/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbag tyveri. Hvordan?
Fra : Hemmje
Vist : 932 gange
10 point
Dato : 26-11-09 21:38

Hej

Jeg har hørt der er gang i tyveri af airbag hvor tyvene simpelt slår strømmen fra batteri(siger de i nyhederne) men Hvordan kan de lige komme til at gøre det uden alarmen slår til nå de feks åbner fronthjelmen?

Jeg vil nemlig have lavet et "idiot" sikret alarm hvor det IKKE skal kunne lade sig gøre at tyvene kommer ind i bilen. Evt nogle der ved hvilken alarm eller hvordan man gør det mest sikkert?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-09 21:45

Alarmer har mange forskellige virkemåder.
Viberationalarm er meget almindeligt.
Hvis den kan registrere pludselige ændringer i strømforbruget, så er det jo bare at sætte en dørkontakt i, uden under motorhjelmen, som så tænder kabinelyset. Så går alarmen i gang, indtil den ikke får mere strøm, ved afmontering af AKKU.
Er man ekstra smart, kan man lave et bagup batteri til alarmen, så den stadig vil være aktiv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-09 21:49

Et externt system som jeg har set virke her i huset, er mit video overvågning, som registrere bevægelse i billedet. Samtidig tænder der lys i indkørslen, styret af en PIR sensor.
Det hele blev optaget på overvågningens harddisk, og man kunne tydelig se, at personen ikke kan lide belysning under et måneskindsarbejde!

Kommentar
Fra : knaldisengen

Dato : 26-11-09 21:53

Citat
Jeg vil nemlig have lavet et "idiot" sikret alarm hvor det IKKE skal kunne lade sig gøre

SMID DEN HERIND, SÅ KAN TYVENE, LIGE VÆRE UPTODATE

Ellers mangler du den sidste UDGAVE af autodata.
Der står hvordan du kommer forbi/ BY_PASSER alt.

Men har du fundet en meget GOD LØSNING, som ikke er tilstede, ring til FIRMAET, jeg tror endda, du vinder månedens PRÆMIE, Øhhh for hvad.

INDBRUD

Kommentar
Fra : knaldisengen

Dato : 26-11-09 21:54

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-11-09 21:54

Super.

Har også tænk at køre med backup batteri samt dør kontakt.. Men så skal min alarm/centrallås trække over backup batteriet og hvis det batteri ikke lader op som det alm batteri i bilen hvad gør man så?

For hvis jeg feks sætter sirenen til backupbatteriet så er jeg jo nød til at have alarmen også på backup batteriet i tilfælde de klipper batteri ledning uden alarm går igang..

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-11-09 21:56

kan godt ske i andre ikke har tænkt jer at gøre en skid ved det tyveri der sker fordi i kører rundt og trot i er hellige..

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-11-09 21:58

Desuden er det jo ikke værre end at læse en brugsanvisning til feks et alarm sæt... Dooh

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-11-09 22:00

uanset om et alarmsæt koster 100kr eller 5000kr så er der jo ingen der går rundt uden at vide hvordan det virker, det er teknisk umuligt.. Så undlad dumme kommentar.. Tak

Annuller spørgsmålet
Fra : Hemmje

Dato : 26-11-09 22:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-09 22:12

Backup batteriet skal naturligvis oplades under kørsel. Et skillerelæ, som slår fra, når du siller bilen, vil gøre at batteriet ikke lækker strøm til andet end det der er koblet til det i stand-by tilstand.

Jeg har før brugt et sådant skillerelæ, den gang jeg slæbte rundt med en campingvogn. Batteriet til den indvendige belysning, blev så ladet op når jeg kørte, men var koblet fra, når bilen stod stille, og under start af motoren, så jeg kun brugte bilens AKKU til at starte på.
Det virkede fint i de år, hvor jeg gad slæbe rundt med hus på ryggen!