/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
overgangsliste til niveauforsk
Fra : mikkidk
Vist : 2689 gange
200 point
Dato : 24-11-09 16:34

Underligt man ikke kan skrive en fuld overskrift?? Nå, men spørgsmålet:
Jeg har en overgang mellem to rum, hvor der er gulv. Men der er en niveauforkskel i overgangen på 1,3 cm i den ene ende og ca. 3 cm i den anden ende.
Er der nogen overgangslister man kan fikse det problem med?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 16:37

Din tømmerhandel/byggemarked har lister i alle mål og træsorter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 16:38

Skal listen være mindre i den ende må du høvle/fræse af den efter montering.....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-11-09 17:01

Jeg vil nok tro at det er nemmest at høvle af den før montering

Gå ind på
http://beprofiler.dk/
Der ser du hvilke muligheder du har.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-11-09 19:16

brug en sideboret aluliste , skru den fast i den lave side , så er den nem at få vredet til så den lukker hele vejen

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 25-11-09 16:11

Hvor får man en sådan "sideboret aluliste". Jeg var inde i Tæppeland og høre efter sådan en, men han anede ikke, hvad jeg talte om eller mente.

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 25-11-09 16:16

Hvad vil det sige den er sideboret? Jeg har forsøgt at google en sådan, men der står 0 resultate.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-11-09 16:30

Jeg har også googlet:
http://www.gefionprofiler.dk/page1068.asp
Jeg ville nu lave det med en træliste der kan tilpasses, det vil se skævt ud med en alu.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 25-11-09 17:08

hvis han ikke ved det i tæppeland , burde han ikke sælge gulve , det er den mest brugte af de fleste gulvmontøre

Kommentar
Fra : mikkidk

Dato : 25-11-09 21:50

@stig: Jeg tror du har ret i det du skriver. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det bliver noget snot med at vride og dreje en aluramme på den måde.