/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar-4000kr-Bedre end denne?
Fra : PeterPeter
Vist : 917 gange
155 point
Dato : 26-11-09 16:26

Kære alle
Jeg har mulighed for at købe for 4000 kroner.
Jeg skal have en bærbar med:
15 tommer skærm..
4 GB ram
Et godt grafikkort
..og så stor HD som muligt

Software og brænder er lige meget.. Men gerne webkamera på

Jeg havde tænkt mig at købe følgende:

Dell Inspiron 15 til 3990,-

http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/segments/dhs/minicat/services_N0054506_basket_hdp?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Er der nogen der kender et bedre tilbud ??

Tak - Tak for hjælpen og fortsat god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-11-09 16:41

Det ser ud til at være et rigtigt godt tilbud - vil da selv bestille en til husbonden, som sukker efter en bærbar

Clou

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 165 point
Dato : 26-11-09 17:00
Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-11-09 20:58

Tak for svar....

Den ser fin ud...
Hmm... Hvilken er mon bedst ???
Kan man mon købe Packard Bell'en andre steder ???

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-11-09 21:03

Hej igen

Her er de steder hvor man forhandler Packard Bell: http://packardbell.dk/shopping/ men ved ikke om de har samme fordelagtige priser, men det er da værd at undersøge

Clou

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-11-09 23:22

Jeg kan ikke finde den andre steder. Bortset fra det, har jeg en P.B., som er købt i Bilka for 3 år siden. Ingen problemer med den. Jeg har fået den til at gå død en gang, og det var en F40-fejl .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-11-09 23:27

Det jeg ikke kan finde andre steder er en P.B. med dette efternavn (som skrevet i Bilka-annoncen):
TJ62-RB-24ONC. Men det er da en årnlig HD .

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-11-09 01:12

Der er også den her, med et meget bedre grafikkort og trådløst 802.11n, den har dog kun 3gb ram, men det kan der jo gøres noget ved senere.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=479124&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-11-09 10:12

Tak for jeres svar....
Jeg køber Packard Bell'en - Primært pg.a:
- HD størrelse..
- Prisen
- Rammen
- og så lige at der er webcam (ikke på dell)

Kan simpelthen ikke finde noget der matcher den

/Peter

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 27-11-09 10:32

Før du køber, så prøv lige at se denne Toshiba Satellite L450-12E fra elgiganten (online køb)

Har netop selv købt denne maskine, og den er bare rigtig god.

Den er solid og har ingen spinkle hængsler.

http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_laptop/barbar?CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY&group_1=manufacturerName_is_Toshiba&group_2=price_is_%3C+4000

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 27-11-09 10:34

Glemte lige:

Den har også web-kamera.

Blev anbefalet denne af en IT-tekniker, da den senere kan udbygges med mere RAM (det er det åbenbart ikke alle der kan)

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-11-09 10:44

Helt klart en mulighed....

Hmm... De er jo næsten ens

Nu kan jeg ikke rigtig beslutte mig (Jeg køber i eftermiddag)

Hvad siger I ?

/Peter

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-11-09 10:57

Daws.

Nu bliver det en anelse for teknisk for mig. Men den P.B. fra Bilka er det, der kaldes 64 bit, og den kan så køre med mere end max 4 GB ram.

Og nu kom jeg til at skrive dette her, inden jeg tjækkede linket fra kmb1969 . Det vil jeg så lige gøre nu.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-11-09 11:03

Så vender jeg lige tilbage. Og jeg kan ikke se på annoncen fra Elgiganten, om den Toshiba er 32 bit eller 64 bit.

32 bit pc kører med max 4 GB ram

64 bit pc kan køre med flere.

Men du får sikkert ikke brug for flere end 4 GB. Det skal da kun være, hvis du arbejder med store billedredigeringsprogrammer o.l.

Og god fornøjelse i eftermiddag .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-11-09 11:38

Enig... Det bliver ikke udbygget ! Hverken med ekstra HD eller Ram.

Men er desværre stadig i tvivl....Processerne er jo forskellige ??
Intel er vel bedre - ikk? - Men den anden har større HD !!

/Peter

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 27-11-09 13:45

Toshibaen er installeret med 64-bit, men der medfølger en CD/DVD med installationen i 32-bit.

Sådan som jeg har fået det forklaret, skal man holde sig langt væk fra Windows Wista, og i stedet tage Windows 7. Den skulle køre meget bedre !!!

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-11-09 15:04

Begge er med Windows 7
Hmm.. Stadig i tvivl !!!
/Peter

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-11-09 15:35

grafikkortet i toshibaen er et elendigt kort fra intel, hvis du vil have et godt kort, skulle du hellere købe den Asus jeg foreslog, men ok, hvis en stor harddisk vejer så meget er den fra bilka jo et godt tilbud.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-11-09 18:59

Citat
Intel er vel bedre
Vist nok ikke i vore dage!

Men uanset hvad du køber, så HUSK at lave recovery på DVD-er eller CD-er mm første gang du starter din nye pc. Er der en recovery på pc-en, så over på en skive med den! Ellers skal vi bare læse om problemer i fremtiden, fordi du ikke lige havde tid til det .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-11-09 19:58

Ak ja, nu skulle man bare lige ha en lille 5000 kr penge:
http://viewer.zmags.com/publication/281741a2#/281741a2/1

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 19-12-09 17:05

Hvad endte det med?????????????

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 05-01-10 14:04

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-01-10 20:16

God aften Peter.

Selv tak, held og lykke med din nye pc og .

Mvh Chris