/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor stormer DF frem?
Fra : PeterTheisen
Vist : 611 gange
20 point
Dato : 23-11-09 20:39

Hvorfor stormer DF frem på landsplan?

Hvorfor stormer DF frem i tilslutning fra de unge?

I mine øjne er de nazister.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 23-11-09 20:40

Nazister ?? kan du uddybe det ?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 23-11-09 20:43

Det var dog en grov generalisering! - én jeg ikke kan tage seriøst!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-09 20:45

Citat
mine øjne er de nazister.

Køb et par briller

Om man sympatiserer eller ej giver IKKE ret til den slags udtalelser

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 23-11-09 20:47

Hvordan kan du nå frem til det resultat.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 30 point
Dato : 23-11-09 21:01

Stormer frem ?

Ingen Borgmester poster og de brugte deres stemmer til at gøre Klaus Bondam til borgmester.

Venstre, S, Konservative, radikale, SF og Enhedlisten fik alle flere Borgmester poster end DF og de har haft travlt med at støtte borgmestre fra rød blok.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-11-09 21:03

Er du ordblind ???

SF stormer frem.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-11-09 21:10

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 23-11-09 21:23

Jeg mener også man skal lukke sit spørgsmål, når man ikke ved hvad man taler om.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-11-09 22:20

Det kan godt være det er hårde ord at kalde dem nazister, men det er derhen ad. Tjek lige denne artikel:

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-26402516.html?fbs&ss

Hvis ikke det er racistisk, så ved jeg ikke hvad man ellers skal kalde det?

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 24-11-09 06:01

Det forslag om at ALLE skal spise svinekød er, efter min mening, forrykt.

Men i øvrigt mener jeg, at grunden til at DF bliver større og større kan skyldes, at vi i alt for mange år ikke har ville se problemerne (når/hvis der var nogle) i øjnene.

Jeg er selv på venstre-fløjen, og jeg mener, at venstrefløjen + Socialdekokrater + radikale og andre har været nogle "hallal-hippier".

Forstået på den måde, at "vi" ikke har ville diskuterer problemer med indvandrere og flygtninge, hvis de opførte sig dårligt i nogle tilfælde.

"Vi" var bange for at blive kaldt racister.

Alt var jo "fint".

Jeg mener man må kalde en skovl for en skovl.

F.eks er det ikke acceptabelt at undertrykke kvinder i Danmark.

(Taler ikke om Burka, men om tæsk)

Og jeg mener heller ikke, at flertallet af "ny-danskere" gør det !!!!

men en lille del - ligesom nogle dansk-danskere desværre gør.

Og andre ting.

På længere sigt, har "humanisterne" (som jeg selv mener at tilhøre) skubbet folk (vælgere) over til DF.

Tror jeg ...

(Bare en teori)

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 24-11-09 06:02

DF er ikke nazister.

Men de har desværre større magt end nazisterne i Greve, som ingen indflydelse har.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-11-09 09:58

Prøv lige at holde begrebernelidt adskilt.

Man er ikke nødvendigvis nazist, fordi man er racist. Man er ikke nødvendigvis DF'er, fordi man er racist. Man er ikke nødvendigvis nazist, fordi man spiser svinekød. Man er ikke nødvendigvis muslim, fordi man ikke spiser svinekød.

Altså er man ikke nødvendigvis nazist , fordi man er DF'er. Der er måske sammenfaldende punkter, men det er der jo i så mange ideologier, trosretninger mv.

Tilmeldt-nu...du er ikke humanist. Du er idiot

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-11-09 10:17

Citat
Hvis ikke det er racistisk, så ved jeg ikke hvad man ellers skal kalde det

Sus...Det har ikke noget med racisme at gøre. Prøv lige at vende flæskestegsproblematikken 180°.

Skal ikke muslimske børn nægtes at spise bestemte kategorier af mad, som man i Danmark igennem mange generationer har tradition for at spise og anser som værende normalt, fordi nogle børn, hvis forældre har en anden tro, skal integreres i en dansk børnehave??

Hvis man undlader at spise traditionel dansk mad i en børnehave, for at tilgodese muslimske børn, er det i mine øjne ikke de muslimske børn som bliver integreret, men omvendt. Dette kan godt give anledning til visse fremmedhadsfølelser, som måske kan kaldes racisme.

Bemærk dog, at det ikke er den muslimske tro og heller ikke racen, der opponeres imod, men at man tvangspålægger ikke muslimske børn at have muslimsk adfærd.

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 24-11-09 11:29

Citat
Du er idiot

Ja, jeg ligner dig på dette punkt ...

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 24-11-09 14:26

Du en en meget KLOG idiot.

Jeg er en meget DUM idiot.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-11-09 14:30

Uanset hvad, synes jeg ikke man kan tvangsindlægge andre mennesker til at spise "den så kaldte danske mad"

Jeg ville da være meget ked af det, hvis jeg når jeg måske en gang får brug for det, tvinges til at spise god Dansk mad, for det bryder jeg mig ikke om! Jeg vil dælme da nægte at spise det og ensige at give penge for det!
Hva fanden er det for en gang ævl at fyre af Krumme?

Og jo, du ved jo udemærket godt, at det er for at skræmme muslimer og andet godtfolk ud af Danmark, at DF laver sådan et stunt!

Hvis ikke du vil se det, er det jo dig der er naiv og blind!

Du mener derved, at integration handler om at vi skal bare tvinge tingene ned over hovedet på folk, så skal de nok blive integreret????
Det er ikke sådan tingene foregår i min verden ihvertilfald!

Mht. at du mener at fordi der bliver taget hensyn til folks spisevaner i børnehaven, påtvinger du andre muslimse vaner?
Hvad med børn som ikke tåler mælk, æg, citrusfrugter osv. Og hvad med vegetarer?
Jeg synes vi er for langt ude mht. at ensrette folk og så starter vi allerede i børnehaven!
Nej den der ide om at børnene skal have ders mad fra staten, det er den dårligste ide rent madmæssigt de længe har disket op med.

Lad og nu komme tilbage til, at ældre menesker som ikke selv kan lave deres mad, får en SOSU- ud og laver maden til dem, så kan de dufte maden og måske selv være med i madlavningen.
Og så lad forældrene give deres poder en madpakke/hilsen med hjemmefra.
Bare min mening

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-11-09 14:48

HeHe...Man skulle tro, at du var rødhåret Sus LOOOOOL

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-11-09 14:57

Det er jeg så ikke