/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Genskabte billeder
Fra : bjarnebr
Vist : 711 gange
200 point
Dato : 23-11-09 16:50

Jeg er kommet til at slette en masse billeder fra min kammerats SD-kort, og så har jeg genskabt dem med programmet "Digital Photo Recovery", jeg kan se at billederne er genskabt som jpg filer og nogle få af dem som tif filer, men hvilket program skal man bruge til at se billederne?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 23-11-09 16:54

Det du plejer at bruge eller f.eks. Irfanview,
hvis standard programmet ikke kan åbne dem er de nok ødelagt

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-11-09 16:55

Hvad er problemet, nærmere beskrevet? Ellers Irfan View som nævnt ovenfor

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 23-11-09 17:05

I stifinder kan jeg se at alle billederne er genskabt med navnet Recovery_1 (osv) de fleste af billederne er genskabt som jpg filer og nogle få er genskabt som tif filer, men jeg kan ikke åbne dem, jeg har prøvet corel Photo-paint Esentials 3, HP photosmart Esentials, og et tilsvarende program fra Nero, samt de indbyggede fremvisere i windows, uden at kunne åbne billederne.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 23-11-09 17:12

Jeg har lige downloadet irfran view og prøvet at åbne et af billederne, billedet kunne ikke åbnes da det hed Recovery_8.jpg.tif, så hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-09 17:15

prøv at fjerne tif fra filnavnet så den hedder Recovery_8.jpg

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-11-09 21:08

Da jeg genskabte mine billeder fra et slettet kort brugte jeg et program der genskabte dem med original navn se http://kandu.dk/Spg109661.aspx

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-12-09 15:38

Tak for svaret Klaudi, og undskyld at jeg har været så længe om besvarelsen, men intet virker, har genskabt 3 ud ag 103 billeder, resten kan ikke vises.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 17:02

Velbekommen og øv det er da surt at du kun reddede 3