/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rullegardin /insektnet - hvor?
Fra : ingelein
Vist : 7192 gange
30 point
Dato : 28-11-09 18:48

Hej
Jeg har prøvet at google mig til et insektnet, som fungerer som et rullegardin

Er der nogen, som har nogen forslag - udover det man kan google sig til ved at skrive insektnet?

Jeg tænker på en dansk løsning

http://www.neher.de/de/berater-schlafzimmer.htm

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 18:56

Et insektnet som kan rulles op og ned kan aldrig holde insekter ude, du skal bruge en mere tætsluttende løsning, som for eksempel her hos os har vi insektnet som sidder på velcro i vinduerne, nemt at trække en flig til side for at åbne eller lukke vinduet, og så er det næsten usynlig og 100% tæt for insekter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-09 19:00

Oj o.v.n.
Ingelein har problemer med at fjerne klister efter velko, så jeg tror hun søger en anden løsning.

Myggenet sættes på en let ramme af trælister. Der skrues et par kroge ind oppe over vinduet og et par øskner i trærammen. Så skulle den være nem at bruge. brug kroge og øskner efter behov. Ent med en skydelås nederst.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-09 19:02

Ingelein
Du kan selv lave et rullegardin, du kan købe beslagene i Stof og Stil og andre steder.

http://www.uniggardin.dk/universel-beslag-unig-rullegardin-245100-p-66.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 19:04

Citat
Ingelein har problemer med at fjerne klister efter velko
ups det vidste jeg ikke, jeg lader velcroen sidde fra år til år og maler endda ovenpå hvis der skal males

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-09 19:08

Det kan være du skal fortælle hende det, for jeg tror hun er lidt desperat omkring det velkoklister (i en anden tråd).

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-09 19:30

Hej
Når vi nu er inde på mit velcroklister. Velcro af nylon bliver ødelagt af sollys. Så smuldrer krogene bare af båndet - og på løkkesiden bliver løkkerne bare som plyds og holder ikke mere. Derfor skulle mit velcrobånd fornyes.

Jeg havde faktisk købt nogle insektgitre hos ALDI, som sælger skidtet ud her op mod jul. De er endda med lister, som skal limes på et velcrobånd. Og der er alt udstyret for mindre end en hund.
Men efter mit velcroklistershow i dag, skal jeg have en "forcromet" løsning.

@o.v.n. et insektrullegardin har styrelister i siderne og der sidder børster både i siderne og langs bundlisten, så gardinet er 100 % tæt.

Jeg har været i et sommerhus, hvor alle vinduer og døre var forsynet med sådanne insektnet, og de var bare helt i top, både med hensyn til funktion, betjening og udseende. De var monteret af dette firma, lige syd for grænsen.

http://www.insekten-schmidt.de/

Nu er det jo lige rigeligt at de kører herop med et lille rullegardin, så derfor spørger jeg herinde, om nogen kender sådan en leverandør inden for rigets grænser. Ellers må vi jo sselv køre derned efter sådan et gardin.

Farvel og tak til velcro - og o.v.n. - det ville gå min "malerære" for nær at male ovenpå båndet.
Det kan man da ikke

Hm ......... Nu har jeg fået det meste af mit klister af - det kostede lige en skideballe fra manden, fordi jeg havde brugt hans "bedste stemmejern". Hm..... de er vist allesammen de bedste.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-11-09 19:57

Disse kan du kontakte, og sikkert få lavet efter dine ønsker:
http://www.fluenet.dk/fluenet_ns.html

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-09 20:05

Hej Stilkene
DEt du'r ikke i et badeværelse, hvor jeg også lukker vinduet op flere gange. Det nævnte firma i dit link har kun faste gitre. Sådanne kan fås hos ALDI for en hund i denne tid. Størrelser helt op til 120x220 cm (Dør).

Mange hilsner og alligevel tak
Ingelein

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-11-09 20:19

Hej Ingelein

Vi klarer os fint med Aldi-myggenet med velcro i sommerhuset, men her kan du få myggerullegardiner

http://www.insektfluenet.dk/

Men ikke noget jeg har prøvet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-09 20:46

Hej vagnr

Tak for linket.
Jeg havde faktisk googlet netop dette link, men der kom aldrig en hovedmenu og startside.

Nu har jeg skrevet og bedt om en pris.

mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-11-09 20:48

Citat
Det nævnte firma i dit link har kun faste gitre.

Og det tror jeg så ikke på.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-09 20:55

Hej stilkene

Det kommer du sørme til at tro på, for der er intet sted nævnt noget om rullegardiner med insektnet.
Ved tophængte vinduer står der:

Citat
Insektnetrammen monteres på den indvendige side af vinduet med 4 -6 “vridere”, således at hele netrammen let kan aftages for rengøring af insektnet og vindue.

Og det er ikke det jeg lige har lyst til 3-4 gange om dagen.

Ok???
Mange hilsner Ingelein
Ellers må du finde noget om rullegardiner på linket.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 30 point
Dato : 28-11-09 20:57

Prøv lieg at se om det er noget i den her stil du søger.
http://kw-tomrer.dk/pages/fluenet.php

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-09 21:21

Hej Piaskov

Tak for linket. Jeg har fluks sendt en forespørgsel om en pris, som vel ligger på omkring 1000 kr. inkl. moms. Det vil jeg gerne ofre. Det er bare så lækkert at vide sig myggefri.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-09 10:58

Citat
Det vil jeg gerne ofre. Det er bare så lækkert at vide sig myggefri.

Det er det nemlig.
Håber virkelig det lykkes for dig.
Jeg hader myg og bliver altid ædt af dem.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-11-09 11:53

Tak for svaret piaskov.
Jeg håber at han kommer med et rullegardin til mig - det var da en passende julegave. Eventuelt bestiller jeg straks et til det store soveværelsesvindue også . Så stopper myggejagten da helt. Udenfor badeværelsesvinduet har vi en del buske og træer, som myggene gerne hviler sig i, derfor er det vigtigst lige der, fordi vinduet ofte er åbent. Fordi det sidder højt og er smalt, er der heller ingen, der sådan ubemærket kan stige ind af det -= uønskede gæster
Mange hilsner og god søndag
Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-09 16:53

God week-end til dig også.
Godt du kunne bruge det