/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lidt slowmotion i XP
Fra : PGaard
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 22-04-03 23:35

Hej derude

Har lige et enkelt spørgsmål til Windows ME først.
Skulle lige ordne min søsters computer, formatterede den og installerede Windows ME.. Ryddede lidt op og fik lagt lidt andre små programmer ind på den..
Men hun har to børn, som bare ikke kan holde fingrene væk og som bare skal pille ved alt der ligger på skrivebordet..

Hvordan er det nu lige jeg fjerner ikonerne Netværkssteder og Denne Computer fra skrivebordet ??

Men nok om Windows ME og videre til XP

Jeg har Windows XP Pro installeret på en 2.4 GHz med 512 MB ram, 40 GB HD, AdSL 256/128 på TDC og det skulle jo egentlig være godt nok.
Har kørt en Norton Systemworks Speed disk, har Norton internet security installeret, og har spamweasler kørende i baggrunden.. Mener ikke at jeg lige frem har over bebyrdet mit system, men alligevel " tøver " den når jeg f.eks åbner Outlook Express, Internet Explorer eller et hvilket som helst andet program, dog mest når det har noget med internettet at gøre..

Har ikke rigtig nogen ideér om, hvor jeg kunne optimere mere, så det bare kunne gå en lille smule hurtigere ved programstart. Der er i øvrigt ikke nogen rigtig problemer, når jeg først er inde i programmerne, men kun når jeg starter dem..

Hjælp mig lige lidt derunde venner... Kom med nogle gode tips til optimering af XP og gerne nogle links eller henvisninger til hæfter / bøger, som det kunne være en fordel at invistere i..

Ha det hyggeligt :0)

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 00:09

Hej
Menu reaktion delaye time virker også på mine programmer.

http://www.kandu.dk/dk/tip/3610

http://www.kandu.dk/dk/tip/3561

http://www.kandu.dk/dk/tip/3608

http://www.kandu.dk/dk/tip/3439
Jeg har ikke forstand på ME men dette program kan også skjule
skrive bordet.

Resten virker perfekt på min XP PC

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 00:56

Det det Hmenu,når du først har installeret det og du har iconet i tray bakken
så åbner du en mappe med det program du vil have i en af side barene og
så klikker på iconet (det kan sættes til højre klik eller venstre for at åbne
værktøjs menuen når man så kliker modsat så låser man det)gå to trin op til
H-Menu-bars og vælger en og trykker cange menu item så kommer der en bar frem
i siden af skærmen og en tavle kommer frem der trækker du bare den mappe eller program o.s.v eller en url,ind i den øverste ramme og trykker save
så er det første program sat op,der er flere måder at gøre det på men denne
er den letteste.indtil man lære pregrammet bedre at kende,så kan du gå op i
program option og vælge hied desktop så er skrive bordet skjult så kan man
højre eller venstre klikke på iconet så er værktøjs menuen låst,det har mange
muligheder som det vil tage hele natten og forklare,nu har du det første program sat op så skal du bare klikke nær et af hjørnerne og der kommer et
bar frem med dit program som du trykker så kommer det frem jeg har to gange
femten programmer i hvert hjørne af skærmen og mapper o.s.v,så jeg har adgang
til 120 programmer url's mapper bare hved at højre eller venstre klikke i hjørnerne så har jeg omkring 20 pro map urls på skrivebordet men de er skjult
intil jeg trykker heide desktop igen.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 04:19

Foresten i XP, som du måske hved højre klikker du på et tomt sted på
proceslinjen og trykker på vis skrivebord så bliver iconerne på
skrive bordet skjult og det samme for at få dem vist igen.
Men jeg ved ikke om det samme gælder for WinME.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 04:22

Jeg mener tryk vis åbne vinduer for at få vist iconerne igen

Kommentar
Fra : kbh

Dato : 23-04-03 11:44

Kunne være dette problem du har med din XP,der omtales i PCworld's artikel.
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4209
KBH

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 12:39

khb Det kunne muligvis være en årsag,jeg syntes ikke at min pc har haft det
problem efter at have dawnloadet dette hotfix,men jeg vil prøve og afinstallere det og se om det har nogen effekt på min pc,man kan altid geninstallerer det,det kunne være sjov at se om det har nogen effekt.

Manse9933

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 23-04-03 13:16

Hej KBH

Prøvede at afinstallere den omtalte sikkerhedsopdatering, men synes nu ikke det hjalp det helt store..
Men Lader det lige være ved det i noget tid..

Manse9933 >> Jeg kiggede lidt på alle de tweaks og diverse links og har da også installeret den der Fresh UI og brugt schriptet: Increase Internet Explorer Downloads to 10

men skal lige undersøge programmerne lidt og lege lidt med opsætningen...

Men i første omgang 1000 tak for hjælpen og tippene !!

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 13:22

God fornøjelse

Manse9933

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 23-04-03 13:59

Håber i øvrigt at der kommer en forbi, som har styr på Windows ME også !! *SS*
Har stadig et lille problem der ikke er blevet løst endnu..

Palle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 14:15
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 15:22

Hej kbh min browser har hængt lid på det sidste altså ventet en 5-10 sek før
siderne kom frem.Nu har jeg afinstalleret dette hotfix og det ser indtil vidre
ud som om at den har vendt tilbage til sin gammle hurtige service,jeg troede at det var
fordi at der var travlt på servern,men nu får vi at se.
Det kunne være intresant og høre om andre har den samme oplevelse med det hotfix.

What could this vulnerability enable an attacker to do?

An attacker with sufficient rights to logon interactively could use this vulnerability to run code of their choice. For example, the attacker could execute code that could allow adding accounts with administrative privileges, deleting critical system files, or changing security settings.

It is important to note that an attacker would need to be able to logon interactively to the system. This vulnerability could not be exploited by a remote or an anonymous user.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-03 16:26

Det virker min pc har vendt tilbage til sit gammle jeg,sådan noget l... at
prakke folk på,jeg har tænkt på hvorfor mit system havde blevet mere tøvende
men ikke skænket det en tanke at det kunne være det hotfix der var årsagen.
Tak for henvisningen
kbh,så slipper jeg for og gå i pc Dokter Mode og hive stetoskopet frem.

Manse9933 Men sjovt nok lagde jeg først rigtigt mærke til forandringen da jeg
fjernede det

Godkendelse af svar
Fra : PGaard

Dato : 25-04-03 17:07

Tak for svaret Manse9933.

Og selvfølgelig også tak til KBH for tippet med hotfix'et...

Ha en dejlig weekend.
Mvh. Palle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-04-03 17:10

selv tak og tak og lige måde

Manse9933