/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
MADGAL
Fra : lilleli
Vist : 1129 gange
20 point
Dato : 23-04-03 13:20

hej - er er nogen der har erfaring med www.madgal.dk's onlinebutik - de har en fed kedel jeg gerne vil købe - men er de ok??????

pft
lilleli

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 30 point
Dato : 23-04-03 13:36

Ja, de er.
Det kan godt tage lidt tid, men tingene kommer og er okay.
Jeg har også vundet i en af deres konkurrencer og fik (efter et stykke tid) præmien tilsendt.
frieda

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 23-04-03 15:48

hej frieda - Mange tak for hurtigt svar - lilleli

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 23-04-03 15:50

Tak for svaret frieda.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 17-05-03 06:23

Jeg læste i dit "Tip", at du havde dårlige erfaringer. Det er jeg ked af, da du fulgte mit råd. Jeg havde ingen problemer.
Frieda

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 20-05-03 08:42

hej frieda - det er ikke din skyld - og jeg tror bare ham nick har lidt for meget spændt for - har i øvrigt endnu ikke modtaget mine penge retur og har flere ( lkæs: mange) gange talt med både ham og de piger der er i forretningen - mange af de produkter der er i onlinebutikken - har de slet ikke - så jeg holder mig væk og har i øvrigt fået mine kedler de ankom dagen efter som lovet til butikken i århus....
lilleli

Kommentar
Fra : kasper_damkjaer

Dato : 18-07-03 14:17

Jeg sidder p.t. med det samme problem med madgal.dk

Efter jeg bestilte, tager de aldrig telefonen, e-mail besvares ikke og dem i butikken kan ikke hjælpe. Jeg har hævet mit køb grundet forsinkelse og venter på penge retur - hvis det ikke sker inden rimelig tid, anmelder jeg madgal/Nick ********* for bedrageri.

Jeg er ligeglad om han har travlt eller blot er en usandsynligt inkompetent forretningsindehaver - der er grænser for min tålmodighed.

Kasper Damkjær

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 18-07-03 18:12

Hej Kasper - Efter mange og lange skriverier frem og til bage har vi nu fået vore penge retur - men det må nok siges at Madgal og nick er lige smarte nok - er ked af at du har haft problemer - men jeg har skrevet en advarsel under tips - det er bare ikke godt nok.....
lilleli

Kommentar
Fra : mokka

Dato : 20-07-03 14:03

Hej kasper - og andre i samme båd…

Vi har for over 2 1/2 måneder siden bestilt og betalt for en KitehcnAid køkkenmaskine over Madgals hjemmeside/e-mail tilbud. Vi har aldrig fået maskinen. For over en måned siden lovede Madgal/Nick os pengene retur. Men vi har endnu ikke fået pengene, trods gentagne henvendelser og efterfølgende løfter fra Nicks side. Og der kommer fortsat tilbud fra Madgal med billige KitchenAid køkkenmaskiner. Vi har henvendt os i butikken, men de kender ”intet til det”. Madgals kundeservice telefon er optaget her gang vi ringer.

Vi har nu indsendt en klage til forbrugerklagenævnet.

Når man læser historierne om Madgal/Nick her på siden, kommer man uundgåeligt til at overveje om Madgal/Nick bedrager/svindler.

Vi har også selv overvejet at anmelde ham for bedrageri, og haft den første kontakt til politiet.

Måske bør vi, der føler os bedraget, slå os sammen om anmeldelsen? Politiet har fortalt at der ikke behøver være tale om et to-cifret antal personer der er blevet snydt, for at kategorisere en sag som bedrageri.

Vi vil derfor gerne opfordre alle der føler sig snydt/bedraget af Madgal/Nick til at lægge et indlæg her, med deres historie. Så kan vi se hvor mange vi er, og hvilke muligheder der er for at få vores penge retur.

Venlig hilsen Mokka

Kommentar
Fra : kasper_damkjaer

Dato : 20-07-03 14:07

Hej Mokka,

Det er jeg utryg ved at høre. Mit køb er annulleret, og jeg har fået lovet tilbagebetaling i morgen. Nu er jeg da spændt på at se om det går efter planen.

Men jeg har naturligvis kvitteringer fra banken samt alle andre relevante papire i sagen liggene klar. Så hvis jeg ikke får refundering i løbet af kommende uge, så deltager jeg gerne i en politianmeldelse.

Kasper

Kommentar
Fra : mokka

Dato : 20-07-03 14:09

Hej Kasper,

Held og Lykke med det Skriv så snart der er nyt.

Mokka

Kommentar
Fra : kasper_damkjaer

Dato : 22-07-03 11:10

Tilbagebetalingen blev ikke gennemført som lovet mandag. Jeg har rykket Madgal, og afventer nu svar.

Sker der ikke noget i løbet af ugen, er jeg forberedt til at gå videre med sagen.

Kommentar
Fra : mokka

Dato : 22-07-03 16:30

Hej Kasper

Jeg er ked af at høre at du endnu ikke har modtaget dine penge fra Madgal. Jeg var ude for nøjagtig det samme - han lovede at refundere pengene, og han gav mig en eksakt dato, men mere skete der aldrig.

Jeg har i dag kontaktet politiet, som siger at de vil kikke på sagen hvis vi er en 5-6 stykker der kan dokumentere et forløb svarende til vores.
Har du en ide til hvordan vi kan komme i kontakt med flere "af vores slags"?

Hilsen Mokka

Kommentar
Fra : kasper_damkjaer

Dato : 24-07-03 08:23

Hej Mokka,

Jeg har en ven der bestilte samtidigt med mig. Han var lidt mere tålmodig, men er nu efterhånden også klar til at se på mulighederne for at gå videre med sagen. Så vi er 3 indtil videre - og det kan politiet vel være nød til at tage alvorligt.

Du kan kontakte mig på kasper@damkjaer.net således vi kan koordinere indsatsen.

/Kasper

Kommentar
Fra : kasper_damkjaer

Dato : 28-07-03 20:46

For god ordens skyld skal jeg nævne, at jeg har fået mine penge refunderet efter utallige henveldelser til Madgal.

Det /kan/ altså lade sig gøre, omend Madgal ikke er stedet hvor sagerne behandles hurtigst. Af denne grund, samt grundet Madgals dårlige (manglende) kundeservice og information, vil jeg stadig fraråde alle at handle hos dem.

Kommentar
Fra : nfr

Dato : 03-08-03 09:48

Hej alle,

Jeg har også haft "fornøjelsen" af at handle med Nick Madgal. Jeg bestilte en Hamilton Beach blender til 799,- den 30. juni.
At opridse hele forløbet vil tage alt for lang tid, men jeg har oplevet en blanding af stort set alt:
* De først lovede 4-6 dages leveringstid er nu blevet til over en måned
* Nick tog en uge på ferie uden at svare på mails i den uge
* Løfter om afhentning af den famøse blender på en fragtmandscentral og efterfølgende afsendelse har til dato taget 14 dage
* Toppen af historien er, at Nick lovede afsendelse i torsdags og jeg fik såmænd også et Post Danmark Track & Trace nummer. Underligt nok har Post Danmark på deres Track & Trace hjemmeside først registreret pakken i fredags.

Men nu har jeg fået mit Track & Trace nummer og blenderen er ude af Nicks hænder.
Summa summarum: Jeg er gået fra at bruge "hvis" jeg får min blender til "når" jeg får min blender - der er kun Post Danmark tilbage, som kan smide pakken væk tilbage <knock, knock>...

Hvad jeg har lært af denne oplevelse: Aldrig handle med firmaer, som kun har forudbetaling som betalingsmulighed. Langt at foretrække er Dan-/kreditkort betaling (alternativt at spytte lidt ekstra i bøtten og bestille pr. efterkrav)

Jeg tror såmænd ikke, at han er en bedrager/svindler som nogle folk overvejer, han har bare mange bolde kastet op i luften og har måske haft lidt svært ved at gribe dem alle sammen igen.
Det vil jeg som forbruger bare ikke acceptere!

Og til jer stakler, som ikke har fået det lovede fra Nick: Hold ud, det kan godt lade sig gøre!
Det kræver blot mange og daglige mails og telefonopkald...

Med venlig hilsen og held og lykke,

Niels

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 05-08-03 11:24

Hej Niels har du fået blenderen - for vi fik også en besked ved først rykker at den var tabt hos postdanmark - det ændrede nick dog til en ugen efter - at der var ikke blevet sendt noget -
og jeg må tage afstand fra din sidste meldning til andre - nick er en bedrager og amatør og man skal ikke som kunde holde ud - man skal behandles ordentligt og forvente/kræve et ærligt svar.....

Kommentar
Fra : nfr

Dato : 06-08-03 01:21

Hej Lilleli og andre,

Jeg er just kommet hjem efter at have været udenbys i to dage. I min post lå bla. et pænt brev fra Post Danmark, at de havde forsøgt at aflevere en pakke fra Madgal i går, mandag aften.
Det Track & Trace nummer, som jeg refererede til i forrrige mail modtog jeg fra Nick i torsdags. Fredag aften kunne jeg på Post Danmarks hjemmeside se, at pakken var registreret modtaget hos PostDK fredag.
Så som svar til dit spørgsmål: Nej, jeg har ikke blenderen stående i køkkenet, men jeg aftenter den på posthuset i morgen...

Jeg har derfor intet belæg for at kalde ham en bedrager, men jeg er selvfølgelig ked af det på jeres vegne, at I har haft væsentligt sværere ved at få jeres bestillinger eller penge retur.

Jeg vil dog tillade mig at være rørende med Kaspers indlæg angående Nick's (manglende) kundeservice - og jeg vil heller ikke anbefale andre at handle hos Madgal - men jeg endte altså med at få min blender (og som jeg kan forstå på Kasper, så lykkedes det også ham at få hans penge returneret)

Det bør ikke være nødvendigt at sende 12 rykkermails (har lige talt dem) og foretage 2-3 opringninger
før man modtager sin bestilte vare, det virker hverken professionelt eller serviceminded, men som jeg gerne vil gentage: Det kan altså lade sig gøre at få noget ud af Nick.

Med venlig hilsen,

Niels

Kommentar
Fra : mokka

Dato : 06-08-03 10:52

Om det er bedrageri? Måske ikke.

Overtrædelse af markedsføringsloven? Bestemt.

Han kunne ikke, og har endnu ikke kunnet, levere en KitchenAid. Dette til trods har vi til dato fået adskellige efterfølgende mails med samme tilbud om KitchenAid maskiner.

Generel uhæderlig? Ja.

Alle de løfter folk har fået om "afsendte varer" eller "penge der nu er indsat på jeres konto" har alle vist sig at være forkerte. Det er ikke blot sjusk, det mener jeg er uhæderligt.

Alle de indlæg der er her, får det til at lugte af mere end blot "dårlig kundeservice".

Det lykkedes os at få vores penge retur, efter TRE måneder. Men hvad med tabte renter, udgifter til anbefalede breve, telefonopkald og gebyr til forbrugerklagenævn?

Alene at man skal ty til sætningen "Det kan lade sig gøre at få noget ud af Nick" viser at der er noget helt galt

Anbefaling: Fortæl alle om jeres historier. Den eneste måde at undgå at andre skal gennem det vi har været igennem er at fortælle det videre!

God sommer.

Mokka.

Kommentar
Fra : Suedegirl

Dato : 06-08-03 14:34

Hej alle

Jeg købte for ca. 1 år siden (d. 5. august 2002) en Jamie Oliver morter hos madgal, og i tilbuddet var også en Jamie Oliver kogebog. Den samlede pris var 499,- hvilket jeg syntes var billigt. D. 23. august fik jeg så morteren med posten og det var også helt fint, men bogen var ikke med - en bog som ud fra reklamen havde en enkeltpris på 199,-. Det blev jeg selvfølgelig meget skuffet over og kontaktede den "kære" Nick Rasmussen. Jeg skrev med ham over e-mail og jeg snakkede i tlf med ham - og han lovede højt og helligt hver gang jeg snakkede med ham, at nu skulle han nok sende bogen til mig. Men....der er nu gået 1 år og jeg har stadig ikke set nogen kogebog. Han svarer ikke mine e-mails mere, og han har tilsyneladende fået nyt mobilnummer, for når man ringer til ham er der bare en der siger "abonnenten har fået nyt nummer"!!!

Uhæderlig - efter min mening JA!

Desværre kan jeg ikke rigtig bevise noget af dette, idet min computer siden dengang er blevet ominstalleret og deved mistede jeg alle mine e-mails. Jeg har dog printet selve tilbudet ud, så man kan se at det tilbud virkelig har eksisteret. I øjeblikket kører madgal faktisk et lignende tilbud med en morter + kogebog for 499,- den eneste forskel er at det ikke er den samme kogebog.

Jeg må nok indrømme at jeg ikke regner med at få bogen, men jeg synes alligevel at der burde gøres et eller andet. Specielt eftersom jeg åbenbart ikke er den eneste der har haft en dårlig oplevelse med madgal - men spørgsmålet er bare hvad man kan gøre...??

Med Venlig Hilsen
Tanya

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 06-08-03 16:10

hvad med at tage kontakt til kontanten på DR1 - jeg ved at nick har ført sig frem i godmorgen TV på TV2.......

Kommentar
Fra : kasper_damkjaer

Dato : 06-08-03 16:38

Rene Ord For Pengene starter også på en ny sæson (http://dr.dk/reneord/).

/Kasper

Kommentar
Fra : nfr

Dato : 08-08-03 15:41

Hej alle,

Kontaktinformationer til Nick Rasmussen:
70 23 70 26 - Madgal.dk
33 32 77 59 - Butikken
20 96 49 07 - Mobiltelefon

Har personligt fået fat i Nick adskillige gange på hans mobiltelefon, og han har også 2 gange kontaktet mig direkte fra telefonen i butikken.

Jeg kan også se, at mit forløb har været et af de "mildere", 6 uger fra bestilling til levering uden behov for anbefalede breve og forbrugerklagenævn. Dermed ikke sagt, at jeg ikke har været godt og grundigt frustreret over manglende respons fra Nicks side.

Solen skinner, min Hamilton er på sin plads i køkkenet og jeg har 14 dages sommerferie. God sommer til alle!

/Niels

Kommentar
Fra : nfr

Dato : 15-09-03 19:32

Så tyder det på, at Nick har lukket biksen:
http://www.firmacheck.dk/Info.asp?website=www.madgal.dk samt indlæg på news:dk.kultur.mad+drikke

/Niels