/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer til netværk
Fra : amlupo
Vist : 796 gange
300 point
Dato : 24-11-09 17:14

Har fået en printer som jeg ville tilslutte mit hjemme netværk, men opdager så at den kun har usb B udgang og den gamle slags printerkabel tilslutning. Den anden printer jeg har er RJ45 udgang så den bare kan tilsluttes en router med et alm netværkskabel. Hvodan tilslutter jeg den nye printer til min router ??

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-11-09 17:23

Det gør du f.eks. via en print server.

Her kan du se nogle muligheder fra Pixmania
http://www.pixmania.com/dk/dk/1668/xx/xx/440/9/criteresn.html
men tilsvarende kan købes hos alle IT-firmaer.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 310 point
Dato : 24-11-09 17:30

Du kan også blot koble den til en af dine nuværende maskiner på netværket, og så dele printeren fra denne. Men det har bare den ulempe, at den maskine hele tiden skal være tændt, for at du kan printe... Men det er den "billige" løsning frem for en printerserver

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 24-11-09 17:36

sådan en printserver koster jo lige så meget somen ny printer Findes der ikke nogen adabter til sådan et printer kabel ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-11-09 17:41

Nix makker, det er to forskellige systemer, så det er enten eller?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-09 17:59

Hvorfor kiggede du ikke efter, da du købte printeren?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-09 18:04

Du kan ikke bruge en udgang på printeren. Du skal bruge en indgang. ellers fungerer det ikke.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 24-11-09 18:30

Det er en ok laserprinter stillet til rådighed af konens firma

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-11-09 18:41
Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 24-11-09 22:03

Tak for svaret ostemanden.