/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
harddiske
Fra : kivi
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 25-11-09 16:24

er der nogen som har et godt råd om hvordan man får en harddisk til at køre på en ny pc jeg tænker på om man kan tage den gamle og sætte over i en ny pc ,så var man fri for at installere alt igen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-09 16:26

Det kan kun, hvis bubdtortene har samme chipset.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-11-09 17:16

Det er ikke noget jeg tør anbefale at gøre.

Brug hellere det, der er præinstalleret og så læg de programmer ind du skal bruge.

Så får du også en ren computer, der har de drivere mv den skal bruge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-09 18:35

8 ud af 10 gange kan det ikke lade sig gøre.
Prøver du alligevel så start op i fejlsikret tilstand (F8) nogle gange.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 26-11-09 00:26

kivi
Det tror jeg heller ikke du kan men hvis du
har noget vigtigt på den harddisk mangler kan du sidde
harddisken som et drev i en pc og åbne for at gemme de
oplysninger du skal bruge.
Eller er det en OMMER

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-11-09 08:33

Hmmm - Jeg har nu gjort det flere gange .- men det er en ordentlig omgang rod som ikek kan/skal anbefales eftersom du ligger en masse stier ind i dit registreringsdatabase på ting fra den gamle maskine der ikke findes mere.

At du derefter skal installere Chipset,drivere osv .- samt fjerne rester fra den gamle - så er det hurtigere og bedre at bruge en ny installation, samt du får en hurtigere PC!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-09 12:53

Hvis du køber en ny computer, så er der sandsynligvis et styresystem på den harddisk som sidder i den nye, så hvorfor eksperimentere med den gamle harddisk og det styresystem som ligger på den gamle ?
Du kan tage den gamle harddisk og sætte ind i den nye computer som nummer 2 harddisk, det vil være meget nemmere at få til at køre sammen end det du spørger om, og alle dine gamle dokumenter og filer ligger klar til dig

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-09 13:05

Der er ligesom to indgangsvinkler til spørgsmålet.

1. Jeg vil absolut gerne kunne køre videre med det gamle styresystem og installerede programmer, selvom operationen kan blive besværlig og måske umulig at foretage.

2. Jeg vil bare gerne have fat i mine billeder / dokumenter / mails / og andre ting som er gemt på computeren, men selve de gamle programmer kan jeg bare installere bagefter.

1. = Det er svært og kan måske lade sig gøre.

2. = Det er rimeligt nemt og der er kun få ting at foretage efter at den harddisk er sat i den nye comp.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-11-09 13:06

det er en gammel en som jeg har fået , da den jeg ellers bruger har en bundkort fejl så derfor ville prøve om det kunne lade sig gøre, men det ser ud til at jeg kommer til at starte forfra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-09 13:07

Citat
så var man fri for at installere alt igen
lav en liste over de programmer du har og gerne vil beholde, hent og installer så de nyeste udgaver af programmerne og brug CDen til de programmer som du har på CD, det vil du kunne ordne på et par timer.
Se tippet her det ser ud til at være rigtig smart at kunne hente og installere et helt bundt programmer i et snuptag: http://www.kandu.dk/tip20437.aspx

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 27-11-09 11:34

Tak for svaret Eyvind.