/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
max hævning på visa/dankort
Fra : love4all
Vist : 3526 gange
30 point
Dato : 24-11-09 14:51

Hvis jeg ønsker at købe en ting online til fx 20.000 kan jeg så det med mit visadankort ( der er selvfølgelig dækning for beløbet) er i tvivl om der er et max beløb man kan hæve.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-09 15:01

Det kommer an på, om du vil købe i Danmark eller i udlandet.

Jeg mener godt du kan i Danmark, men i udlandet er beløbsgrænsen - vistnok - 15.000.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-09 15:01

Det er kun i hæveautomater der er max. beløb.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 25 point
Dato : 24-11-09 15:18

Det er lidt forskelligt alt hvilken bank du har.
Du kan som regel se det på din banks hjemmeside.

Hos Nykredit kan du f.eks. hæve 9000,- kr om dagen med kun i bankens egen maskine og indtil kl 18.
Ellers kan man kun hæve 3000 om dagen.

På dit VISA kort er der derimod en grænse på 15.000 kr pr mdr. uanset hvilken bank du har da det er Visa's regler, og de har egentlig ikke noget med din bank at gøre.

Så ind på din banks hjemmeside og se reglerne.

Men jeg er 99% sikker på at du ikke får lov til at hæve 20.000 på engang, medmindre du har aftalt det på forhånd med banken, eller har en bank med en filian hvor man kan gå ind og få personlig betjening.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-11-09 15:20

Hov, læste det som om at du skulle hæve kontanter....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 15:22

Citat
På dit VISA kort er der derimod en grænse på 15.000 kr pr mdr. uanset hvilken bank du har da det er Visa's regler

Og den kan banken 0 stille på et splitsekund - om de vil er så en anden historie

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-09 18:07

nul putte

Det er et spørgsmål om aftalen mellem dig og banken.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 18:36

Selvfølgelig.....

Jeg havde ingen problemer med at hæve ca. 60.000 sidst vi var i USA.....

Men korrekt - det var aftalt på forhånd....

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 24-11-09 22:13

Tak for svaret thulin.Du kommer nok nærmest på, men føler alle 'tror' men ikke ved mht online betaling.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 24-11-09 22:27

Jeg har hævet 37.000,- uden problemer