/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hardisk
Fra : penny
Vist : 796 gange
500 point
Dato : 27-11-09 17:31

Kan ikke booote på min hardisk,
får melding "Floppydiskette seek failure" kører XP, comp Dell dimension 9200

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-09 17:35

Tjek at der ikke sidder en disk i floppyen

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 27-11-09 17:36

Det lyder som om din HD er gået i udu. Så prøver den at finde en disk på floppy drevet. Kan du gå ind i BIOSen og se HD der?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-09 17:43

Hej!!, har ikke noget floppydrev!!!, ind i bios ,ser alt normalt ud!!! er rigtig på skideren med det her

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-09 18:04

Har du en CD i CD holderen?

Ja det lyder som om det er din HD der er i udu.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-09 18:07

Jeg har ju cd i holderen, når jeg prøver at boote!! ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-09 18:36

Citat
Jeg har ju cd i holderen, når jeg prøver at boote!! ikke

Se det lyder jo interessant - forklar - hvad er det for en maskine og hvad indeholder den....

Fejlen tyder jo på at den disk slet ikke er bootbar....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-09 18:44

Citat
Kan ikke booote på min hardisk

Det var det du skrev og det kan den af gode grunde IKKE hvis der ligger en CD/DVD i drevet....

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-09 18:48

Hej Refi!1

jeg fik noget snavs på computeren, kunne godt komme ind , i fejksikret tilstand, og se , prøvede at reperere windows med windows disken, men fik melding om at den ikke kunne, så prøvede jeg at lave ren instalation, men så fik jeg melding om at den ikke kunne formate disken ( var bnæsten færdig), nu så bootede jeg fra partion magig, og kikkede på , men lavede ikke noget., siden har jeg ikke kunnet boote på hardisken

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-09 18:48

Og så lyder det som om at bios er sat til at boote fra floppy disk og ikke fra CD drev.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-09 18:49

Unskyld, jeg Ha windows XP, og Dell dimmension 9200 computer

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-09 18:52

HA HA det hele kører rundt,, det skal stå IKKE BOOTE fra d drivet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-09 18:55

Du HAR allerede fået ødelagt din filstruktur med det du har lavet - derfor vil den ikke boote...

Du er nødt til at starte fra din XP cd og lade den formatere (evt blot en rep.)....

Har du noget på harddisken der skal gemmes slipper du nok ikke for at afmontere den og sætte den til en anden komputer.

Ellers i med CDen - restart komputer - så skulle det køre med en nyinstallation....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-09 18:57

Citat
det skal stå IKKE BOOTE fra d drivet

Nu må du altså lige forklare hvad der er hvad - nu gør du det hele endnu mere indviklet hvis det du skriver er noget andet end du mener....

Så HELT PRÆCIS TAK... Læs det igennem inden du trykker SEND.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-09 09:21

Da du prøvede med partition Magic...............................skrev den så noget om at reparere.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-11-09 09:25

nej ikke noget, og jeg lavede ikke noget, kun læste på mulighederne, og lukkede så computeren igen, siden har den ikke villet boote igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-09 09:40

Hvis den ikke vil rette noget når du starter comp. med partition magic.
Så prøv at "kigge igen"

Du må ikke sige ja til at PM vil rette noget.....................

Fortæl så hvad den viser.

1. Den første (det samme som den farvede bjælke til venstre) er den aktiv
2. Viser den flere partitioner (flere farvede bjælker)
3. Står der hvad partitionerne er formateret som. (Fat32 / NTFS / andet)

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-11-09 09:49

Jeg kan ikke gøre noget som helst, fordi som jeg har skrevet, den vil slet ikke boote fra d drevet, lige meget hvilken dis jeg setter i..., har en anden computer, men så passer ikke kaplerne til hardisken,,,, er det noget jeg kan gøre???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-09 10:19

Nu behøver D-drevet ikke være din cd/dvdrom, sæt first boot til cdrom i bios.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-09 10:32

Den Partition Magic du har er den på diskette / CD / bootCD eller hvordan har du kørt denne.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-11-09 10:34

Det er meget enkelt, man skal kun trykke på F12 og vælge , og jeg har gjort det hundred gange før, så det er ikke noget med at det er forket drev,, og som sagt den gik bere død, kan ikke engang lave ny instalation

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-11-09 10:36

Den er på boot CD

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-09 10:37

Betingelsen er, at den disk, du sætter i, også er bootbar, ellers hjælper intet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-09 10:47

Er din bios overhovedet OK

Det lyder som om du har "smadret" hele opsætningen....

Kan du komme i bios (setup)

Hvis ja - så fortæl lige din bootrækkefølge... (og hvilke drev der er registreret..)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-09 11:07

Ok - så har du en boot-CD
....... Husk lige at hvis det er Hirens - skal du lige vælge i opstarten.'

Nu skal du ind i bios og vælge boot rækkefølge.
Den bør være:
1. CD/DVD
2. harddisk

Når computeren starter fra slukket tilstand:
Klik på en af disse taster mens den starter F2 / F3 / F10 / DEL / ESC / ins >> klik klik klik klik klik

Hvis eller når du kommer ind i bios, skal du finde noget om Boot og der skal boot rækkefølgen ændres.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-11-09 12:01

Alt se normalt ud inni Bios, har kun 2 bootmuligheder, aktiveret, dvd drev, og hardisk, og som sagt, ved opstart, tryk på F12, og vælge, hvor den skal boote fra, sodan har set altid været, har aldrig ændret noget inde i Bios, og har lige for sikkerheds skyld, set Bios i Default... men problemet er det samme, har en Hardisk liggende, men kablerne passer ikke :(( Det er lige som Hardisken er helt stået af.. Hvad er så umuligt at hente data fra den, nu hører man om recovery af ødelagte hardiske og alt muligt

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 28-11-09 12:49

Lige nu blander du 20 ting sammen og det er lidt svært at finde hoved og hale i det du ønsker...

Hvis din bios er OK - SKAL en bootbar CD starte fra drevet....

Gør den ikke det er den IKKE bootbar... Og så kommer vi ikke videre....

Så du må starte HELT FORFRA og liste op PRÆCIS hvor det går galt og med HVILKET MEDIE og drev du kører...

Indtil videre er det eneste der kan konstateres at din bios er OK....

Det kan ikke nytte noget du vil 10 ting på en gang...

Det primære må være at få gang i maskinen...

Så start HELT UDEN noget i nogen drev...
Starter den ikke der er din HD i udu.

Dernæst med et BOOTBART medie i CD/DVD drevet starter den stadig ikke er det ikke noget der kan løses pr. korrespondance da der så slet ikke er adgang til komputeren....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-09 15:47

Jammen jammen dog - så er det jo nemt, når du har bootvælger.

1. Læg en boot CD i drevet >
2. Start comp >
3. F12 >
4. vælg CD/DVD >
5. hvad sker der så.........................

Startere den ikke med at boote på den CD så

a. Er der ikke forbindelse til drevet.
b. Det er ikke en boot CD
c. Kan du boote på en anden computer med den CD

Kommentar
Fra : penny

Dato : 29-11-09 11:21

nu alt det der er forslået, er noget jeg hacde lavet før jeg stillede mit spørgemål her....
Men det siste jeg har gjort, er at køre en diagnotics på den (disk Samsung2504c)

melding failure return code 7

Og så vidt jeg kan finde ud af så er det ikke noget at gøre, skifte hardisk, er der nogen der ved om man kan aligivel rede noget fra en udu hardisk...

Penny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-09 11:35

Jamen jammen jammen - så er der jo slet ingen grund til prøve at hjælpe, når du allerede har afprøvet det hele.
Så kommer der flere forslag til redning, har du nok allerede prøvet det.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 29-11-09 11:45

Hallo ingen grund til at vere sur, måske snaker vi forbi hinanden, eller indlæggerne er ikke blivet forstået rigtigt

Jeg er ju her inde for at søge hjælp, og ikke andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-09 14:07

Ingen sure miner - men jeg tror du selv har prøvet det hele............og så er der jo ingen grund til at finde på mere. :)

Kommentar
Fra : penny

Dato : 29-11-09 14:23

Hej Evind! Er komet fram til , at Dell udskifter med det samme hardisk, hvis den giver den fejlkode. men min computers garanty udløb for 1 måned siden,(typisk) nu er det kun spørgemål, om jeg kan hive noget ud af den , for ex hvis jeg køber en ny, hardisk, og prøver at dete den som slave, men her er jeg på bar bund!! derfor ville jeg vere glad for nogle tips ang harddiske,og slave hardisk...

Penny

PS synes Refi fortjener point, det er ju rigtigt som han skriver, Umuligt at komme videre, hardisk udu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-09 14:32

Ja den er nok i udu som Refi siger.

Kommentar
Fra : Furaharafiki

Dato : 03-12-09 18:19

Jeg er godt nok også blevet noget rundforvirret..
det første lange stykke tid lød det som en fejl i din boot.ini (den der bestemmer hvordan windows startes)
Men hvis du alligevel får en ny disk går det vel egentlig ud på at få gendannet dine data fra den ødelagte. Her kan jeg anbefale http://www.dataservices.dk/
Men lad være med at bruge din disk mere.. jo mere man bruger den og diagnosticerer, jo større chance er der for at tingene ikke kan reddes.

Good luck

Godkendelse af svar
Fra : penny

Dato : 03-12-09 18:59

Tak for svaret refi., troede at jeg havde lukket det her.
Penny