/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Jeg forundres !
Fra : molokyle
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 19-11-09 16:41

Med vinden i det vandkæmmede og velplejede hår fremkom den liberale 'Tænke-Tank':

[B]CEPOS[/] ..med argumentet for, at sænke skatten for de bedst lønnede:

Hvis blot man giver et skattemæssigt ensitement (= væk ,med top-skat) for de bedstlønnede borgere? Så vil det tilskynne dem til; at gøre en ekstra indsats? (= ARBEJDE MERE).

..dét vil løse problemet med mangel på arbejdskraft, når de 'ældre' generationer går på pension.
For der vil som bekendt ikke være hænder nok til i fremtiden, at fremskaffe den fornødne arbejdskraft. (..sagt i hovmod under vejs mod 'næsten fuld beskæftigelse' omkring år 2006).

Er der andre end mig, som undres over hvor hult de liberale afløsere for:

"Smagdommere og overflødige nævn"

.. argumenter klinger?

Mig bekendt arbejder INGEN højtlønnede flere timer om dagen hvis skatten sænkes.

Man arbejder derimod MINDRE ..for det samme rådighedsbeløb ...naturligvis

..og er der mangel på arbejdskraft ultimo år 2009 ???

..og hvor blev 'væksten' af ...som 'naturligvis' fulgte disse skattelettelser?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-09 16:45

Citat
Mig bekendt arbejder INGEN højtlønnede flere timer om dagen hvis skatten sænkes.

Du tager grumme fejl...

Citat
og hvor blev 'væksten' af ...som 'naturligvis' fulgte disse skattelettelser

Den kommer - pga. krisen vil folk meget hellere spare op til den næste krise....

Vi har ALDRIG sparet så meget som vi gør i øjeblikket

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-09 16:53

Krise?

Hvad var det liiiige som 'skabte' krisen?

Vel næppe spekulanter som Den Danske Bank, Amagerbanken, IT-Factory og hva' har vi?

Næeh.. det er nok de fattigrøve til samfundsnassende bistandsklienter ..evt. af 'anden etnisk oprindelse end dansk', rockere og bander, som er årsag til 'krisen'.

Bestemt IKKE de selvfede, velbeslåede røvhuller og spindoktorer, ...med pressen i ryggen (..de 'ejer' den jo )..naturligvis, som hypper egne kartoftler i samfundets tjeneste.

</ JEG BLI'R SNART DÅRLIG>

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-09 16:57

Jeg er meget enig med dig molokyle, har selv betalt topskat (og før det 73% marginalskat), mit arbejde var meget langt fra 9-16, mere 7.40-17 + lidt arbejde med hjem til aften &i week-end.

Men sådan var jobbet (og er det for mange højtlønnede) så det var ikke et valg om jeg ville arbejde mere eller mindre, men om jeg ville have det arbejde. Og jeg ville uanset skatten ikke have haft mulighed for at arbejde mere (eller mindre), endsige få penge for at arbejde mere (ingen højeste tjenestetid)

Der har også været undersøgelser, hvor kun et fåtal siger de vil arbejde mere, ligeså mange at de vil arbejde mindre.

Derudover, som REFI er inde på, så vil ekstra penge til højtlønnede ofte blive spoaret op, sat ind på pensionen mv., hvor de lavtlønnede typisk vil øge deres forbrug, så der kommer mere gang i hjulene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-09 17:18

Citat
Hvad var det liiiige som 'skabte' krisen?

Vel næppe spekulanter som Den Danske Bank, Amagerbanken, IT-Factory og hva' har vi?

Jo - bare i lidt større målestok....

Krisen er skabt af alle dem der arbejder med "døde" penge - dvs. blot formerer dem UDEN at yde noget.... (producere en vare)

Før eller siden når disse "producenter" til det "sidste led" - og så stopper festen.....

Pyramidespil om igen....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-11-09 18:44

Citat
Man arbejder derimod MINDRE ..for det samme rådighedsbeløb ...naturligvis
ja, med den holdning forstår jeg gopdt du helst vil have det hele serveret, sørgeligt, men godt at se selv tidligere socialdemokratisk ministre kan se det rigtige for det danske samfund.

Uha, tænk hvis vi blev styret af folk som ikke undede andre noget, og da slet ikke gider yde en indsats for det - ja så ville det nok se en del værre ud end det gør i dag. Skræmmende !!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-11-09 18:56

Jeg synes det er noget juks med de skattelettelser, jeg er sur over at sygehusene er udsultet, at børnene og de ældre og syge betaler prisen med voldsomme nedslæringer. Det hænger mig ud af halsen at se selvglade ministre sidder og sige at ih hvor er det godt med skattestop.
Jeg vil gerne betale mere i skat så kommunerne kan få lidt mere til at bruge på borgerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-09 19:33

Citat
jeg er sur over at sygehusene er udsultet

HVOR

Sygehusenes problemer kan ikke løses med penge Det kræver personale.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-11-09 20:04

Citat
Sygehusenes problemer kan ikke løses med penge Det kræver personale.

Her har refi igen fuldstændig ret, det er ikke pengesedler der opererer på sygehusene, sygehusene er ikke lavet af pengesedler og det er ikke pengesedler der passer de syge.

Men på den anden side kan man købe personale for penge...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-09 20:13

Berter Haarder har igennem mange år som undervisningsminister, helt tilbage fra Schlüter-regeringen i 80'erne, et meget stort ansvar for, at der ikke blev uddannet læger nok, der skulle spares, der var ikke behov osv.

Så nu skal Dk skaffe læger fra udlandet for at dække vores behov

Ikke fordi jeg har noget imod udenlandske læger, men fordi de lande de kommer fra nok har større behov for dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-11-09 20:17

Ja regeringen er dem der har lagt begrænsninger på tilgangen til uddannelserne. Godkendt at mange udlændinge skulle uddannes så der ikke blev plads til de danske med lidt mindre gennemsnit.
Og de veluddannede udlændinge rejste hjem.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-09 00:12
Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-09 17:48

Enig vagnr.

</MOLOKYLE>