/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7
Fra : Mille1966
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 24-11-09 07:17

Er der en der kan fortælle mig, hvordan jeg kan slette XP Pro?

Og hvorfor vil jeg nu det?
Fordi jeg gerne vil prøve windows 7 alle siger den er så god,så jeg vil lige prøve den på min Dell bærbar XPS M1210
Og kan Min Pc klare Widows 7

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-09 07:34

1. Den sletter du med windows 7

2. http://www.nordkystenit.dk/software/75/kan-min-pc-windows-7/ Det tror jeg da windows 7 ikke er så krævende som vista og kører langt bedre.

Vær opmærksom på på om din dell er 32 bit eller 64 bit, men du vil altid kunne få 32 bit versionen til at virke.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-09 07:36

Eksempler på priser http://www.dataworld.dk/product_category.php?cat_id=56697 blad lidt ned.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-11-09 08:21
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 12:41

Microsoft har et lille program som kan undersøge computeren, om den kan køre Windows 7 programmet fortæller hvad der mangler (hvis der mangler noget)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15
der er også en side med sammenligninger, gæt hvem som kan mest
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 13:01

Når du lægger din nye dvd med Windows 7 i cd drevet og genstarter din computer, så kommer der en besked om at trykke en tast for at starte fra cd drevet, tryk en vilkårlig tast og Windows 7 starter op, og du får valget mellem at opgradere eller ny installation, vælg ny installation fordi du ikke kan opgradere fra XP, Windows 7 installeres så og opretter en mappe som hedder Windows Old, der er dine gamle filer fra XP hvis nu du skulle mangle et eller andet, du kan ikke bruge XP men den mappe er der altså, den kan senere slettes lige som enhver anden mappe.
God fornøjelse med din nye Windows 7

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 24-11-09 13:30

Tak det vil jeg så prøve,der kan jo ikke ske andet end at jeg kan blive nød til at installere den cd jeg vil fra dell i siden tid hvis Windows 7 ikke vil due kan jeg bare købe en Windows 7 ved min lokale edb mand eller skal den være gøbt ved Dell

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 24-11-09 13:31

Til Bentjuul
dell er 32 bit eller 64 bit ? Hvordan finder jeg lige ud af det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 14:13

Et gæt: Det er en 32 bit computer du har, det har næsten alle, du kan købe Windows 7 hos din lokale computer mand eller på nettet, vælg hvad du har lyst til, Peet49 vil også gerne sælge og har lagt et link hvor du kan købe online i hans butik, du skal regne med 700-800 kroner for den mest populære Premium Home udgave,1 dvd og 1 licens de mere avancerede koster mere

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-09 15:43

Jeg selv har købt en 32 bit windows 7 - så det kan du roligt købe jeg formoder ikke at du har mere end 4GB ram.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-09 15:46

og det står tydeligt i linkene hvad en 32 bit koster. Du kan glæde dig til at få windows 7

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-11-09 20:27

Citat
der er også en side med sammenligninger, gæt hvem som kan mest
Prøvede linket, og øv - troede at Linux kunne mest .

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-09 00:35

Windows 7 er faktisk (næsten) lige så god som den nye Linux Ubuntu desværre har jeg og mange andre nogle problemer med den, så jeg bruger den version fra april 2008, og der kan Windows 7 mere (selv om jeg ikke er meget for at indrømme det)

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 25-11-09 07:29

Hej alle
Jubbi jeg fik det lagt id og det virker
u skal der så bare øves og øves
Men det virker som et fint system

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 25-11-09 07:30

Mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-09 10:58

Selv tak - godt du fik den installeret uden problemer