/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7
Fra : Fasanvej
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 26-11-09 00:58

Hej alle på Kandu.

Mit spørgsmål er hvad er forskellen på 32Bit og 64Bit versionen.?

Og hvilke version er den bedste. ?

Min Computer har 4Gb ram.

Mvh.
Fasanvej

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-09 01:13

64 bit arbejder dobbelt så hurtigt som 32 bit, ved samme processor frekvens.

Hver karakter, kommando og instruktion er af 8 bit typen. Det var grundlaget for datidens super computere.
Så lavede man dem til 16 bit, så man kunne overføre to datasæt samtidig.
Senere kom så 32 bit, så man kunne overføre fire datasæt samtidig.
Nu er nogle modeller så 64 bit, og kan overføre otte datasæt samtidig.

Man eksperimentere med langt højere bus bredde.

Fordelen er at man kan få udført instruktionerne hurtigere, uden at skulle øge processor hastigheden, med en større varmeudvikling til følge.
Så fordelen er i stedet for at øge processor hastighed, så øger man databussens bredde.

Der hvor flaskehalsen så opstår er ved dataflow til ydre enheder som harddisk og andre dataenheder.
Her skal vi huske på, at IDE drev er stadig 8 bit parrallel. SATA er 1 bit seriel, lige som den er i USB.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-09 07:37

Og så er det de færreste (ældre) programmer der overhovedet kan arbejde ved 64bit

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-11-09 08:21

Tja - og så er 64bit det eneste system der kan se mere en 3,5GB RAM!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-09 08:45

Ja - og hvad skal man dog med ALLE de ram

Det er vist de færreste der overhovedet har brug for dem......

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-09 09:09

Kors og jeg tænker på den gang Bill Gaten udtalte på et møde: "jeg vil garantere at 4 mb ram er alt hvad en computer vil få brug for i fremtiden".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-09 10:36

Husk det hedder PC - Personal Computer

Som privatperson vil du aldrig få brug for mere ram....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-11-09 11:07

Jeg er glad for min 64 bit version.
Har kun haft få problemer med at bruge mine programmer og tilsluttet hardware, jeg kom ud for at skulle hente et par divere det var alt, endnu.
Den er hurtig og kvik, kan være det er på grund af alle de "dram" jeg fik i overskud.
Win 7 fungere fint.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-09 11:31

Citat
Den er hurtig og kvik

Det er min 32bit også.....

Vil man se "stjerner" - ja så er de der jo - men man kan "indbilde" sig meget.....

Og så var der ham der fik sat en brandhane op i badeværelset - se nu kunne han fylde badekarret MEGET HURTIGERE

Godkendelse af svar
Fra : Fasanvej

Dato : 28-11-09 00:35

Tak for svaret severino.