/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
piratkort til parabol
Fra : viskinge
Vist : 5154 gange
100 point
Dato : 24-11-09 14:57

Vi kom til at snakke om, dengang man modtog feks. TV3 på parabol, Dengang fandtes der utallige hjemmesider med "koder" som man kunne lægge ind på sit modtagerkort, og så se en masse betalingskanaler.
Så kom spørgsmålet, findes det endnu, eller er det gået bort, siden digitalsignalerne tog over ???
(man hører faktisk aldrig om det mere, men det har måske en naturlig forklaring)
Der var ingen af os der vidste det, så derfor stiller jeg spørgsmålet her.

PS: det er ikke fordi jeg skal bruge nogen "piratkoder", bare nysgerrig og nej,jeg har ingen parabol.

MVH

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-09 15:00

Løbet er kørt for flere år siden idet de lavede systemer der fandt piratkortene.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-09 15:08

Det var slut dengang digitalliseringen holdt sit indtog

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-09 19:03

Løbet er ikke kørt endnu.. navnet er Dreambox..
Prøv selv at søge på google.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-09 21:26

I slutningen af piratkodernes tid, blev det umuligt at være en (ærlig) pirat... de ændrede koderne i en uendelighed, nogle gange flere gange om dagen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-11-09 06:23

Ikke nok med at de ændrede koderne, de indlagte koder "skkulle svare tilbage" på signalerne, så derfor blev det en umulighed.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-11-09 09:42

Det er tydeligt. at i ikke ved hvad i snakker om og ikke gider undersøge det..

Dreamboksen virker ved at en bruger køber alle kortene ved udbyderen. og kobler sin boks på nettet. og tager penge for at andre kan koble deres dreamboks sammen med den første via nettet.. og når de rigtige kort bliver opdateret så bliver piratkortene i de andres bokse også opdateret..

Af det jeg har hørt kan disse bokse købes i tyskland.. men problemet er nok at finde en gruppe der vil dele..

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 25-11-09 14:50

buch78.
Det er nemmelig rigtigt. jeg har selv brugt dreambox med parabol i udlandet. vi var vel 8-9 danskere som alle skaffede en dreambox og parabol med motorstyring. en pirat i dk havede så alle de store tv-pakker, viasat, osv. signalet modtog vi over internettet fra serveren i dk via Lan.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 25-11-09 14:54

Hov glemte lige at jeg har alt udstyret liggene i kælderen hvis nogle vil købe det. dreambox 7020 og parabol med motorstyring incl. alle kabler.Alt som nyt. dog uden harddisk og usbpind.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 31-12-09 07:17

Tak for svaret buch78.

Undskyld at jeg var så lang tid om at lukke spørgsmålet.

Også tak til alle andre.

Godt nytår.

MVH