/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Trekroner forsikring
Fra : svendgiversen
Vist : 1030 gange
150 point
Dato : 25-11-09 13:26

Vi får besøg af en forsikrings agent fra Trekroner, der sikkert vil underbyde vor nuværende...
Nu ser jeg Trekroner er et datterselskab af Codan, som jeg har forladt til fordel for IDA.

Hvorfor dette datterselskab?
Er det for at kunne sende flere forsikring agenter ud til de samme potentielle kunder??

Er der nogen der har erfaring med Trekroners villighed til at erstatte forsikrings skader?
Når Codan står bagved, er det så solidt nok, eller er det et selvstændigt sårbart økonomisk firma??

Jeg troede det var svensk, og kun tegnede rejse forsikringer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-09 13:40

Jeg forstår ikke helt hvad du er nervøs for

Hvem der ejer selskabet er da bedøvende ligegyldigt hvis præmie og dækning er iorden

Om de er solide eller ej er heller ikke dit problem - det er som med bankerne - din forsikring gælder uanset hvad...

Villighed til at udbetale kommer vel an på skaden - er den reel betaler de også ellers har de medierne på nakken...

ALLE kan sige både negativt og positivt om det samme selskab.... Sådan er den slags bare.....

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 160 point
Dato : 25-11-09 14:02

Tre Kroner er et gl. forsikringsselskab. Fra "fortiden" og i dag, her Tre Kroner "altid været campisternes foretrukne forsikringsselskab", da de har dækninger, som andre selskaber slet ikke har. Fx dækker de et fortelt til nyværdi de første otte år. Andre selskaber dækker kun til nyværdi max to år. De har næsten 50.000 i indbodækning i campingvogn og fortelt, hvor fx ALKA kun har 10.000 kr. i campingvogn og 0 kr. i fortelt.

Deres præmier er generel lavere end andre selskaber - uagtet der kan være bedre dækning. Jeg har været i ALKA fra 1980 til 2007 og sparede ca. 2.500 kr. ved at skifte til Tre Kroner og blev bedre forsikret.

Alle forsikringsselskaber vil gerne have en større markedsandel, men da det er næsten umuligt, har de større selskaber benyttet sig af, at opkøbe mindre selskaber for dermed at opnå en større markedsandel.Således købte Codan Tre Kroner for nogle år siden.

Selskaberne er adskilte og som sådan konkurrenter til hinanden, men overskudet går til aktionærene (i Codan?) Hvem ved. Tre Kroner er et solidt selskab.

Der er normalt ingen problemer med skadebehandlingen i Tre Kroner, og så kan man også opleve, at ringe til Tre Kroner og tale med et rigtigt menneske, det klan man ikke ret mange steder i dag. Er der optaget på telefonen, går der ikke et minut, for du bliver betjent. Jeg vil påstå, at det er et af de få - eller måske det sidste selskab der er tilbage, hvor de yder en "go' gammeldaws service".

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-09 14:20

Tak refi,
måske er jeg overnervøs, men jeg havde dårlige erfaringer med Codan.

Endnu større tak til alka, som jeg så ikke forstår du kalder dig?
Du fortæller da lidt om baggrunden for Codans datterselskab Trekroner.

Og vi er ikke campister, så der skal andre tilbud på bordet...
Men rart at vide at de er solide og har god service.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-09 14:34

Du behøver blot at se på et selskab som GF....

Så vidt jeg husker startede det som en "lille klub" du kunne blive medlem af (hvis du var en god bilist) og derved få billige forsikringer (vist ovenikøbet kun på Fyn)

Det kunne kun lade sig gøre ved genforsikring i et andet eller flere andre selskaber....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-11-09 14:55

Citat
Er der nogen der har erfaring med Trekroners villighed til at erstatte forsikrings skader?

Hej Svend.
ja som der står længere oppe er det campisternes forsikring....og der er MANGE campister der er utilfredse med den.
Læs blot denne tråd.
http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=486844&submenuid=0&menuid=4726&AreaGuid=2285

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-11-09 15:10
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-09 16:01

Ja, der er en del utilfredse campister, men hvis de nu alle var tilfredse med Trekroner,
blev de måske favoriserede på villa ejernes bekostning?

Er der ingen vurderinger af andre forsikringer fra Trekroner end Camping vogne??

Kommentar
Fra : ara

Dato : 25-11-09 16:09

havde selv for ca 3 uger siden en konsulent ude for trekroner.

Tror de dækker godt. Kan se at de har noget med dobbel op hvis du
er ude for en ulykke når du kører bil.

Hvis du har haft skader på bilen inden for 3 år er der ret dyre.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-09 21:22

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-11-09 06:26

Selv tak svendgiversen.