/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Linux
Fra : gril
Vist : 436 gange
500 point
Dato : 20-11-09 17:10

Hejsa jeg har en gammel computer hvor jeg godt kun tænke mig at installer linux på men hvad for en version skal jeg bruge

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 20-11-09 17:11

9.10

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-09 17:12
Kommentar
Fra : gril

Dato : 20-11-09 17:14

oki... er det sen nyeste udgave

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-09 17:23

Ubuntu er meget nem at finde ud af, hent en live cd som du kan prøve helt uden at påvirke din computer, hvis du så vil installere så er det bare at klikke på Install som er på skrivebordet på den live cd, 9.10 ser flot ud og er hurtig at starte, desværre er der mange fejl på den så jeg har afinstalleret den og bruger 8.04 LTS som kan hentes her: http://releases.ubuntu.com/hardy/
du får sikkert hjælp af andre, jeg er nemlig ikke hjemme resten af aftenen men ser ind hvordan det går engang meget sent

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-09 17:24

9.10 er den nyeste den udkom for en måned siden, men er som sagt med en del fejl som ikke sådan uden videre kan rettes

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 20-11-09 18:46

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-09 18:52

Velbekommen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-09 18:53

Ja der er lidt med den nye 9.10 selvom den kører fint hos mig på en nyere comp.
Den der hedder 9.04 kører godt.
http://linux.softpedia.com/get/System/Operating-Systems/Linux-Distributions/Ubuntu-Jaunty-Jackalope-43130.shtml

Men 8.04 LTS er også god og den har længere tids support med opdatering.

Men under alle omstændigheder skal du downloade > gemme > og brænde >
som iso /image /billede - fil.

Alle alm. ubuntu fylder 697 MB og kan tage et stykke tid at hente.

Når den så er brændt, bruges den til at starte computeren (boote) og du bør vælge Dansk med F2
og vælge opløsning på din skærm med F4 (som jeg husker)

Kan den så køre på din computer og komme på nettet, kan du roligt vælge at installere den ved at klikke på det lille ikon på skrivebordet.