/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tyvekoster
Fra : Reichstein
Vist : 4189 gange
50 point
Dato : 23-11-09 21:27

Kan nogen fortælle mig, om der er et sted hvor man kan undersøge om et Fladskærms TV er "varmt". Kosterbladet er åbenbart ikke alment tilgængeligt.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-11-09 21:43

Ring til politiet og spørg dem!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-09 21:45

Og lidt sund fornuft hjælper også

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 23-11-09 21:48

Jeg kan ikke bruge nogen af svarene, er der ingen steder man kan slå det op, hvis man har en mistanke?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-11-09 21:50

du er squ for dum hvis ikke nogle af de to svar kan bruges

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-11-09 21:51

der er ikke numre på den slags, så det kan du ikke finde ud af. men hvis det er b&o er der chip i apparatet.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 23-11-09 21:52

du er sgu for dum, når du ikke kan læse spørgsmålet!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-11-09 21:55

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 76
- Annullerede 21
- Slettede 1
Ialt 99

Idiot

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-11-09 21:58

Du kan mærke det på tingene. Hvis de er varme når de er slukkede, så er den helt gal med dem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-09 22:01

Hvis noget er stjålet i et sommerhus kan der jo gå et par måneder inden det opdages.

I den tid er varen jo ikke "varm"

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-11-09 22:03

Jo - selvom den kommer fra et sommerhus, så vil man tydeligt kunne se den gløde. Varme ting gløder faktisk så meget om natten at man kan se dem fra månen.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 23-11-09 22:04

er der nogen der kan fortælle, hvordan man slipper af med en "klummerrøv" som "brorteil?

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 23-11-09 22:06

I kosterbladet kan man se, om det er listet det apparat man har, men jeg ved ikke hvor man skaffer et kosterblad.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-09 22:11

Ved at henvende dig hos politiet, de er faktisk venlige og hjælper folk med sådan noget.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 23-11-09 22:15

ja, jeg ved godt at jeg kan henvende mig hos politiet. Mit spørgsmål går ene og alene på, om der findes et register over tyvekoster, det er [B]det[/B] jeg gerne vil have besvaret!!!!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-11-09 22:17

Citat
om der er et sted hvor man kan undersøge om et Fladskærms TV er "varmt"

Politiet svarede jeg...Hvad er der i vejen med det svar??? Det er sgu da et svar på dit spørgsmål...Fladpande.

Skal du bare bruge oplysningen til at forhandle prisen ned, hvis det er stjålet, så skal du ikke have svar her på Kandu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-09 22:18

Og så hjælper det jo ikke noget SELVOM der skulle være et andet sted at se det - det er jo slet ikke sikkert det er nået så langt endnu - og SELVOM det endnu ikke er meldt stjålet er det stadig hælervarer hvis det senere bliver anmeldt....

Så brug din sunde fornuft....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-09 22:20

Det kan man ikke sådan undersøge, medmindre man spørger politiet, om et sådant TV er efterlyst.

Og det tror jeg ærligt talt ikke de gider spilde tid på at undersøge, medmindre der bliver en aktuel sag om mistanke om besiddelse af hælervarer.

Men ellers brug din fornuft:

Følger alt med til TVet...instruktionsbog , evt. CDrom (det medfølger til nogen fabrikater), de medfølgende kabler o.s.v.
Om foden er med til TVet (selv om sælger måske vil hævde, at den har han ikke da TVet har været hængt på væggen)
Kan sælger fremvise kvittering, garantibevis på det o.s.v.

Hvis ikke, er der sikkert grund til at være på vagt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-09 22:20

Der følger vel en kvittering med apparatet at det er betalt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-09 22:21

Hvis det er meget billigt, så er det garanteret stjålet

Bed derfor altid om en kvittering, så du er sikker på du ikke er hæler

Dette var ikke svar på dit spørgsmål, men jeg tror ikke du nogle steder kan finde et kosterblad, sådan offentlig tilgængeligt

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 23-11-09 22:21

Citat
ja, jeg ved godt at jeg kan henvende mig hos politiet. Mit spørgsmål går ene og alene på, om der findes et register over tyvekoster, det er [B]det[/B] jeg gerne vil have besvaret!!!!

NEJ, ikke et du har adgang til, medmindre det er noget af det der er lagt på siden her

http://www.politi.dk/da/hjaelppolitiet/efterlystegenstande/

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 23-11-09 22:27

Tak for svaret dova. Der er da rart at se at der er et par, eller flere fornuftige mennesker her i dette forum.
Desværre var der et par åndspygmæer der blandede ig i debatten, men det slipper man desværre sjældent for i dag.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-11-09 23:10

Spørgsmål
Citat
Kan nogen fortælle mig, om der er et sted hvor man kan undersøge om et Fladskærms TV er "varmt

Svar
Citat
Ring til politiet og spørg dem!

Hvad fanden hyler du op for. Se dit spørgsmål og se mit svar....Jeg svarer 100 % på det du spørger om. Vil du have et andet svar så lær at formulere dig, så det ikke kan misforstås.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-11-09 23:11

Sagde du åndspygmæer....Ja det skal jeg love for....og det er sgu da dig. Klaphat