/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skiverne på sonic, hvordan???
Fra : hojriiskim
Vist : 885 gange
5 point
Dato : 23-04-03 14:18

Er der nogen der kender en side hvor man kan for trin-for-trin vejledning til hvordan man piller skiverne på sonic??? GERNE MED BILLEDER!!!

Kommentar
Fra : SpeedClub

Dato : 23-04-03 16:18

Jeg kender ingen sider på nettet hvor man kan hente info og billeder om disse ting, men da jeg selv roder meget i knallerter, ville jeg da lige fortælle dig hvordan du gør det. Jeg har pillet skiverne på en sonic før, og der var ingen anderledes ting ved det, som på en anden scooter. Du piller det store søkvdæksel -(Variomatik dæksel) af. det sidder fast med en 8-10 bolte. Så tager du en luftnøgle, og skruer den første møtrik af, den der sidder forrest, ikke den der sidder ved baghjulet. Så skiller du ellers bare det hele af del for del, og når du kommer ind til remmen, piller du også den af, og så dukker de to runder skiver op, dem piller du ud, og samler det hele igen.

Håber du kan bruge vejledningen her.

MVH SpeedClub - www.speedclub.tk

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-04-03 17:54
Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-04-03 08:43

Jeg har pillet dem af, og der var ikke to skiver ved den forreste. der var en forest og en bagerst...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-04-03 22:50

det er da også meningen ?

Accepteret svar
Fra : NetMechanic

Modtaget 5 point
Dato : 08-05-03 21:53

Hør her :)

Jeg ved udemærket det kan være svært når man ikke har gjort det før.. Så her er det skåret ud i pap..

1: Fjern dækslet til gearkassen/koblingen.
2: Der er nu en lille "mølle" forrest med en møktrik for, og et rundt dæksel bag..De er forbundet med kileremmen.
3: Sæt en koblingsnøgle på dækslet bagi, sæt en topnøgle på møktrikken der, og af med møktrikken mens du holder igen med koblingsnøglen..nemmere hvis man er 2 personer.
4: tag hele den runde "koblingssag" ud, lig den på et PLANT underlag, og sæt en skruetrækker (ligekærvet) på den flade store møktrik, en holder den koblingssagen fast, mens den anden banker på skruetrækkeren med en kammer blødt, indtil du har fået et hak ned i kanten af den flade store møktrik, så kan du banke blidt til den kan drejes med hænderne..VIGTIGT! HOLD IGEN på dækslet...ellers har du en brækket næse når det flyver op pga fjederen :)
5:derinde i er en skive, fjern den, og saml det hele i som du skilte det ad...dvs omvendt rækkefølge :)
6: Igen på med koblingsnøglen på koblingssagen bagpå, er den holdt fast er din mølle forrest også holdt fast..
7:topnøgle på møktrikken på den møllen forrest, af med den, fjern møllen..Bagi sidder en skive, fjern den..
8:saml igen, efterspænd.
9: dækslet på igen..
10: ??? fyr den af...

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-05 21:25

Tak for svaret NetMechanic.