/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
sætte dollars i banken
Fra : thorkil1
Vist : 1547 gange
100 point
Dato : 25-11-09 09:38

vil gerne veksle nogle dk til usdollars med den gode kurs - vi skal bruge dem senere. Kan man sætte dollars ind i banken - og så hæve dem når man kommer til udlandet?

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-09 10:03

Citat
vil gerne veksle nogle dk til usdollars med den gode kurs - vi skal bruge dem senere

Den er jeg med på

Citat
Kan man sætte dollars ind i banken - og så hæve dem når man kommer til udlandet?

Men her knækker kæden

Du kan godt hæve penge i udenlandske banker, men det bliver som regel til den møntfod de har i det pågældende land, men hvis du i udlandet bestiller dollers når du skal hæve, kan det også lade sig gøre, - så vidt jeg ved - men du kommer sikkert til at betale vekselkurs, og så ryger noget af fortjenesten

Kan du ikke bare veksle, og lade pengene blive hjemme under madrassen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-09 10:04

Du kan købe rejsecheck i us-dollar og så indløse dem i USA andre steder.
I USA vil de have pålydende værdi men andre steder vil det være kursværdien.

Kommentar
Fra : krasmus

Dato : 25-11-09 10:05

Hej Torkil
Du kan altid tale med din bank om spekulation i valuta. Du kan helt sikkert købe $ og anbringe dem i et depot i banken, men så får du jo ikke renter af beløbet. Du kan også optage et lån i $ og så hæve beløbet senere.
Hilsen
Kurt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-09 10:06

USA andre steder. >> USA og andre steder.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 25-11-09 10:23

Køb dine $ gem dem under madrassen til du skal bruge dem - er kursen faldet er det noget skidt, er kursen steget kan du jo tage "stikket" hjem ~ veksle, eller bare glæde dig over, hvergang du bruger dine dollaser, at du har købt til en lavere kurs
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-11-09 12:13

Du kan ikke indsætte dollars i en dansk bank uden de bliver vekslet om til danske kroner til gældende dollarkurs, og du skal under alle omstændigheder give mere for dem end banken betaler tilbage for dem, og så er der måske yderligere et vekselgebyr.

Hvis du vil drage fordel af billige dollars skal du købe dem og gemme dem hjemme i skuffen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-09 12:21

Nu er der flertal for at du gemmer dem under madrassen

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-09 14:30

Dova.
Sikket noget vrøvl. Du kan til enhver til sætte dollars ind på en dansk konto. Jeg har da selv dollars på en dansk konto i en dansk bank. det eneste det kræver er en valuta-konto. den kan du få i enhver dansk bank. selv bruger jeg Nordea, fordi de også operere i de lande jeg kommer i.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 26-11-09 11:58

Hejsa,

Webgun har fuldstændig ret. Jeg har oprettet en USD $, Svenske kr. , GBP £ i Danske bank for netop at undgå at skulle veksle hele tiden. Det tog et enkelt opkald for at arrangere dette. Du kan også via NetBank knytte disse til aktiedepot så du kan handle i den respektive valuta online.

Så gå du blot ned i din bank og sig at du vil have en valutakonto i ønsket valuta

,-) Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 26-11-09 14:32

Tak for svaret webgun. Herligt... det vil jeg gøre..

mvh
Thorkil