:54

Angående konfekt, julen er reddet i år og mange år fremover, sidste år brugte vi den sidste dråbe pebermynteessens, det viste sig at være helt umulig at købe pebermynteessens nu om dage, men jeg har købt noget pebermynte stads hos Bolsjeriet, håber at det kan erstatte essensen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-11-09 21:54
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-09 21:58

Jeg har kogt rødkål og den er i fryseren, stegen er købt anden mangler. Småkager spiser vi ikke, men jeg skal lave havregrynskugler, men først dagen før juleaften.

Min svigerdatter køber gaver til børnebørnene, de voksne køber 3 små gaver hver og så rafler vi om dem. Det foregår med megen huggen fra hinanden og meget latter. Ungerne på 5 og 9 er dem der hugger flest gaver. Og alle er i et strålende humør resten af aftenen.

Gaverne købes i næste uge. Næste lørdag er alle gaver købt. Og anden.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-11-09 22:25

Jeg har fået købt en lille gave til min mand og mandelgaven..Jeg gider simpelthen ikk at storme rundt...jeg når det helt sikkert aligevel

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 29-11-09 01:25

Citat
Ans...jeg køber det i Fakta................det tager kun 5 min.

5 min. - ja, det er rigtigt, men det tager nemt ½ time at komme igennem kassen.

men alligevel

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-11-09 02:50

Jeg varmer op i Den Gamle By's Husflidsmarked - i næste uge går det løs, stille og roligt.

Skal sørge for havregrynskugler og mandelgave.

Gaverne er ikke købt/lavet endnu, men jeg når det vel.....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-11-09 08:04

vi holder ikke jul

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 08:10

Hej piaskov og glædelig forhjul

I år er jeg kommet på forkant med juleræset. Plejer ellers altid at være i sidste øjeblik.

Har sat et julemærke på en kuvert, og skal skrive et julekort og lægge det deri, når jeg får tid til det, engang.

Og har allerede pakket den 1. julegave ind. En snebajer, som er pakket ind i Aldi-avisen + en fin rød sløjfe. Den skal nok gøre lykke hos modtageren.

Desuden har jeg i Netto købt en pose peber nødder.

Så, ja ...

Julen kører bare på skinner hos ole-bole

Og så en Rigtig God Jul til ALLE på Kandu.dk

Hygge Hejsa

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 30 point
Dato : 29-11-09 09:07

Åååå moster og andre der laver havergryns kuler jeg har ikke fået sådan nogle siden jeg var 7 år. Have helt glemt de viunderlige kugler. Trorjeg vil prøve at lave dem hvis i giver en opskrift -SS-

For første gang i de 7 år jeg har været sammen med fruen skal vi være hos hendes famile. Sidste år var vi ved at går fra hinanden. Så jeg håber og satser hårdt på en god jul i år.

Hvordan har i det med gaver til famillien. Vi har sat 200 kr af til pr person er det fældesgave er det 500 kr. Det skal tags ud af vores pension. Vi har fået a vi at det er for lidt. Dem der brokker sig er svigermekanikken. Selv samme personer der bruger 1000 kr på deres datter og 200 på mig

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 29-11-09 09:12

Eller er det bare mig. Der er et gammel sur røvhul.

Jeg er ked af at jeg knækker mit svare over i to men har lige fået en iPhone og jeg er ikke helt fortrolig med den i nu. Men comp er stadig på værksted der er gået julespøgelser i den

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 09:38

Citat
Eller er det bare mig. Der er et gammel sur røvhul

Det ved du vel bedst selv.

olebole

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 09:52

Nu har jeg fundet julemusikken frem:

Søren Banjo Mus i 117 forskellige udgaver.

olebole

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 09:54

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 10:08

Citat
Sønnen har vundet rødvin i bowling

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 10:21

Citat
vi holder ikke jul

Nåh? Ramadan måske? Ja hver sig smag ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 10:47

Thyfoon
Jeg skal til et arrangement i eftermiddag, men i aften skal du få opskriften på mine havregrynskugler.

Og jeg tror ikke du er sur, nærmest sådan lidt ked. Men op med humøret, solen skinner i dag og det er en dejlig dag til at gå en tur.

Hav en rigtig god søndag. Også til alle jer andre.

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 10:58

Kloge ord Granner01!

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 11:06

Nåh, men hvor længe endnu kan jeg få lov til at skrive i denne tråd, før Pia Skov har sat mig på sin Jule-Blackliste?

Skal alligevel gå nu.

Og må hellere sige God Søndag til ALLE i denne tråd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-11-09 11:54

Thyfoon... du får lige min opskrift på havregrynskugler... måske Granner01's er bedre, det må du selv bedømme, når hun får lagt den ind

125 g margarine
250 g havregryn
250 g sukker
50 g kakao
7 spk. stærk kaffe - altså ikke bønnerne, men den bryggede kaffe
1 spk. romessens
formes og rulles i kokos.. nogle ruller i sukker

Dejligt at læse at i blev sammen, i røg åbenbart lige ind i syvårskrisen, og så gør det det heller ikke nemmere for jer, at du er blevet syg

Jeg syntes jeres gavebeløb er helt fint, det er vel ikke værdien det kommer an på, selv om jeg nu nok syntes i skulle tage og snakke med svigerfamilien om et fast beløb - for alle -. Dig og fruen har trods alt boet sammen i mange år,så jeg syntes ikke det er rigtigt, at have så stor forskel på gavebeløbene

Rigtig god jul til alle i tråden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-09 13:59

Citat
Vi har fået a vi at det er for lidt. Dem der brokker sig er svigermekanikken. Selv samme personer der bruger 1000 kr på deres datter og 200 på mig

Ja det er ikke sådan med det.
Her gør jeg rigtigt meget ud af at INGEN bliver forfordelt.
ALLA få for det samme beløb også selv om vores datter ikke er gift men "kun" bor sammen med vores datter.
Jeg ved ikke noget værre end særbehandling.
Da jeg i sin tid flyttede sammen med Leif var der din og min søn....ikke godt.
Svigermor havde den vane at gi' det "rigtige" barnebarn 100 kr. når vi bar på besøg og min søn fik intet.
Det stoppede brat da min bonussøn pralede af det i bilen på vej hjem derfra.Og min søn blev ked af det.
Det skal siges at de kun var 9 og 10 år dengang. Meeeen alligevel. DET GØR MAN BARE IKKE
Kronerne blev inddraget og de fik hver 50 kr. Så var der delt. Og svigermor fik en opsang der battede.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 14:44

Her er min farmors opskrift på havregrynskugler

250 g Havregryn køres gennem en kødhakker
185 g flormelis
65 g cacao
50 g smør
1 dl mælk
3-5 dråber mandelessens.

Trilles til kugler og derefter op i en skål med flormelis eller cacao. Lægges til tørre på en bakke/tallerken.
-------------------------------------------------------------
Alternativt kan der laves chokoladekugler:

1 stor plade flødechokolade 250 g smeltes sammen med:
2½ del piskefløde
500 g flormelis
250 g smør
5 dråber mandelessens
50 g kakao

I chokolademassen kommes nu 625 g finvalsede havregryn

Det hele æltes sammen og trilles til kugler. Kuglerne tørres på en plade og de skal opbevares i køleskab.

Og det var smovs.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 29-11-09 17:30

jeg har det lidt svært med at det snart er jul , jeg befinder mig på et stadie hvor det er efterår og græsset stadig kunne klippes endnu engang , HVOR ER FROSTEN OG SNEEN ? det hører jo med

men jeg har da købt anden og stegen de ligger i fryseren , gaverne er i hus så jeg er rimeligt med ,

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 17:57

Tirsdag starter december og der bliver mit udelys tændt. Kæder under taget på teressen, istapper på kanten af huset og et reb med gule lysdioder på hegnet. Der er dømt julestue. Men jeg pynter ikke op, det gør jeg først 1 uge før jul. Lyset kører på tænd/sluk ur og tænder kl. 17 og slukkes kl 1. Og det bliver tændt hver aften lige til 2 januar.

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 18:02

Jeg havde sat mig for at lave romkugler i år. Købte en flaske rom, Kom desværre til at drikke den. Kugleskørt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 19:06

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 19:17

Er spam-free i virkeligheden Leif Skov?

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-09 19:24

Tak for svaret thyfoon.
Jeg lukker denne tråd nu.
De sidste idioter er åbenbart ikke født endnu.
Og du får point så har du en mulighed for at "beholde" opskrifterne også.
Jeg er virkelig ked af at denne tråd skulle ende på denne måde...det var ikke min hensigt

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 20:17

Citat
De sidste idioter er åbenbart ikke født endnu

Næh, men det kan du vel tale med om, Pia Skov?

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 20:19

Citat
Jeg er virkelig ked af at denne tråd skulle ende på denne måde...det var ikke min hensigt

Nåh, det troede jeg da ellers...

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 29-11-09 20:21

Kender du 9060 ?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 29-11-09 23:14

hej norsted1 og Graner.

tak for opskriften på havergynskulgerne. Gælder mig som et lille barn til at skal prøve det.

jeg åbner en ny tråd hvor vi kan snakke jule *S*

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-11-09 22:24

Synes da tråden var okay..der var da ikke nogen der var helt idioter at høre på...med mindre du synes mit indlæg var tosset?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-09 22:33

Mango, det er bestemt ikke dit indlæg Piaskov hentyder til... men ham der mangeprofilen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-09 13:35

Vi må bare ignorere tumperne og fortsætte trådens emne, så bliver de vel trætte af det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-09 13:58

Citat
...med mindre du synes mit indlæg var tosset?

Nej da ...det var BESTEMT ikke dit indlæg jeg mente. Det må du endelig ikke tro.
Men der er en der har sat porno ind og det VIL jeg ikke have.
Men der er åbenbart længe til han bliver voksen .... om nogensinde.
Jeg er ked af hvis du misforstod .