/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
deaktivere ad ons
Fra : Asus1Kan
Vist : 1602 gange
500 point
Dato : 25-11-09 18:47

hejsa. min pc, som er en bærbar ASUS med vista, har nu to gange hvor jeg har lukket den kommet frem med en blå skærm, hvorpå der står noget med, at vindows er nødt til at lukke ned for at undgå kracs,garenteret stavet forkert,jeg forstår det sådan, at den ellers vil gå kaput. så lukker den kort, og starter derefter op igen,hvorefter jeg kan lukke normalt. windows kommer også med en meddelse hvor der står, at jeg skal deaktivere mine ad ons enkeltvis for at problemet ikke gentager sig, har været i explorer tilføelsesprogrammer,og prøvede at deaktivere/aktivere,men jeg tør ikke rigtig, deaktivere, ret meget, da jeg er bange for at lave kuk. Er der nogen som har en ide om der er noget specielt, som kan belaste pcen i ad ons.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 25-11-09 18:57

United States Change | All Microsoft Sites USA Rediger | Alle Microsofts websteder Skip to content pane
Gå til indhold rude
Search this website Søg dette website Home Discover Windows Products Hjem Oplev Windows Produkter
Windows 7 Windows Vista Windows XP Internet Explorer Windows Live Windows Phone Windows 7 Windows Vista Windows XP Internet Explorer, Windows Live Windows Telefon
Shop Downloads Help & How-to Shop Downloads Hjælp og trinvise vejledninger
Windows 7 Windows Vista Windows XP Internet Explorer Windows Live Windows Phone Windows 7 Windows Vista Windows XP Internet Explorer, Windows Live Windows Telefon Windows Community Windows Fællesskabet Windows Vista Help home Top solutions Using Windows Vista Community & forums Contact support Windows Vista Hjælp hjem Top løsninger ved hjælp af Windows Vista Community & fora Kontakt support
Applies to these editions of Windows Vista: Gælder for disse udgaver af Windows Vista:
Home Basic Home Basic

Home Premium Home Premium

Ultimate Ultimate

Enterprise Erhverv

Compare editions Sammenlign udgaver
See also Se også
•When to trust a website Når tillid til et websted
Internet Explorer add-ons: frequently asked questions Internet Explorer-tilføjelsesprogrammer: ofte stillede spørgsmål

The information in this Help topic applies to Windows Internet Explorer 7 and Windows Internet Explorer 8. Oplysningerne i dette emne i Hjælp refererer til Windows Internet Explorer 7 og Windows Internet Explorer 8.

Web browser add-ons add features (for example, extra toolbars, animated mouse pointers, stock tickers, and pop-up ad blockers) to your web browser. Web browser add-ons tilføje funktioner (for eksempel, ekstra værktøjslinjer, animerede musemarkører, stock tickers, og pop-up-annonce blokkere) til din webbrowser.

Show all Vis alle
Where do add-ons come from?
Hvor do add-ons komme fra?

Many add-ons come from the Internet, and they usually require that you give your permission before they are installed on your computer. Mange tilføjelsesprogrammer kommer fra internettet, og de kræver normalt, at du giver din tilladelse, før de er installeret på din computer. Some, however, might be installed without your knowledge. Nogle har imidlertid kan være installeret uden din viden. This can happen if the add-on was part of another program that you installed. Dette kan ske, hvis tilføjelsesprogrammet er en del af et andet program, du har installeret. Some add-ons are installed with Microsoft Windows . Nogle tilføjelsesprogrammer er installeret med Microsoft Windows.
How can I see which add-ons are installed in Internet Explorer 8?
Hvordan kan jeg se, hvilke tilføjelsesprogrammer der er installeret i Internet Explorer 8?

Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.
Click the Tools button, and then click Manage Add-ons . Klik på knappen Funktioner, og klik derefter på Administrer tilføjelsesprogrammer.
Under Add-on Types , click Toolbars and Extensions . Under Add-on-typer, klik på Værktøjslinjer og udvidelser.
Under Show , you can select one of the following views of your add-ons: Under Vis, kan du vælge en af følgende synspunkter dine add-ons:
To display a complete list of the add-ons that reside on your computer, click All add-ons . At få vist en komplet liste over tilføjelsesprogrammer, der findes på computeren, klikke på Alle add-ons.
To display only those add-ons that were needed for the current webpage or a recently viewed webpage, click Currently loaded add-ons . Kun at vise de add-ons, som var nødvendige for den aktuelle webside eller en nylig viste webside, skal du klikke momentant add-ons.
To display add-ons that were pre-approved by Microsoft, your computer manufacturer, or a service provider, click Run without permission . For at vise add-ons, der var på forhånd godkendt af Microsoft, computerproducenten, eller en tjenesteudbyder, klik på Kør uden tilladelse.
To display only 32-bit ActiveX controls, click Downloaded controls . For kun at vise 32-bit ActiveX-objekter, skal du klikke Downloaded kontrol.
When you are finished, click Close . Når du er færdig, skal du klikke på Luk.
How can I see which add-ons are installed in Internet Explorer 7?
Hvordan kan jeg se, hvilke tilføjelsesprogrammer der er installeret i Internet Explorer 7?

Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.
Click the Tools button, point to Manage Add-ons , and then click Enable or Disable Add-ons . Klik på knappen Funktioner, peg på Administrer tilføjelsesprogrammer, og klik derefter på Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer.
In the Show list, click one of the following options: I listen Vis, klik på en af følgende muligheder:
To display a complete list of the add-ons that reside on your computer, click Add-ons that have been used by Internet Explorer . At få vist en komplet liste over tilføjelsesprogrammer, der findes på computeren, skal du klikke Add-ons, der er blevet brugt i Internet Explorer.
To display only those add-ons that were needed for the current webpage or a recently viewed webpage, click Add-ons currently loaded in Internet Explorer . Kun at vise de add-ons, som var nødvendige for den aktuelle webside eller en nylig viste webside, skal du klikke Add-ons øjeblikket er indlæst i Internet Explorer.
To display add-ons that were pre-approved by Microsoft, your computer manufacturer, or a service provider, click Add-ons that run without requiring permission . For at vise add-ons, der var på forhånd godkendt af Microsoft, computerproducenten, eller en tjenesteudbyder, skal du klikke Add-ons, der kører uden at kræve tilladelse.
To display only 32-bit ActiveX controls, click Downloaded ActiveX Controls (32-bit) . For kun at vise 32-bit ActiveX-objekter, skal du klikke Hentede ActiveX-objekter (32-bit).
How do I manage add-ons if the menu item is dimmed in Internet Explorer 7?
Hvordan håndterer jeg add-ons, hvis menupunktet er nedtonet i Internet Explorer 7?

The Manage Add-ons option on the Tools menu is disabled when Internet Explorer 7 is running in no add-on mode. Administrer Add-ons option på menuen er deaktiveret, når Internet Explorer 7 er at køre på ingen add-on-tilstand. You can still manage add-ons, but you must do so by using Internet Options in Control Panel. Du kan stadig administrere add-ons, men du skal gøre det ved hjælp af Internet-indstillinger i Kontrolpanel. Here's how: Her er du:
Open Internet Options by clicking the Start button Åbn Internetindstillinger ved at klikke på knappen Start , clicking Control Panel , clicking Network and Internet , and then clicking Internet Options . , Klikke på Kontrolpanel, klikke på Netværk og internet, og derefter klikke på Internetindstillinger.
Click the Programs tab, and then click Manage add-ons . Klik på fanen Programmer, og klik derefter på Administrer tilføjelsesprogrammer.
Note Bemærk! The changes you make will not take effect until you restart Internet Explorer normally (when you are not using no add-on mode). De ændringer du foretager vil ikke træde i kraft, indtil du genstarter Internet Explorer normalt (når du ikke bruger nogen add-on-tilstand).
Why am I getting a message saying I'm running without add-ons when I start Internet Explorer?
Hvorfor får jeg en meddelelse om, at jeg kører uden add-ons, når jeg starter Internet Explorer?

This message appears when Internet Explorer is opened with add-ons disabled. Denne meddelelse vises, når Internet Explorer er åbnet med tilføjelsesprogrammer deaktiveret. To run Internet Explorer normally (with add-ons turned on), make sure to select Internet Explorer on the Start menu and do not click Internet Explorer (No Add-ons) . At køre Internet Explorer normalt (med tilføjelsesprogrammer tændt), så sørg for at vælge Internet Explorer i menuen Start, og ikke på Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer).
There are several add-ons in this list that I did not install.
Der er flere add-ons i denne liste, at jeg ikke har installeret.
How did they get on my computer?
Hvordan fik de på min computer?

Some add-ons are pre-approved and are installed on your computer originally. Nogle tilføjelsesprogrammer er forhåndsgodkendt, og er installeret på computeren oprindeligt. All pre-approved add-ons are checked and digitally signed. Alle forhåndsgodkendt add-ons er kontrolleret og digitalt signeret. Pre-approved add-ons can come from Microsoft, your computer manufacturer, your Internet service provider (if you are using a private branded version of Internet Explorer), or your network administrator. Pre-godkendt tilføjelsesprogrammer kan komme fra Microsoft, computerproducenten, din Internet-udbyder (hvis du bruger en privat mærket version af Internet Explorer), eller netværksadministratoren. To see the pre-approved add-ons that are installed on your computer, do this: At se forhåndsgodkendt add-ons, der er installeret på din computer, skal du gøre følgende:
To view all pre-approved add-ons in Internet Explorer 8 For at se alle forhåndsgodkendte tilføjelsesprogrammer i Internet Explorer 8 Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.
Click the Tools button, and then click Manage Add-ons . Klik på knappen Funktioner, og klik derefter på Administrer tilføjelsesprogrammer.
Under Show , click Run without permission . Under Vis, klik på Kør uden tilladelse.
You will now see a list of all pre-approved add-ons. Du vil nu se en liste over alle forhåndsgodkendte add-ons. When you are finished looking at the list, click Close . Når du er færdig med at kigge på listen, skal du klikke på Luk.
To view all pre-approved add-ons in Internet Explorer 7 For at se alle forhåndsgodkendte tilføjelsesprogrammer i Internet Explorer 7 Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.
Click the Tools button, point to Manage Add-ons , and then click Enable or Disable Add-ons . Klik på knappen Funktioner, peg på Administrer tilføjelsesprogrammer, og klik derefter på Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer.
In the Show list, click Add-ons that run without requiring permission . I Vis listen, Klik på Tilføjelsesprogrammer, der kører uden at kræve tilladelse.
You will now see a list of all pre-approved add-ons. Du vil nu se en liste over alle forhåndsgodkendte add-ons. When you are finished looking at the list, click OK . Når du er færdig med at kigge på listen, skal du klikke på OK.
Notes Noter Some add-ons are digitally signed, meaning that there is a specially encoded tag in the file which can identify the publisher. Nogle tilføjelsesprogrammer er signeret digitalt, hvilket betyder, at der er en specielt kodet tag i de sagsakter, som kan identificere udgiveren. If (Not verified) is displayed in the Publisher column, the add-on itself is not digitally signed. Hvis (ikke efterprøvet) vises i Publisher kolonne, add-on i sig selv ikke er digitalt signeret.
Some add-ons might have been disabled by your network administrator. Nogle tilføjelsesprogrammer kan være blevet deaktiveret af din netværksadministrator. In that case, the add-on might not show up in the lists of add-ons or you will not be able to enable it. I så fald, tilføje-om ikke vises på listen over tilføjelsesprogrammer, eller vil du ikke være i stand til at sætte den i stand. To use the add-on, the administrator will have to enable it. Hvis du vil bruge add-on, vil administratoren nødt til at sætte den i stand.
What can I do if I think an add-on is causing trouble?
Hvad kan jeg gøre, hvis jeg tror, et tilføjelsesprogram, der forårsager problemer?

Add-ons are typically fine to use, but sometimes they force Internet Explorer to shut down unexpectedly. Add-ons er typisk fint at bruge, men sommetider kan de få Internet Explorer til at lukke uventet. This can happen if the add-on was created for an earlier version of Internet Explorer or has a programming error. Dette kan ske, hvis tilføjelsesprogrammet blev oprettet til en tidligere version af Internet Explorer eller har en programmeringsfejl.
Here's what you can do: Her er hvad du kan gøre:
Disable it. Deaktivere den. If an add-on causes repeated problems, disable it by using Add-on Manager. Hvis et add-on årsager gentagne problemer, skal du deaktivere den ved at bruge Add-on Manager.
Report it. Rapportere det. When prompted, you might want to report the problem to Microsoft. Når du bliver spurgt, kan du rapportere problemet til Microsoft. The report is anonymous and requires nothing from you except your permission. Rapporten er anonym og kræver ikke noget fra dig, undtagen din tilladelse. These reports are used to improve our products and to encourage other companies to update and improve theirs. Disse rapporter bruges til at forbedre vores produkter og til at opfordre andre virksomheder til at opdatere og forbedre deres.
Can I delete Add-ons or ActiveX controls?
Kan jeg slette Add-ons eller ActiveX-objekter?

You can only delete ActiveX controls that you have downloaded and installed. Du kan kun slette ActiveX-objekter, du har downloadet og installeret. You cannot delete ActiveX controls that were pre-installed or add-ons of any kind, but you can disable them. Du kan ikke slette ActiveX-objekter, der var præ-installeret eller tilføjelser af nogen art, men du kan deaktivere dem. To delete an ActiveX control that you have installed, use the Add-on Manager. At slette et ActiveX-objekt, du har installeret, så brug Add-on Manager. If the add-on cannot be removed in Add-on Manager, you might be able to uninstall it through Control Panel. Hvis add-on kan ikke fjernes i Add-on Manager, kan du være i stand til at afinstallere det via Kontrolpanel.
To delete ActiveX controls you have installed in Internet Explorer 8 At slette ActiveX-objekter, du har installeret i Internet Explorer 8 Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.
Click the Tools button, and then click Manage Add-ons . Klik på knappen Funktioner, og klik derefter på Administrer tilføjelsesprogrammer.
Under Show , click Downloaded controls to display all ActiveX controls. Under Vis, skal du klikke Hentede kontrol vise alle ActiveX-objekter.
Click the ActiveX control you want to delete, and then click More information . Klik på det ActiveX-objekt, du vil slette, og klik derefter på Flere oplysninger.
In the More Information dialog box, click Remove . I Mere Information dialogboksen, klik på Fjern. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation. Hvis du bliver bedt om en adgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller bekræfte.
Repeat steps 4 and 5 for every control you want to delete. Gentag trin 4 og 5 for hvert objekt, du vil slette. When you are finished, click Close . Når du er færdig, skal du klikke på Luk.
To delete ActiveX controls you have installed in Internet Explorer 7 At slette ActiveX-objekter, du har installeret i Internet Explorer 7 Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.
Click the Tools button, point to Manage Add-ons , and then click Enable or Disable Add-ons . Klik på knappen Funktioner, peg på Administrer tilføjelsesprogrammer, og klik derefter på Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer.
In the Show list, click Downloaded ActiveX controls to display all ActiveX controls. I listen Vis, kontrol klikke Hentede ActiveX for at vise alle ActiveX-objekter.
Click the ActiveX control you want to disable, and then click Delete . Klik på det ActiveX-objekt, du vil deaktivere, og klik derefter på Slet.
Repeat step 4 for every add-on you want to disable. Gentag trin 4 for hvert tilføjelsesprogram, du vil deaktivere. When you are finished, click OK . Når du er færdig, skal du klikke på OK.
How can I disable a browser add-on?
Hvordan kan jeg deaktivere en browser add-on?

Before you disable a browser add-on, keep in mind that some webpages, or Internet Explorer itself, might not display properly if an add-on is disabled. Før du deaktiverer en browser add-on, skal du huske, at nogle websider, eller selve Internet Explorer, ikke kan vise korrekt, hvis et tilføjelsesprogram er slået fra. We recommend that you only disable an add-on if it repeatedly causes Internet Explorer to close. Vi anbefaler, at du kun deaktiverer et tilføjelsesprogram, hvis det flere gange får Internet Explorer til at lukke.

To permanently disable add-ons in Internet Explorer 8 Til permanent at deaktivere tilføjelsesprogrammer i Internet Explorer 8
1.Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.

2.Click the Tools button, and then click Manage Add-ons . Klik på knappen Funktioner, og klik derefter på Administrer tilføjelsesprogrammer.

3.Under Show , click All add-ons . Under Vis, klik på Alle add-ons.

4.Click the add-on you want to disable, and then click Disable . Klik på det tilføjelsesprogram, du vil deaktivere, og klik derefter på Deaktiver.

5.Repeat step 4 for every add-on you want to disable. Gentag trin 4 for hvert tilføjelsesprogram, du vil deaktivere. When you are finished, click Close . Når du er færdig, skal du klikke på Luk.

To permanently disable add-ons in Internet Explorer 7 Til permanent at deaktivere tilføjelsesprogrammer i Internet Explorer 7
1.Open Internet Explorer by clicking the Start button Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen Start , and then clicking Internet Explorer . , Og derefter klikke på Internet Explorer.

2.Click the Tools button, point to Manage Add-ons , and then click Enable or Disable Add-ons . Klik på knappen Funktioner, peg på Administrer tilføjelsesprogrammer, og klik derefter på Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer.

3.In the Show list, click Add-ons that have been used by Internet Explorer to display all add-ons. I Vis listen, Klik på Tilføjelsesprogrammer, der er blevet brugt i Internet Explorer til at vise alle add-ons.

4.Click the add-on you want to disable, and then click Disable . Klik på det tilføjelsesprogram, du vil deaktivere, og klik derefter på Deaktiver.

5.Repeat step 4 for every add-on you want to disable. Gentag trin 4 for hvert tilføjelsesprogram, du vil deaktivere. When you are finished, click OK . Når du er færdig, skal du klikke på OK.

"lånt" herfra http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Internet-Explorer-add-ons-frequently-asked-questions&ei=eHUNS_3yKYP6-Aa9573jBg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dwindows%252Bdeaktiver%2Bad%2Bons%26hl%3Dda

Godkendelse af svar
Fra : Asus1Kan

Dato : 25-11-09 19:23

Tak for svaret Nordsted1. for brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-09 19:25

Prøv at køre IE uden addons
Start>Kør eller WinLogo+R skriv iexplore.exe -extoff klik OK
Virker det?

Afinstaller evt toolbars hvis du har sådan nogle

Systemgendan evt til da det virkede
Start, skriv Systemgendan, så skulle der komme forslag, vælg Systemgendannelse og et punkt til hvor det virkede