/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
STOPFEJL 1 gang hva gør man...
Fra : dhmoelsted
Vist : 693 gange
300 point
Dato : 26-11-09 10:10

min pc har for første gang lukket ned og en blå baggrund med hvid skrift poppede op, windows lukkede ned for ikke at beskadige pc, skrev den bla :...page fault in paged area skrev den osse ??? jeg har ikke noget jeg ikke må ha på pc , er det så noget jeg bare skal obse på... eller hva...

tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-11-09 10:12

Vælg F8 under opstart, vælg sidst kendte konfiguration, hvor systemet virkede, tjek logbogen om fejlen, virker det ikke, da prøv fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 26-11-09 10:13

det skal siges at det er en lidt bedaget pc der er blevet lavet til en trådløs forb. siden vi er flyttet , har you see ikke for go forb. 12/1 forb. aldrig prob. før.1 nov

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-11-09 10:17

Det kan skyldes en opdatering, du burde kunne se det i logbogen.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-11-09 10:17

jeg har selv haft problemet og læst en del omkring det forskellige steder på nettet. folk har hver sin mening om hvad problemet skyldes. for mit vedkommene sagde flertallet rundt omkring at det nok var en fejl i rammene, det troede jeg nu ikke rigtig på men det var altså den ene ramblok som var stået af. så prøv at bytte lidt rundt på dine ram, så kan du hurtigt se om det er fejlen.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 26-11-09 13:00

er ikke helt klar over det med logbogen der står aktiver logbog og det gjorde jeg eneste der skete var alle log ind forsvandt

Kommentar
Fra : zith

Dato : 26-11-09 13:02

Den fejl har jeg oplevet på forskellige pc'er på et tidspunkt var det fordi avg lavede en opdatering som åbenbart ikke var god.

Så det tyder på at det skyldes en fejl i harddisken eller i dit operativsystem og hvis du kan huske hvad du lavede eller installerede af nye ting siden det skete kan det måske hjælpe at flytte eller slette det.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har på den men siden det er første gang den lukker så lyder det som om at den ikke er brugt særlig meget og så kan det være en løsning at starte forfra altså reetablere systemet. Husk evt. at gemme de ting du nu har lagt på den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-11-09 17:01

Det bedste ville være hvis du kunne skrive selve stop kode, den kan se sådan her ud 0x0000007B.
BSOD eller Blue Screen Of Death er en windows generet fejlbeskrivelse og 90% af gangene er det pga. software fejlen vises. Den fejl beskrivelse du kommer med kunne dog godt være pga. defekte RAM moduler eller RAM'en på dit grafik kort.

Kommentar
Fra : knaldisengen

Dato : 26-11-09 22:01

Citat
min pc har for første gang lukket ned og en blå baggrund med hvid skrift poppede op, windows lukkede ned for ikke at beskadige pc, skrev den bla :...page fault in paged area skrev den osse ??? jeg har ikke noget jeg ikke må ha på pc , er det så noget jeg bare skal obse på... eller hva...

HVAD VRØVLER DU OM_________
hvad jeg KAN læse fra hvad du IKKE OPLYSER ? lukkede din PC NED PÅ GRUND AF
Citat
skrev den bla :...page fault in paged area skrev den osse ???

HVAD STÅR BLA::::::::::: for,
Og det med (ULOVLIGHEDER) passer det nu også, mener du har modtaget flere af disse af mig.
Men PIS endeliglig videre__tra-ala-la-la

Hvid PUPOP_ = IKKE BLÅ SKÆRM = VIRUS

Kommentar
Fra : Asus1Kan

Dato : 26-11-09 23:01

hej dhmolsted. det du beskriver med blå skærm og advarsel, har jeg selv oplevet 2 gange for nylig, pcen startede bagefter selv op igen, hvorefter windows kom med beskeden, at jeg skulle deaktivere ad ons, enkeltvis til problemet var løst. jeg fik også her på kandu en udførlig brugsanvisning,har dog ikke deaktiveret noget, da det er vigtige programmer,såsom bla. java, adobe samt norton, så er der selfølgelig nogen som jeg ikke ved hvad er, så dem tør jeg ikke deaktivere. I stedet har jeg kørt en grundig skanning og oprydning, nu kører pcen igen som smurt, om det er held ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Asus1Kan

Dato : 26-11-09 23:31

Hej igen. Jeg glemte at fortælle, at jeg også kørte et program fra norton, hvor alle filer blev analyseret, så norton ikke behøver at skanne alle filer, før fik jeg flere gange i timen besked i et popup vindue, hvor der stod, windows er holdt op med at fungere, i hjælp stod så,at det var for, at beskytte min pc, at der måske er en sammenhæng kunne jo tænkes,jeg mener dermed, at norton måske har været for tung. det er det rene gætteri, men fakta er, at pcen nu kører uden pop up advarsler fra windows, samt hurtigere. Håber det er vedvarende, og at du dhmolsted får løst dit problem.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 26-11-09 23:54

Mange mange mennesker oplever den blå skærm, den kan skyldes forskellige fejl, men den kan man leve med i flere år uden der sker noget af den grund. Og den behøver ikke betyde at noget er ved at gå i stykker. Jeg har haft den blå skærm i 3 år nu, med jævne mellemrum, men ofte efter en opdatering af et program. Og intet i min PC er gået i udu.
Så slå koldt vand i blodet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-11-09 07:56

knaldisengen Hvad sker der for dig, hvorfor bitcher du sådan af spørger??? Har du ikke noget fornuftigt og sige så ti stille.

Citat
Mange mange mennesker oplever den blå skærm, den kan skyldes forskellige fejl, men den kan man leve med i flere år uden der sker noget af den grund.

Jeg vil nu ikke sige man kan leve med den, får man en BSOD så er det jo fordi der er noget som ikke fungere rigtigt, i de fleste tilfælde software, men det kan også være hardware.

Som jeg har skrevet tidligere så bør der fejlsøges på ram og grafik kort.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 27-11-09 08:36

først vil jeg der er "ældre" afholde mig fra at kommentere på knaldisengens indlæg, taler vist for sig selv

men inden jeg lukker og gir point , glemte jeg at skrive at forud for den blå skærm, er musen frosset fast og jeg måtte tvangslukke jævnligt, måske det hænger sammen , men ok en pc i den alder , får vel osse skavanker som vi andre jeg tror jeg som granner 01 skriver: slår koldt vand i blodet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-11-09 09:49

hvis din computer fryser, så ligger problemet måske i større grad på dit grafik kort.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-09 14:25

Ja og med en fejl i grafikkortet, så kan man vente til det går i stykker. Det gjorde mit men jeg fik stadig den blå skærm med jævne mellemrum. Nyt grafik kurerede det ikke, og min PC er "kun" 2 år gammel.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-09 14:28

Der er 1000 ting, der kan give en BSOD side, man kan prøve en systemgendannelse, retter det fejlen, er det ikke en hardwarefejl, men en softwarefejl

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-09 16:17

peet49
Den blå skærm kommer op med jævne mellemrum, og jeg ved jeg har fejl i min PC. Men hvad gør det? Den virker hver dag. Og den dag den ikke virker, så finder jeg ud af hvad der er galt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-09 16:47

Det var rettet til spørger

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 27-11-09 16:56

Tak for svaret granner01.
jeg tager chancen og ser tiden an
go wee

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-09 17:10

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-09 18:49

og et til dig peet