/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2003 - Opsætning
Fra : bigfool
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 22-11-09 15:07

Hele familien har i årevis været kunde hos Get2net som nu er blevet til Telenor. For en del måneder siden skulle vi så ændre noget under opsætningen i Outlook (POP3 og SMPT server) og så fungerede det igen. Vores datter flyttede sammen med sin kæreste i sensommeren, (han er kunde hos YouSee), og dér skulle hun også ændre noget i sin Outlook 2003 opsætning, så kunne hun også sende og modtage mails, når hun var trådløst på YouSee-routeren. Den sidste uge har hun imidlertid ikke kunne sende og modtage - Hun skal hele tiden indtaste brugernavn og password - og har derfor været i kontakt med såvel Telenor som YouSee, men ingen af dem kan/vil hjælpe

Er der nogen her, der har noget erfaring med den situation, vores datter nu sidder i, da hun helst vil beholde sin gamle *.@get2net.dk" adresse - Også når hun er "på" hos kæresten?

På forhånd tak - Bigfool

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 22-11-09 15:11

Hvilke adresser der bruges er egentlig underordnet....

POP3 SKAL være den der hører til mailadressen

SMTP SKAL være den der høre til udbyderen af internettet - Altså SMTP er ENS for alle mailadresser på en given adresse.....

Eneste undtagelser fra dette er webmails

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-09 15:12

Og så husk lige at sætte hak ved "husk adgangskode og brugernavn" når den er sat op......

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 22-11-09 15:20

Vil det så sige, at POP3 serveren skal være dén der er tilknyttet Telenor og SMTP den der hører til YouSee eller...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-09 15:25

POP3 skal være den der er tilknyttet MAILADRESSEN

Og er det en Telenor/get2net - så JA

SMTP er så YouSee hvis det er en YouSee netforbindelse....

Logger du på et andet netværk er det jo ikke sikkert det er YouSee.....

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 22-11-09 15:39

Jeg prøver lige at give rådet videre, og hvis det funker får du jo selvfølgelig pointene refi

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 22-11-09 16:27

Selvom der er hakket af i "husk adgangskode" så popper den op alligevel = der må være noget galt med brugernavn og adgangskode: Vil det sige, at det i det her tilfælde er Telenor, der burde være behjælpelige eller ...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-09 16:39

NEJ...

Telenor har INTET med det at gøre da du ikke modtager net fra telenor....

Teoretisk kan de tillade sig at SLETTE adressen - men det gider de ikke....

Dog rydder visse selskaber op i ny og næ og sletter "tidligere" kunder - men det er sjældent...

Miseren kunne skyldes at opsætningen af komputeren IKKE er OK (cookies der slettes automatisk) - det burde dog ikke ske i Outlook

Men prøv at slette mailadressen (i outlook) og opret den igen - det kan ofte hjælpe

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 22-11-09 17:54

Jeg prøver igen at give dine råd videre, og kommer tilbage igen snarest

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 07-12-09 12:31

Tak for svaret refi - Tror det bl.a. havde noget at gøre med brugernavnet samt passwordet, der kan være lidt forvirrende, men datteren skulle være oppe at køre igen .

Bigfool