/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærmbillede væltet (?)
Fra : hovhow
Vist : 2175 gange
50 point
Dato : 26-11-09 12:22

Hej derude

Vores barnebarn på 2 år har i et ubevogtet øjeblik haft fingrene i pc'ens tastatur eller knapperne på skærmen, og det har afstedkommet at skærmbilledet er "væltet på siden", så man skal lægge hovedet på skrå for at læse teksten...

Det er selvfølgelig meget sjovt, men hvad kan hun have rørt ved, som giver dén effekt?

Tak på forhånd - vi har ondt i nakken ...

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-09 12:25

Prøv med CTRL+ALT+Piletast

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-09 12:28

PS
CTRL+ALT samtidigt og så en af pilene, venstre, højre, op, ned

Kommentar
Fra : zith

Dato : 26-11-09 12:53

Det plejer at virke som klaudi siger, ellers skal i højreklikke på skrivebordet og vælge egenskaber og så indstillinger og avanceret og så find den fane der har lidt farve på sig og som udskiller sig fra de andre faner det er der jeres skærmdriver program normalt ligger og der kan i også finde et sted hvor jeg kan ændre det og evt. fjerne genvejstasten til at få den væltet.

Og ja det kan være lidt af en udfordring at gøre på siden evt på hovedet hehehe men øvelse gør mester :P

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-09 14:22

Hun har nok pillet ved de knapper på siden (måske under) af skærmen. Det er da også sjovt at pille der-.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-11-09 15:02

haha dit profil billed passer meget godt til dit sprøgsmål.
klaudis tip virker sikkert men ellers prøv og kig nede i det der "normalt" er højre side og bunden af skærmen nede ved uret.

Der er nogen gange et ikon du kan holde musen over og højre klikke også kan du vælge forskellige skærmindstillinger... blandet andet at vendre skærmen 90 grader som nok er det der er sket.

Annuller spørgsmålet
Fra : hovhow

Dato : 26-11-09 21:30

Jeg takker for gode ord og forståelse, men vi løste det selv sådan: Sluk, tag skærmen fra - sæt den til igen, og voila: Back to normal!

M.v.h.
HovHow