/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
brugs anvisning til at programere
Fra : pcboy
Vist : 804 gange
220 point
Dato : 23-04-03 14:15

Hej er der nogle der ved hvor der er en Dansk brugsanvisning til at lære og programere et program fra bunden af..

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-04-03 14:22

www.udvikleren.dk kan du finde en masse artikler hvor der er trin-for-trin anvisninger til hvordan du lærer at programmere det eget program....

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 23-04-03 15:01

hej jon kan du ikke give mig et helt prasist link til hvor det ligger.
hilsen pcboy

Kommentar
Fra : Troeffel88

Dato : 23-04-03 15:04

hej jeg ville bare lige høre om du vidste hvor at man kan hente mms billeder gratis.... eller er det helt umuligt nu om dage......?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-04-03 16:07

http://www.udvikleren.dk/show_articles.php?kat=3

den nederste artikkel burde være noget for dig !

iøvrigt hvis du er helt nybegynder, burde du måske overveje at vælge et andet sprog at programmere i, fx. Delphi der er et meget nemt udviklingsmiljø hvor du kan sidde og designe dine programmer meget nemt !

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-03 18:00

Måske dette er noget du kan bruge http://www.lynkursus.dk/aha/java/scripts.htm

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-03 18:02

Ogggg... lige en mere http://www.script.dk/link.jsp

Søren

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 24-04-03 07:53

hej jon jeg tror jeg bruger det der delphi men hvor finder jeg så en start guide til den?

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 24-04-03 08:00

Hvis det er en hjælp så har jeg kenskab til html.

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 24-04-03 14:47

html er overhovedet ikke noget nær det samme som at programmere i delphi (eller java..)

men kig her: http://www.udvikleren.dk/show_articles.php?kat=2 så vælger du bare en af de der "start på delphi" artikler eller ligende...

ellers, gå på dit lokale bibliotek de har helt sikkert en masse fede bøger !

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 05-05-03 07:51

hej jon men skal jeg ikke bruge et delphi program til det???
hilsen pcboy

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 05-05-03 08:00

jo!

du kan hente en trial her: http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html
og ellers kan du jo købe/skaffe den rigtige version...

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 07-05-03 07:50

hej jon er der ikke andre den her fylder jo 169 mb og det kommer til at tage 1.5 time og det suden
står der ikke download nogle steder.
hilsen pcboy

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-05-03 08:20

tja, men det er det eneste sted du kan hente den lovligt, ellers skal du jo ud i noget ulovligt p2p eller noget....

du skal klikke på "architect trial" og oprette en bruger, så kan du downloade programmet.........

og 169mb er da heller ikke så meget, tænk på det er et meget stort program der kan _virkeligt_ meget...

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-05-03 08:22

CLAN -> han vil jo lærer at programmere, ikke bruge java scripts, der er altså en meget stor forskel på java og javascripts.....

Kommentar
Fra : xor

Dato : 10-05-03 18:05

Her har du et par links til noget dansk java basics.

http://javabog.dk/
en komplet online dansk bog om java programmering.
Ok til at få et indblik i hvordan java fungere.

http://www.cs.auc.dk/~normark/prog1-00/html/prog1-00.html
Her kan du finde en masse danske noter samt opgaver indenfor java udvikling.

/Xor

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 16-05-03 15:06

Hej jon jeg prøvede at downloade den men kunne ikke for den kunne ikke finde filen.

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 09:31

Hmmm, lyder underligt ???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 09:31

Hmmm, lyder underligt ???

Accepteret svar
Fra : mccracken

Modtaget 220 point
Dato : 24-05-03 04:45

javabog.dk er rigtig god at starte på, derefter kan du jo købe deitel & deitel Java How to program 4. edition

hilsen

McCracken

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 24-05-03 04:48

Forresten laver intellij et s.... godt værktøj idea 3.0

kan downloades i trial version, den implementerer også versionstyringen Ant(bruger xml)!!

www.intellij.com/idea

Godkendelse af svar
Fra : pcboy

Dato : 11-06-03 07:42

Tak for svaret mccracken.