/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
rejseselskab aflyser.??
Fra : ara
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 24-11-09 21:26

Hej.

Er ved at bestille fly rejse med Ryanair.
Man kan tegne et eller andet med at sikre sig
at få pengene tilbage hvis de aflyser flyet.
Det koster 420 kr for 4 personer. (det er ren gebyr butik hos dem)

Skal man tegne sådanne en, eller er det med
hvis man køber en rejseforsikring hos sit
forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-09 21:28

Det er simpelthen skruen uden ende med det rejseselskab - og sikkert også med andre

Hvis de aflyser, bør de under alle omstændigheder betale tilbage, og hvis de krakker, er de vel med i rejsegarantifonden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 21:28

Hvis det er selskabet der aflyser skal du da ikke betale noget
Så får du pengene tilbage

De må være hvis DU aflyser....

Så det er jo en forsikring som alt andet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 21:30

Citat
Det er simpelthen skruen uden ende med det rejseselskab

Overhovedet IKKE - man skal bare være klar over HVORFOR de er billigere end andre...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-11-09 21:30

Du har fuldstændig ret. Det er helt vild hvad der kommer ekstra på ifh selve flyrejsen.

Problemet er jo at hvis de aflyser står vi jo med et hotel som er betalt. som vi
jo så ikke kan komme ned til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-09 21:33

Jamen hvorfor skulle de aflyse??

Det kommer vel kun på tale hvis de krakker, og så er du dækket ind via rejsegarantifonden??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 21:33

Hvis i har bestilt en ferie MED hotel - vil HELE beløbet tilbagebetales - det er ikke jeres problem...

Har I købt rejse og hotel hver for sig er det en fremgangsmåde der ikke er anbefalelsesværdigt (og som regel dyrere)

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-11-09 21:42

det er en rejse hvor vi har købt fly og hotel hver for sig.

Det er billigere i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-09 21:44

Jeg har lige kigget lidt på et par rejseforsikringer, de nævner kun hjemtransport, altså dermed ment at et selskab skal krakke.

EU har fornyligt lavet en regel som selv Ryanair nok bør læse, dog fremgår det ikke om man er tvunget til at betale gebyret.
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=1985403&rss

Det kunne ligne Ryanair at opkræve da de kræver og sparer hvor de kan. Personalet skal selv betale deres uniformer og det er fyringsgrund hvis en medarbejder tages i at oplade sin egen mobiltelefon på jobbet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-09 21:47

En fly billet er ikke en pakkerejse
En hotelbooking er ikke en pakkerejse

Du er ikke dætte hvis du ikke er sæskilt forsikret - men spørg dit forsikringsselskab.

Fly+hotel er en pakkerejse og dækkes af rejsegarantifonde.
Det er medregnet i den samlede pris på en rejse.

Alm. rejse/afbestilligs -forsikring inden for Europa er billigts i dit eget forsikringsselskab.
Jeg betaler et mindre årligt beløb og er så forsikret til flere rejser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 21:49

Citat
det er en rejse hvor vi har købt fly og hotel hver for sig.

Det er billigere i dette tilfælde.

Det lyder utroligt...

Men OK - stol du blot på Ryanair flyver - det længste de flyver er vel Italien - så der er da ikke så langt at der ikke skulle være andre muligheder hvis de krakker (hvad de næppe gør)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-11-09 21:50

Det er jo ikke flyselskabets ansvar om i kan komme frem til et hotel som i har booket uden om dem, så selv om i får refunderet jeres billet, i tilfælde af at de skulle aflyse, og som en anden har nævnt, hvorfor skulle de det? Så hænger i stadig selv på hotelregningen

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-11-09 21:51

Har undersøgt hos mit forsikringsselskab.

Jeg kan bare ikke lige se om jeg får penge for hotellet
hvis flyselskabet aflyser rejsen.

Det er en rejse/afbestillings forsikring jeg har set på.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-11-09 21:52

Det gør du ikke

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-11-09 21:53

ok. så må vi håbe at de flyver, og ikke aflyser.
Dette er vel heller ikke noget der sker tit?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-09 21:54

Hvis du ikke har bestilt hotel gennem Ryanair kan du være 100% sikker på du SELV hænger på den regning....

Det kommer ikke flyselskabet ved hvad du sætter dig i af udgifter....

Og det vil du IKKE kunne forsikre dig ud af.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-11-09 21:55

Hvis de aflyser kan du vel under alle omstændigheder komme med næste afgang, og alt efter hvor ofte de flyver til hvor du skal, kan det jo være problemet ikke er så stort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 21:55

Citat
Dette er vel heller ikke noget der sker tit?

NEJ - højst lidt forsinkelser....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-09 21:59

Jeg ville ikke tegne den forsikring, risikoen for at de aflyser er meget lille

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-11-09 22:00

Når Ryanair m.fl. ikke tager penge for flytransporten (ikke ret meget), så må de jo hente til lønninger, flyvemaskiner, brændstof og overskud mm. andre steder. Hvor svært kan det dog være at forstå??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-09 22:20

I gamle dage tjente charterselskaberne utroligt mange penge på toldfrit salg....i flyet, hvilket betød flere hundrede liter spæritus, chokolade, parfume o.l. med på hver flyvning.

Jeg aner ikke hvor lavprisselskaberne henter penge i dag, måske ved stærkt svingende dagspriser, prisen for en flybillet jeg bookede i september var pludselig steget 400 kr fra den ene dag til den anden hos Norwegian.

Når jeg planlægger rejse hvor fly, hotel og lejebil er adskilt booker jeg altid flyet først da der er flest penge at spare der.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-11-09 22:22

Så blev der bestil uden deres forsikring.

Hvis alt går galt må vi jo bare køre derned, selvom
det er langt.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 24-11-09 22:23

Tak for svaret refi.

Kort og præcis svar

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-11-09 22:28

til luffeA.

Jeg var også inde for at booke i sidste uge. Tirsdag kostede det 35 euro pr person.
Da jeg så Onsdag ville bestille kostede den 69 euro.

Idag fik jeg den så til 40 euro pr person + alt hvad der selvfølgelig kommer oveni.
Men alt i alt tror jeg det er billigt.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-09 07:03

Selv tak...

Ja - som at handle i Netto..

Ved man hvad man vil have og holder sig væk fra resten - er der virkelig penge at spare

God ferie...