/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Glemt BRUGERNAVN hjælp
Fra : Avant85
Vist : 1607 gange
500 point
Dato : 25-11-09 20:24

Jeg troede lige jeg havde fået gang i min ROUTER, men nej.
Nu kan jeg ikke komme ind. Den siger fejl ved login.

Kan jeg ikke "fabriks-nul-stille den og så begynde forfra

Er der en, som har en ide. PLEASE step by step

D-Link Wireless N Router DIR-615 Den trådløse D-Link DIR-615 Wireless N Home Router er en Wireless N1-kompatibel enhed, der er designet til brugere, som kræver netværk med højere ydeevne til den bedst mulige pris. Når DIR-615-routeren tilsluttes et kabel- eller DSL-modem, kan brugere dele deres højhastighedsinternetadgang med alle andre på netværket og oprette et sikkert trådløst netværk, så de overalt i hjemmet sikkert kan dele fotos, musik, video, printere og digitale medieafspillere.
Standard specifikationer på D-Link Wireless N Router DIR-615
ProducentnavnD-LinkVarenummerDIR-615/EProduktbeskrivelse D-Link Wireless N Router DIR-615 - trådløs router
Enhedstype Trådløs router + 4-port switch (integreret)
Model Ekstern
Dimensioner (B x D x H) 11.7 cm x 19.3 cm x 3.1 cm
Vægt 318 g
Lokalisering Kontinentaleuropa
Frekvensbånd 2.4 GHz
Dataforbindelsesprotokol Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
Netværks/overføselsprotokol TCP/IP, PPTP, L2TP, NTP, IPSec, PPPoE, DHCP
Protokol til fjernadministration HTTP
Egenskaber Firewallbeskyttelse, NAT-understøtning, auto-uplink (auto MDI/MDI-X), Stateful Packet Inspection (SPI), indholdsfiltrering, VPN passthrough, forældrekontrol, Wi-Fi Protected Setup (WPS)
Vista Certifikation Works with Windows Vista
Overensstemmelsesstandarder IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
Systemkrav Microsoft Windows 2000 SP4, Microsoft Windows XP SP2, Apple MacOS X 10.4, Microsoft Windows Vista
Producentgaranti 2 års garanti

Udvidet specifikationer på D-Link Wireless N Router DIR-615 Enhedstype Trådløs router
Model Ekstern
Bredde 11.7 cm
Dybde 19.3 cm
Højde 3.1 cm
Vægt 318 g
Lokalisering Kontinentaleuropa
Forbindelsesteknologi Trådløs, kabling
Integreret switch 4-port switch
Frekvensbånd 2.4 GHz
Dataforbindelsesprotokol Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
Switching Protocol Ethernet
Netværks/overføselsprotokol TCP/IP, PPTP, L2TP, NTP, IPSec, PPPoE, DHCP
Protokol til fjernadministration HTTP
Statusindikatorer Tilslutningsaktivitet, strøm, tilslutning OK, status
Egenskaber Firewallbeskyttelse, NAT-understøtning, auto-uplink (auto MDI/MDI-X), Stateful Packet Inspection (SPI), indholdsfiltrering, VPN passthrough, forældrekontrol, Wi-Fi Protected Setup (WPS)
Overensstemmelsesstandarder IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
Antenne Aftagelig eksternt
Antal antenner 2
Direktivitet Omni-directional
Forstærkning 2 dBi
Interface 1 x netværk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 ( WAN ) ¦ 4 x netværk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 ¦ 1 x netværk - Radio-Ethernet
Kabler (detaljer) 1 x netværkskabel
Krypterings algoritme 128-bit WEP, 64-bit WEP, WPA, WPA2
Autentificeringsmetode Radio Service Set ID (SSID)
Works with Windows Vista Programmer og enheder, der bærer logoet "Works with Windows Vista", blev testet for basal kompatibilitet med PC'er.
Overensstemmelsesstandarder FCC Klasse B-certificeret, CE, IC
Effektenhed Strømforsyningsadapter - ekstern
OS nødvendig Microsoft Windows 2000 SP4, Microsoft Windows XP SP2, Apple MacOS X 10.4, Microsoft Windows Vista
Perifert/grænsefladeudstyr CD-ROM
Service & Support 2 års garanti
Detaljer om service & support Begrænset garanti - 2 år
Min. driftstemperatur 0 °C
Maks. driftstemperatur 40 °C
Fugtighedsgrad ved brug 10 - 95%

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-11-09 20:27

D Link plejer at have et hul til en kugle pen ved stikne i ryggen - her kan du påvirke en kontakt til den resetter - den skal vis holdes inde i omkring 10 sekunder.

vh Ben

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 25-11-09 20:28

jo det kan du, du kan evt. prøve at trykke "reset" knappen inde i ca. 30 sek., det skulle nulstille routeren---

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 25-11-09 20:29

kartoffel kartoffel

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-11-09 20:31

Manual
ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/dir-615/Documentation/DIR-615_B2_MANUAL_2.20(E).pdf

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 25-11-09 20:51

Når du har fået nulstillet kan du bruge den her hjemmeside til at finde routerens Router Password - Det er nok en god idee at gøre før du lukker dit internet.

http://www.routerpasswords.com/index.asp

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 25-11-09 20:55

Fandt det lige for dig det er

Brugernavn: admin
password: <blank>

Ip som du skal trykke ind i browser for at komme ind i routeropsætningen er: 192.168.0.1

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-09 21:17

Det er rigtigt at dir 115 har en resetknap bag på, og den skal du trykke ind. Og gerne i mere end 10 sek.
Den er født med at brugernavn er admin og så laver man selv et password. Og man er på den hvis man ikke kan huske det og ikke har skrevet det ned
Jeg har selv en D-link router.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 25-11-09 21:35

Du skal først tage strømmen fra routeren.

Så skal du holde reset knappen inde mens du sætter strøm på igen.

Hold den inde 10-15 sek.

Så skulle din router være resat til "factory default."

Falcham

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 25-11-09 21:52

Skal jeg skrive nogen steder, at vi er mindst 3 (gerne 4) som skal kunne være / komme på nettet på en gang

Og mange tak for de mange kommentarer. Jeg har trykket på reset og kommet ind i opsætningen via 192.168.0.1, men er lidt i tvivl om jeg skal udfylde antal ?-addresser = antal brugere

MAC-addresser eller IP-addresser ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-09 22:38

Du behøver ikke skrive hvor mange brugere der er, det skulle den selv finde ud af. Vores kører med 2 PC'er med kabel og med 1 trådløs. Den kan begge dele samtidig.
Men husk at krypter dit trådløse net.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 25-11-09 22:46

Hej granner01

Hvor er det jeg krypterer. Skal jeg så ind i opsætningen igen via 192.168.0.1 OG HVA' så ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-11-09 06:10

Det hele står i brugsanvisningen som jeg har skrevet linket til,,,,

Du skal bare vente lidt den tager lidt tid at hente.
Der står alt mac adresse og kryptering.
vh Ben

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-09 09:03

For at kryptere skal du ind i routeren igen og lave et password som man skal bruge hvis man vil logge på dit trådløse net. Husk at skrive passwordet ned.

Se i manualen hvor det er, det er et stykke tid siden jeg gjorde det så jeg kan ikke lige huske hvordan.

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 500 point
Dato : 26-11-09 20:25

De fleste D-Link routere har en opsætningswizard, følg den og du er kørende

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 29-11-09 18:37

Jeg må da vist være dum til det her

Jeg kan simelthen ikke få det net til at køre igennem den trådløse router og min mail-post kan heller ikke (selvfølgelig)

Jeg får en besked ved netikonet, at der er oprettet adgang til nettet, men med begrænset adgang ?

Jeg synes jeg har prøvet "alt"

Jeg er på nettet direkte med kabel, men jeg kan heller ikke finde ind til "Mit Smile", hvor jeg har fået tilsendt adgangskoder til

Jeg kan heller ikke finde ud af at kopiere / overføre mail-data over til smile content ???

Jeg skal jo have min post igennem smile-internet, nu hvor TDC er sagt op

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 23:27

Har du sat antennerne i din router?

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 08-12-09 12:54

Tak for svaret Falcham.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-12-09 18:55

Velbekommen