/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Selvpensionerings udbetales
Fra : love4all
Vist : 638 gange
35 point
Dato : 23-11-09 22:51

I forbindelse med den nye finanslov,så åbnes der mulighed for udbetaling af ens selvpensioneringskonto før det fyldte 60 år
http://tilskuddanmark.dk/uncategorized/selvpension-mulighed-for-f%C3%B8rtidig-udbetaling-fra-selvpensioneringskonti/
Jeg har bare endnu ikke set nogen vejledning til det, er der nogen der kan bidrage med noget.

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 23-11-09 22:56

Jeg hæfter mig nemlig særlig til passagen:Efter gældende regler kan personer under 60 år ikke få udbetalt deres indestående. Regeringen og Dansk Folkeparti er enige om at give mulighed for skattefrie udbetalinger af de opsparede midler på selvpensioneringskonti i 2010 – uanset kontohavers alder.
Som jeg læser det så sker der ingen beskatning af det udbetalte beløb, men andre steder har jeg set det er 60 % fradrag på at hæve dem før de 60. Så hvem kan opklare hvad der er op og ned i sagen.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 45 point
Dato : 23-11-09 23:29

Der er ingen afgift på det du kan få 2010

vejledning er nok ikke på plads, men din bank vil vide det hele

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-09 23:30

Lad dem nu lige vedtage det først....

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 23-11-09 23:36

refi
Jo men de er jo enige,og de har jo flertallet,så det bliver jo vedtaget,men hvornår bliver der i grunden afsteming om finansloven i foketinget?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-09 08:44

Den er da vedtaget - for over 1 uge siden.

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 24-11-09 09:31

hehe refi

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 24-11-09 22:14

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-11-09 22:25

Selv Tak og god fornøjelse

Hvis du er smart, sætter du pengene ind I ÅR og får fradrag for dem..igen

og kan så vælge at bruge den på det tidspunkt du oprindeligt havde regnet med

Jeg er sikker på din bank vil lægge pengene ud fra lige før nytår til det indskud og så indfri det udlæg med din selvpensioneren *S*

afhængig af dine forhold så vil dit fradrag være større i år end næste år, derfor..