/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
firewall slår fra under start
Fra : ladegard
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 25-11-09 09:54

Firewall i XP starter med at være slået til under opstart, men kort efter kommer der besked fra sikkerkhedscentret at firewllen er slået fra og så må jeg manuelt slå den til igen.
Er der et bud på hvorledes man undgår at den automatisk slår fra?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-09 10:58

Prøv at geninstallerer firewall'en
http://kortlink.dk/76xg

Eller brug Zonealarm, superduper firewall og den er gratis

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 25-11-09 18:50

Når jeg taster den nævnte kommando svares der rundll32 er den ugyldig kommando og det samme med netsh.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-09 19:11

Det skal se så'n ud:
rundll32 setupapi,InstallHinfSection Ndi-Steelhead 132 netrass.inf

Prøv at kør det fra Start>Kør, indsæt dette i kørboksen:
rundll32 setupapi,InstallHinfSection Ndi-Steelhead 132 netrass.inf
og klik på OK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 20:03

Nå virker det eller hur?

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 28-11-09 20:35

næh det virker stadig ikke!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 20:41

så'n noe møj

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 30-11-09 21:20

Jeg har nu fået løst problemet. Jeg geninstallerede TDCs sikkerhedspakke 2 gange og så forsvandt advarslen om at firewallen ikke var slået til og i sikkerhedscentret var den slået til. Ellers tak for interessen, Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-09 21:37

Fint at det virker igen, men mystisk at TDC pakke skulle installeres 2 gange

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 01-12-09 08:40

Tak for svaret Klaudi. Du skal have points, da du foreslog en anden firewall, hvilket gav inspiration til geninstallationen af TDC pakken. I øvrigt har jeg fortsat problem med antivirusprogrammet i TDC pakken, da der fra sikkerhedscentret kommer advarsel om at der ikke er noget antivirusprogram, selv om TDCs er fuldt opdateret. Jeg har talt både med Microsoft og TDC uden løsning. På min bærbar har jeg de samme programmer, men der er ikke nogen advarsel.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-09 12:12

Velbekommen

Kan du ikke slå det fra i Sikkerhedscenter?

Start>Kontrolpanel>Sikkerhedscenter, Skift måden, som sikkerhedscentret giver mig besked

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-12-09 22:55

Men så får jeg ikke besked om at firewallen er slået fra, hvis den er slået fra. Jeg i dag oplevet det samme efter at TDCs sikkerhedspakke er blevet opdateret, så blev firewallen slået fra. Da jeg kontaktede TDC fik jeg at vide at de godt var klar over det, men at det ikke betød noget, men det tør jeg ikke stole på, så jeg må nok se at finde mig et andet sikkerhedsprogram.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 07:49

Ja det tror jeg da os er nødvendigt, selvfølgelig skal den ikke slå fra, TDC må rette deres fejl