/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
På nettet som administrator
Fra : 1991
Vist : 512 gange
500 point
Dato : 27-11-09 10:35

Jeg vil bruge muligheden for at hente opdateringer fra Gigabytes - automatisk - men når jeg vil hente dem og jeg bruger Vista, skal det være som administrator - De skriver at jeg ved at pege på Internet Explore med højre musetast, kan logge på som administrator. Men det kan jeg ikke (det er min PC) her viser den at der logges på som "system" og jeg kan ikke gå ned på administrator.
Er der een eller anden som har et uddybende svar til mig?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 27-11-09 10:39

Har du aktiveret "administrator" kontoen - det er den nemlig ikke pr. automatik i Vista

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 27-11-09 10:44

H klik på "Computer" vælge "administrer" klik på "Lokale brugere og grupper" klik på "Brugere" H klik på "Administrator" i højre side, vælge egenskaber og "aktivere konto"

så burde det at virker!!

/emhauge

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-09 10:53

Har du prøvet at højre-klikke på IE ikon og vælge Kør som administrator...?

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 27-11-09 11:13

emhauge
Hvis jeg går ind som du skriver står jeg i computeradministration (lokal)
så er der bare en blok til venstre hvor der står - systemværktøjer og lager og værktøjer.
Jeg kan ikke klikke på brugere.?
Jeg kører med 64 bit - men det har vel ingen betydning.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 27-11-09 11:15

Undskyld - min fejl

du skal ind under "Systemværktøjer" for at finde "Lokale Brugere og Grupper"

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 27-11-09 17:09

Under det står der bare #Opgavestyring - Logbog - delte filer - stabilitet og ydeevne

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 27-11-09 17:22

Hvis jeg klikker på Internet explore med højre musetast kan jeg under "sikkerhed" godt se at adgangen starter på "system" slev om der er flere hvor der administrator, kan jeg ikke aktivere det.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-11-09 18:13

1991: læs nu lige hvad Klaudi skriver.

den fane du har gang i er den hvor du kan indstille sikkerhedsniveuet for de forskellige brugere, det er ikke det du skal!

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 27-11-09 19:15

Når jeg højreklikker på Internet ikonet har jeg IKKE noget med administrator
der er 4 faner med generelt - genvej - sikkerhed -detaljer.
Jeg regner med at IE icon er Internet? eller.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-11-09 20:10

Citat
Når jeg højreklikker på Internet ikonet har jeg IKKE noget med administrator
der er 4 faner med generelt - genvej - sikkerhed -detaljer.
Jeg regner med at IE icon er Internet? eller.

Når du h.klikker på IE har du ikke noget med 4 faner, de kommer først når du i menuen vælger egenskaber

istedet for at vælge egenskaber skal du vælge "kør som administrator" (for det er vel vista? det skrev du jo selv)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 08:58

Prøv med Start>Programmer, find link til InternetExplorer og højreklik på det
og vælg Kør som administrator...

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 28-11-09 09:05

Når jeg gør det, står der bare:

Søg på internettet
Browse uden tilføjelsesprogrammer
Internetegenskaber
Fjern fra denne liste

Men den genvej jeg har på skrivebordet siger:

Send til
Klip
Kopier
Opret genvej
Slet
Omdøb
Egenskaber

???????

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 28-11-09 09:50

Opret en ny genvej på skrivebordet

Højreklik et tomt sted på skrivebord, vælg Ny>Genvej
i vinduet skriver du "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
eller brug Gennemse knappen til at finde iexplore.exe med,
normalt er den på drev c i mappen programmer>Internet Explorer
klik næste og giv genvejen et navn
klik ok

prøv så med højre-klik på denne genvej

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 28-11-09 11:02

Tak for svaret Klaudi.

Det var alle tiders - nu fungerer det - TAK for det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 11:19

Velbekommen