/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
montering gennemgangsafbryder
Fra : maul8
Vist : 2347 gange
120 point
Dato : 28-11-09 13:11

Jeg har købt en gennemgangangsafbryder, men den passer ikke til vejledningerne jeg kan finde rundt omkring. Vejledningerne forudsætter at der er 2 ledningsender, der skal skrues ind i hver ende med 4 skruer. Denneher er med en lille metalplade, der vipper op og ned i den ene side.
Det ser ud somom det kun er den ene side af ledningen der skal skæres over og sættes fast i nogle små metalklemmer, der vist skal trykkes sammen og den andel af ledningen skal tilsyneladende ikke sættes fast, men ligge løst - kan det være rigtigt?

er det forståeligt?

Accepteret svar
Fra : amlupo

Modtaget 130 point
Dato : 28-11-09 13:32

Det er nok at afbryde fasen (den brune ledning ) den blå kan bare løbe "hel" igennem afbryderen

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 28-11-09 13:34

Formoder det er til noget 220 volt lampe eller lign.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 13:37

Citat
den andel af ledningen skal tilsyneladende ikke sættes fast, men ligge løst - kan det være rigtigt?
ja det er rigtig nok, det er kun den ene ledning du klipper over og kan afbryde, så er kredsløbet afbrudt, det er slet ikke nødvendig at afbryde på begge ledninger,
de afbrydere som jeg har købt i supermarkedet er det dog begge ledninger som bliver klippet over, men kun den ene som er på en vippe plade, den anden har en fast forbindelse

Godkendelse af svar
Fra : maul8

Dato : 28-11-09 13:40

Tak for svaret amlupo.

Kommentar
Fra : maul8

Dato : 28-11-09 14:14

DET VIRKER- dagen er reddet

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 28-11-09 14:19

Ja selvgjort er velgjort