/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedspakke fra Windows???
Fra : heller22
Vist : 488 gange
10 point
Dato : 23-11-09 23:27

God sen aften Akselbjarne.

Når dit tip om "Sikkerhedspakke fra Windows" åbnes, får man at vide, at den pakke ikke findes til os her i DK.

Hvordan fik du den tjækket ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-11-09 23:29
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-09 23:34

Citat
er spændt på reaktioner fra folk der vil benytte den

Så skal akselbjarne nok spørge i amrk. forum

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 00:47

Citat
får man at vide, at den pakke ikke findes til os her i DK
jeg har lige hentet pakken til XP, der er da ingen ben i det, klik på den blå Download Now knap så kommer den hjem på computeren, engelsk sproget men det er mange andre jo også
Men jeg sletter den igen, mener jeg er godt nok beskyttet af andre programmer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-09 08:27

Jeg får denne side

Not available in your country or region
You appear to be in a country or region where Microsoft Security Essentials is not available. Thank you for your interest in Microsoft Security Essentials.

http://www.microsoft.com/Security_essentials/market.aspx

ps
Gammelt tip 30-9-09

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-11-09 11:00

Daws Ovn.
Citat
klik på den blå Download Now knap
Nu er jeg både farveblind og mit syn er ski dårligt, for jeg kan godt nok ikke finde den blå knap på den side .

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-09 11:16

Jeg kan nu heller ikke finde den knap
http://billedeupload.dk/photo/2009-11/e6797ba5/msse.png.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 12:10

Sådan ser det ud hos mig - bruger selvfølgelig Firefox:
http://peecee.dk/upload/view/205751/full

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 12:14

Billedet er under 5 minutter gammel og det så ud på samme måde i aftes da jeg hentede den til XP, nu har jeg lige hentet en 4,3 MB installations fil til Vista eller Windows 7, den tror jeg at jeg installerer på den Windwos 7 computer som jeg hjælper med at holde vedlige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 12:17

lige nu gik der et lys op for mig, i er garanter ø boere jer der har forsøgt, det er kun på hovedlandet Jylland at det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-09 12:40

øbo, nemli' født på Samsø, bor på Djævleøen

Det billede jeg linker til er fra kl 11.38 og jeg får samme side i FF

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 12:51

Hvis du gerne vil prøve - så er fildeling opfundet og sikkert ikke ulovlig når vi snakker gratis programmer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-09 13:01

Nåe ja der var jo den mulighed, men tror jeg venter til den blir' DK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-09 13:04

Muligheder er der mange af f.eks. her http://kortlink.dk/76um

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 24-11-09 13:18

Jow jow så heller22 kan jo godt få afprøvet om det er lige sagen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-11-09 14:10

Jow da, hvis den bonderøv af en fynbo til Heller bare kunne finde ud af, hvad hulen dette http://kortlink.dk/76um nu er for noget. For lige nu er det bare polavyk for den gamle mand . Han må lige ta en lur, og så prøve senere .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-11-09 14:24

Huskede pludselig, at jeg har Firefox på pc-en. Og - spørg mig ikke hvordan -jeg fik skisme hentet den der sikkerhedspakke .

Vender tilbage senere .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-09 14:28

"hvad hulen dette http://kortlink.dk/76um nu er for noget"

Det er bare Microsoft Security Essentials 1.0.1611

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 14:30

Det virker lidt besynderligt at et program fra MICROSOFT kun skulle være tilgængelig fra en trediepartsbrowser og IKKE fra deres egen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-11-09 20:15

Citat
trediepartsbrowser
. Det må være sådan en genstand, jeg har brugt . Og gad vide hvor mange, der er strandet det sted, hvor pakken ikke kan hentes ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-09 01:23

Når vi skriver en adresse i adresse linjen eller klikker på et link, så sender vores computer oplysninger ud til den side som man vil hente hjem på computeren, der sendes blandt andet oplysning om hvilken styresystem der er på computeren og hvilken browser som siden (serveren) skal sende tilbage til, der sendes også oplysning om hvilken IP adresse forspørgslen kommer fra (det er her at der kan spærres for visse lande) opløsningen som brugeren har valgt på skrivebordet sendes også + meget mere, altsammen for at serveren hvor internet siden ligger, kan sende et forhåbentlig fint billede af siden ned på den computer som vil læse på siden eller bruge siden til et eller andet.
Microsoft har sikkert helt glemt at der findes andre browsere end deres egen og så undladt at sætte spærring ind på andet end Internet Explorer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-09 06:58

Som at købe kød i SuperBest....

De må ikke sælge det i butikken - men gerne fra bagdøren

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-11-09 23:02

God sen aften Akselbjarne.

Da Akselbjarne åbenbart ikke har lyst til at komme med et indlæg, vil jeg lukke og slukke nu.

God weekend til alle

Mvh Chris

Godkendelse af svar
Fra : heller22

Dato : 26-11-09 23:05

Tak for svaret o.v.n.. Og det må jeg så ved lejlighed se at få prøvet .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-09 01:01

Tak og skynd dig så at få afprøvet hvis det ikke er noget særlig så kan jeg jo nå at slette installations filen og undgå installere noget

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-11-09 21:04

God aften ovn.

Det bliver helt sikkert først en gang i det nye år. Lige nu er jeg en bangebuks. For tænk nu hvis den pakke laver rav i den i min pc, ja så skal jeg til at bruge af mine dyrebare spørgepoint for at få hjælp .

Ha en god weekend

Mvh Chris

PS! Det var da for resten heller ikke meningen, at jeg ville bruge den sikkerhedspakke. Men du har jo lært mig at checke andres og egne links, ik? . Og så var der lige et, der ikke virkede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 11:38

Citat
tænk nu hvis den pakke laver rav i den i min pc,
så lægger vi en Ubuntu på - hvor svært kan det være
forsat god weekend

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-11-09 00:56

Ja, ja, ja, ja, jeg må snart få set på Ubuntu . Men jøses, hvor det kniber med tiden altså.

Forresten, så ved du, at mit fornavn er Chris. Og nogen gange generer det mig, at jeg skriver ovn til dig. Det gør jeg jo for at spare på ... O.v.n er vel en forkortelse af Ove eller Ole + noget mere? Vil du ha den godhed at røbe bare dit fornavn, hvilket vil gøre kommunikationen en anelse mere personlig/hyggelig på disse meget anonyme og til tider meget forretningsmæssige sider ?

Mvh Chris .

Og god søndag til dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-09 04:46

Jeg er meget anonym eller rettere jeg er blvet mere anonym end jeg var, jeg har ikke nogen god erfaring med at være personlig - desværre, her er jeg kendt som o.v.n. er det ikke nok? De som kan skrive privat til mig kender godt både for-mellem og efternavn og du har ret, det er mine initialer jeg benytter.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-12-09 22:52

God aften o.v.n.
Citat
Jeg er meget anonym eller rettere jeg er blevet mere anonym end jeg var
Jamen, så kan du jo kalde dig Ano Nymsen .

Nå, pyt med det. Jeg kan bare huske, at en gang for meget længe siden, da jeg var skide sur på dig, var jeg tæt på at skrive kl foran dine initialer, men gjorde det selvfølgelig ikke; for vi fører jo alle sober tale her på Kandu .

Og det er vel så ok med ovn, uden alle dotterne?

Mvh Chris (Ja, man fristes til at sige: Som sædvanligt )