/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
printe alle programmer
Fra : lham
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 27-11-09 07:47

Jeg vil gerne have printet en oversigt over alle de programmer der ligger på min PC ( XP sp3)
Revo unintaller ser ud til at være perfekt ,men hvordan får jeg printet siderne?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-09 08:28

Det kan du med cCleaner
Under værktøjer, Afinstaller programmer, klik Gem som tekst fil
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 27-11-09 08:28

mener du oversigten, kan du jo bruge print screen og kopiere det over til note-pad eller word?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-09 08:30

Eller denne måde
Installed Program Printer
http://www.judge-software.co.uk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-09 14:18

Du kan også gå ind i stifinder, finde mappen der hedder programmer og stille dig på den i venstre side. Tryk på Rediger - marker alt. Tryk på Rediger igen og tryk kopier.

Start Word og tryk sæt ind.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-11-09 15:41

granner01
fint nok ,men der er for lidt informationer om de enkelte programmer

klaudi
judge -software program printer
også for lidt informationer om programmerne-og så et slemt program som selv revo uninstaller ikke kunne fjerne helt huha!
Ccleaner:har programmet installeret og bruger det jævnligt men kan ikke finde noget med afinstallere under værktøjer ?? ( gratis version )

okendon
ser lovende ud med print screen og så ind i word men når jeg har zoomet mig frem til at det fylder hele skærmen kan jeg ikke markere det og det bliver kun en lille ulæselig "gnalling " der printes ud
Har du/i et godt råd?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-09 15:53

Afinstallere med ccleaner finder du her:
http://peecee.dk/upload/view/206503/full

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-09 16:05

Der er da ikke noget galt med Installed Program Printer her

Når du har åbnet cCleaner, så ude til venstre er der 4 ikoner,
hvad står der på nr. 3, Værktøjer,
klik på den så åbner vinduet med Afinstaller programmer,
nede i højre hjørne er der en knap med teksten Gem som tekst fil...
klik på den og du kan gemme en liste med installerede prgs

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-09 16:27

AK JA, i gamle dage, havde man et program, som udskrev de nødvendige oplysninger af indholdet af en mappe, så man kunne se programtype, programformat, størrelse og flag. Disse udskrifter havde man siddende i eller på kuverten hvor datidens medie, floppy disketten var i.

Sådan et program, savner man i dag, så man kan lave mappe oversigter på en nem måde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-09 16:40

Hvis det er indholdet af en mappe kan man bruge CMD

Start/kør og skriv CMD
i dos-vinduet skriver du:
dir C:\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\oversigt.txt

så får du en tekstfil med indhold af mappen, oversigt.txt i roden af drev c

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-09 23:26

Er det Printfolder 1.3 i mangler: http://www.no-nonsense-software.com/freeware/grabs/printfolder_grab.gif den er gratis og laver en liste over indholdet i en mappe, det kan så være mappen Programmer eller en hvilken som helst anden mappe, øverst ser i nogle muligheder hvor man kan sætte markering og få vist mere eller mindre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 08:47

Det er vel egentlig ikke noget med at udskrive mappe indhold, der gik vist lidt off-topic i den

Det er udskrivning af liste med installerede programmer, og det kan man med cCleaner

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-12-09 06:55

Tak for alle indlæg indtil nu.
Mit ønske gik på at kunne udskkrive oversigterne fra programmet Revo Uninstaller, da det er der jeg finder den bedste præsentation af deoplysninger jeg har brug for.

Håber derer nogle der lige kan klare det (XP home SP3 )

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-09 07:50

Prøv SIW - System Information for Windows
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Der kan man lave en liste til HTML eller udskrive
Program-Publisher-Version-Date-Key

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-12-09 11:45

Klaudi
jeg er bange for det der "SIW" er altfor avanseret for mig-der er mange udgaver -og alt det der med "careful read...."
ang edb er jeg nødt til at have det step by step ( og små steps ) for -måske- at kunne finde ud af det, men tak for indlægget

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-09 12:36

Du skal bare hente denne fil
http://www.gtopala.com/download/siw.exe

Husk hvor du har gemt den, find den og dobbelt-klik på den (skal ikke installeres)
når det er åbnet kan du under "Software" klikke på Installed Programs
så kan du se alle installerede programmer til højre,
tast så CTRL+A inde i det vindue for at markerer alle prg,
højre-klik så på det markerede og vælg Print, Copy, eller Export to CSV eller HTML

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 12-12-09 09:47

Tak for svaret Klaudi.
Ja efter step by step virker det med SIW-og tak for din pædagogiske tålmodighed

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-09 09:56

Velbekommen